Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam professioneel laten inbouwen (waar?)

This site may earn commission on affiliate links.
Screen Shot 2018-09-20 at 02.39.59.png
 
Ik denk dat er binnenkort veel tweedehands dashcams worden aangeboden ;) En dat hebben de fabrikanten aan zichzelf te wijten. Ongelooflijk hoe brak die dingen zijn... En de software (cloud) mag die naam niet eens hebben...
 
Ik denk dat er binnenkort veel tweedehands dashcams worden aangeboden
Waarom denk je dat?

De Tesla webcam optie bied vast geen live streaming, geen cloud opslag, geen collision detectie en zoals gezegd geen 4K resolutie.

Aangezien de cameras 720p zijn verwacht ik geen wonderen dat deze beelden bruikbaar zijn voor het aflezen van kentekens of geschikt zijn voor gezichtsherkenning. Natuurlijk wel fijn voor veel schadegevalletjes zoals de meeste aanrijdingen maar ongeschikt voor de schadegevalletjes op de parkeerplaats.

Toegegeven, de software is brak maar er is ook niet echt iets beters :)

Maar we gaan het zien!
 
  • Like
Reactions: Tozz
Dashcam-TS2A-in-car.png



Vooral heel onopvallend weggewerkt.
Ik ken de Blackvues en weet ook van de opkomende dashcam functie, maar ik vind bovenstaand model eigenlijk wel gepast.

Iemand een idee welke modellen er goed zijn en wat dat moet kosten? Installatie is eenvoudig omdat je inplugt op bestaande bedrading, en dat kan de Blackvue niet, of toch niet in die mate.
 
Hoe zit het in Nederland qua verzekeringswerk bij parkeerschades? Stel dat de dashcam functie straks een 360 opname functie heeft die ook doorloopt als je niet in de auto zit en iemand gooit z'n deur tegen jouw auto aan. Heb je wel mooi bewijs, maar misschien geen kenteken en dus al helemaal geen naam. Is dergelijk bewijs te gebruiken om niet te zakken in BM treden of dit via het waarborgfonds te claimen?
 
Verzekeringsmaatschappijen zijn lui.
Als jij niet zelf of via bijv. je rechtsbijstandsverzekering het gaat claimen bij bijv. het waarborgfonds dan zak je gewoon en BM trede.

De rechtsbijstandsverzekering draagt ook vaak de schade als deze gering is.
Ik heb ooit eens een schade aan mijn spiegel gehad door een Hongaarse vrachtwagen.
Het er achteraan gaan kost zoveel tijd dat de rechtsbijstand de schade vergoed heeft en dan zak je niet in BM trede.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
De rechtsbijstandsverzekering draagt ook vaak de schade als deze gering is.
Ik heb ooit eens een schade aan mijn spiegel gehad door een Hongaarse vrachtwagen.
Het er achteraan gaan kost zoveel tijd dat de rechtsbijstand de schade vergoed heeft en dan zak je niet in BM trede.

In deze situatie is er in ieder geval wel een spoor. Inderdaad, zelf ook om andere redenen gezien dat bij een rechtsbijstandverzekering bij kleine bedragen uitkeert om de kosten laag te houden.


Als jij niet zelf of via bijv. je rechtsbijstandsverzekering het gaat claimen bij bijv. het waarborgfonds dan zak je gewoon en BM trede.

Ik vroeg me gewoon af of bij een parkeerschade van een onbekende vastgelegd op een dashcam je kunt aankloppen bij het waarborgfonds.
 
Als je googled naar het waarborgfonds en de schadecheck doet dan lijkt het zo dat alleen schade voor vergoeding in aanmerking komt als je zelf geen verzekering voor deze schade hebt.

Ik heb maar even contact gezocht met het waarborgfonds en eventueel bewijs middels dashcam beelden:

- Wel te verhalen: Dashcam beelden tonen dat een voertuig tegen je aanrijd ongeacht de snelheid
- Wel te verhalen: Dashcam beelden tonen dat iemand zijn portier tegen je auto slaat
- Niet te verhalen: Dashcam beelden tonen dat iemand uitstapt, niet een gedeelte van een auto tegen jouw auto komt maar de auto per ongeluk bekrast door een tas of ander voorwerp
- Niet te verhalen: Dashcam beelden tonen dat een voetganger je auto beschadigd

De beelden zijn dus beperkt te gebruiken om een claim te maken bij het waarborgfonds. De enige hoop is dat de persoon geïdentificeerd kan worden via b.v. een kenteken.

Inderdaad, als je casco verzekerd bent houd het op als de schade niet verhaalbaar is. Dan kost het je je eigen risico en je 5 BM treden als je een dergelijke schade claimed en geeft het waarborgfonds niet thuis ook al is het een aanrijding met een ander voertuig.
 
Gisteren zelf de nodige blingbling bij Tesland gekocht, altijd leuk.

- “Welcome projectie lampjes” ingebouwd, logo Tesla op de grond.
- Hoes voor de honden achterin. Hondenrek via dropshipment, moet nog bezorgd worden
- Verlichte instaplijsten
- Een “Cubby”, zo’n laadje (laatje?) voor in het vak voor
- Leuke LED-verlichting onder alle stoelen en voorin, te bedienen met een appje. Werkt prima.
- 2 alluminium keyfobs voor de sleutels
- Een “dead-pedal”, alluminium afdekking voor onder de linkervoet
- Een inlegbak voor de console in het midden die de Iphone draadloos oplaadt

Daarnaast heeft Herbert mijn “oude” BlackVue 750 ingebouwd. #metoo dus

Alles werkt prima, de service en voorlichting/uitleg uitstekend.

Echt een aanrader, Tesland!
 
  • Like
Reactions: EddieW