Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dakkoffer zonder zonnedak?

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje doorgraven met Google en je hebt voorbeelden van wat ze met die SeaSuckers zoal doen. Het dak is Tesla Glass (soort Gorillaglass) dus dat kan het wel aan.

Reken wel op een zowat verdubbeling van je gebruik... vooral als je in Duitsland beetje met het verkeer wil meekomen.

Oja, de koffer mag achter niet uitsteken want dan gaat de trunk niet meer helemaal open, of heb je schade aan achterruit en/of dakkoffer.

Edit: de lijsten van het dak zijn aluminium, da’s een stuk zachter dan staal dus pas op met beugels om de daklijst. Op de klauw komt een behoorlijke kracht te staan. Als je pech hebt heb je na die rit je vaste bevestiging “slots”....;)
True that mss eens met de firma bellen die de systemen zet. Of die ervaring heeft
 
ED4AC116-75B9-4EB0-B2EA-697160B602BB.jpeg

In de S ging 4 paar skies zo mee tot 1.77 M. Mocht het om skies gaan !!
 
Nee, het gaat niet om skies. Gaat om extra bagage. Gaan meestal met 4 op skivakantie. Nu kofferbak is ook aanzienlijk groter als die nu en en dan het bakje van voor nog. Mss dat het zo ook lukt maar vroeg me gewoon af of het ging...
 
Kom net van daar. Ze zei dat het best wel kon dat het met die klemmen zou lukken . Maar ze vertelde er ook bij dat de deurstijlen mss niet stevig genoeg zijn voor de klemkracht (alu) vandaar raadde ze af het te doen. Het is dus een no go. Dan maar de vriendin een tas minder laten meenemen
 
Je zal nog verbaasd zijn wat je in een S weg stopt
Handig om een keer vooraf de koffers te vragen die mee moeten. Dan kun je op je gemak de optimale belading uitvogelen. Daarnaast vragen om rugzakken/weekendtassen te gebruiken omdat die mooi zijn in te passen tussen de minimaal drie koffers. Het is zo'n beetje mijn autisme maar ik heb een systeem dat ik blindelings de auto tot op de laatste centimeter in een paar minuten heb beladen, mits alles consequent wordt klaargezet.

En inderdaad, je zult versteld staan van wat er allemaal uiteindelijk in zal gaan en ook over het feit dat je bij het rijden nagenoeg niet merkt dat de auto aan zijn max. gewicht zit.
 
Voila is besteld. Uiteindelijk zonder 'open dak' speciaal voor skikoffer ,vond dit het niet waard... Had ook geen interessen in hybride cabrio dus ook daarvoor wAs het niet nodig.
Alvast allemaal bedankt voor de uitleg en bijstand. Ik ben zeker van plan actief te blijven op dit forum.
 
De sales manager zei dat het niet mogelijk was om een dakkoffer erop te plaatsen zonder zonnedak. Ik heb haar achter niet kunnen uitleggen wat ik bedoelde (met die klemmen)(was per mail een heel gedoe) ik heb volgende week een afspraak. Dan vraag ik het...

Is er nog nieuws over de (on)mogelijkheid om met die dakklemmen te werken?
 
Is er nog nieuws over de (on)mogelijkheid om met die dakklemmen te werken?
Nee geen extra nieuws. Maar heb zowel van de sales van Tesla als die van de dakkoffer als hier op het forum te horen gekregen dat het geen goed idee is om via dit systeem (klemmen) te werken. Dit aangezien de deurlijsten bij de Tesla van alluminium zijn en die van x4( vanwaar ik het systeem ken) niet. En er dus een grote kans bestaat dat de Tesla niet stevig genoeg is en je deze deurlijsten gaat indeuken.
 
  • Helpful
Reactions: MarcoQ