Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E Rally ten bate van Just Diggit op 30 mei 2015 - Securely hosted by Intermax and Powered by Delt

This site may earn commission on affiliate links.
Off topic aan.

Hoewel het is ook een Rally, alleen eentje met grote historie (iets wat niet vergeten mag worden hier bij ons EV pioniers).
Deze is vandaag begonnen, in Italie en duurt maar liefst 1600km. Een uitdaging in auto's pre 1957 welke origineel dienen te zijn...
Sir StirlingMoss deed het ooit (niet op asfalt, hierom komt de huidige ook niet op de autostrada's) in 10u7min48sec wat gemiddeld neerkwam op 157km/u (op openbare weg)
Hij deed dit in 1955 met een Mercedes SLR met start nummer 722 (=starttijd 7u22min) en was dus 's avonds nog net op tijd voor het eten terug :D

Het is een pracht evenement (geen race meer) waar menig auto enthousiasteling naar uitkijkt, een heel jaar.
Wellicht dat er hier ook zijn die gaan kijken (inmiddels voor de 7e keer) of er (nog) niet van afwisten...

Hier staat meer over deze editie 2015: Live Blog: Mille Miglia 2015

De grootste (held)winnaar ooit in zijn toenmalige race bolide is er ook weer (inmiddels dik in de 90)

mille-miglia-2015-4.jpg
 
De E Rally ten bate van Just Diggit op 30 mei 2015 - Securely hosted by Inter...

Bijna net zo slecht als je voortbewegen in een Engelse sportwagen (als die tenminste niet met panne in de garage staat)

Eigenlijk vallen die engelse sportwagens wel mee voor t milieu. Die staan meer in de garage dan dat ze op de weg te vinden zijn.
 
Last edited:
Vraagje: een van de members hier heeft me een tijd geleden benaderd met het voorstel om tijdens de E-rally met een drone te filmen (in aanvulling op de drone die er vorig jaar ook was). Ik kan dat bericht niet meer vinden. Wil diegene zich opnieuw even bij mij melden? Thx.