NielsH
Member
Voor 7 kW in een uur met 1 fase moet je laden met 32A. Dat lukt niet met een normale Nederlandse aansluiting, de meeste zijn 25A. En dan nog kun je niet continu op 25A laden, want je moet nog iets overhouden voor je huis. Een gemiddelde van 22A lijkt me realistischer. Dan kom ik op 4.8kW.
Maar goed, stel dat we rekenen met die 7kW, dan zou je moeten rijden met 200 Wh/km om 35 km te halen. Dat is ook niet realistisch, we hebben gezien dat het verbruik van de iPace hoger ligt dan dat.
Als ik reken met een laadsnelheid van 4.8kW/u en het door Hans bij zijn vergelijkende praktijktest genoemde verbruik van 265 Wh/km, dan is dat dus ca 18 km/u.
Volgens mij zou Jaguar prioriteit moeten geven aan het vervangen van die enkelstroomslader door een normale 3-fasen lader. Dat zou de bruikbaarheid van de auto enorm vergroten, zeker in Nederland met een enorm aantal publieke type 2 laders die vrijwel allemaal 3 fasen hebben.
Edit: Egbert was mij iets voor.
Maar goed, stel dat we rekenen met die 7kW, dan zou je moeten rijden met 200 Wh/km om 35 km te halen. Dat is ook niet realistisch, we hebben gezien dat het verbruik van de iPace hoger ligt dan dat.
Als ik reken met een laadsnelheid van 4.8kW/u en het door Hans bij zijn vergelijkende praktijktest genoemde verbruik van 265 Wh/km, dan is dat dus ca 18 km/u.
Volgens mij zou Jaguar prioriteit moeten geven aan het vervangen van die enkelstroomslader door een normale 3-fasen lader. Dat zou de bruikbaarheid van de auto enorm vergroten, zeker in Nederland met een enorm aantal publieke type 2 laders die vrijwel allemaal 3 fasen hebben.
Edit: Egbert was mij iets voor.