Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Is er niet mer dan 50kW dan wordt het op zo'n dag als in dit voorbeeld helemaal leuk.... twee uur rijden - ruim twee uur laden.. twee uur rijden..
Dat lijkt wel heel veel op mijn weekrecord wat ik in mei 2013 heb gehaald met een gehuurde Tesla Roadster, ik heb toen vele sessies gedaan van drie uren rijden - drie uren laden - drie uren rijden - enz. Echter dan met snelheid rond 100km/u rijden, en laden met 1fase 230V en 70A, oftewel ongeveer 16kW. Ik heb toen 4.200 km afgelegd in 7 dagen, nieuw record, en had gemakkelijk nog wel 1.500km extra kunnen rijden.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Carl and Keezje
Schitterend om iemand zo te zien stralen!

Mooie auto!

Zou graag mijn MX voor een I-pace willen ruilen!
Was zeker leuk om mn pa weer zo te zien genieten maar als t de “hoofd” auto voor je is zou ik de MX er niet voor inruilen. Die is voorlopig nog een stuk praktischer. Mijn pa ging met zn model S ook nooit t land uit, de i-Pace is voor 95% van zijn ritten prima. Voor die andere 5% heeft ie alternatieven.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Hij heeft al 2 S-en gehad. 2013 en 2016 maar vindt ze vooral te breed.

En dat ben ik helemaal met hem eens. Prima op de snelweg, maar een ramp met parkeergarages ed.

Bij mij is woon-werk ca 200km per dag, dus is een S prima. Maar ik snap dat als je dat niet hebt en veel stadsverkeer en parkeren hebt, een smallere auto geschikter is. Gelukkig steeds meer alternatieven...!
 
Netjes van Jaguar, meer dan 600 uitgeleverd.
Vorig jaar december was de best verkochte auto de Clio, 710 stuks. Het lijkt erop dat we een december maand gaan meemaken waarin de beste verkochte auto een EV wordt. Ik geef de S meer kans maar sluit de de iPace niet uit. Hoe dan ook december wordt een goede maand voor jaguar en Tesla, zowel in aantal als in omzet.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Netjes van Jaguar, meer dan 600 uitgeleverd.
Vorig jaar december was de best verkochte auto de Clio, 710 stuks. Het lijkt erop dat we een december maand gaan meemaken waarin de beste verkochte auto een EV wordt. Ik geef de S meer kans maar sluit de de iPace niet uit. Hoe dan ook december wordt een goede maand voor jaguar en Tesla, zowel in aantal als in omzet.

Ik ben benieuwd of het hen gaat lukken om alle bestellingen die voor dit jaar beloofd waren uit te voeren.
 
En dat ben ik helemaal met hem eens. Prima op de snelweg, maar een ramp met parkeergarages ed.

Bij mij is woon-werk ca 200km per dag, dus is een S prima. Maar ik snap dat als je dat niet hebt en veel stadsverkeer en parkeren hebt, een smallere auto geschikter is. Gelukkig steeds meer alternatieven...!
Kilometers sinds 30/10....

12E76244-1ED5-46A9-AB3D-0C8B02998295.jpeg
 
Gepland in eerste week januari, gisteren al uitgeleverd: de i-Pace van een medewerker waar ik hier eerder over postte. Behalve de verwachtte uitdagingen qua laden en range krijgt hij nu ook tijdelijk te maken met het ontbreken van een laadfaciliteit thuis. Er was immers niet op gerekend door de leasemij dat ie er al zo snel zou zijn...
Gisteren volgeladen in Lelystad opgehaald (Nrd Limburg), vandaag de eerste rit van 200km naar Drachten op het programma. Ben benieuwd.
 
607 exemplaren weggezet in Nederland in November. Ter vergelijking : in November 2017 was de volledige Jaguar afzet slechts 100 wagens. Doen waarschijnlijk alles aan om er nog zoveel mogelijk dit jaar op nummerplaat te zetten. Ik ben benieuwd hoe hard dat zal inzakken.
 
Het eerste bezoek aan Fastned dus ook al op de terugweg uit Drachten. ;)

Wel gezien, maar was niet nodig. Tis een consultant die ruim 7u/dag bij de klant zit. Om de hoek daar geladen bij een 22Kw openbare laadpaal. Hij kon dus in één keer naar huis. Vanmorgen op de zaak met een big smile. Voorlopig een tevreden i-Pace berijder.
 
Ja, behalve op die lange ritten.. wat een horrorverhaal weer.. erger nog dan de start met de S in 2013:

"Why you barely can’t use the I-Pace for long distance drives (600km+) like you can with a Tesla model S.

This weekend I drove back home from Billund Denmark to the Netherlands a journey 600km long mainly on German highways. The average speed is about 100km due to many 80 and even 60 km road constructions. With a fuel car it would take you about 7 hours including a one hour stop. It took me 13 hours with frustration levels going through the roof and nearly stranded at one of the Ionity fast chargers."

zie verder dit
 
Ja, behalve op die lange ritten.. wat een horrorverhaal weer.. erger nog dan de start met de S in 2013:

"Why you barely can’t use the I-Pace for long distance drives (600km+) like you can with a Tesla model S.

This weekend I drove back home from Billund Denmark to the Netherlands a journey 600km long mainly on German highways. The average speed is about 100km due to many 80 and even 60 km road constructions. With a fuel car it would take you about 7 hours including a one hour stop. It took me 13 hours with frustration levels going through the roof and nearly stranded at one of the Ionity fast chargers."

zie verder dit
En weer! die problemen van de i-Pace met de Ionity chargers.
Ronduit schofterig naar de kopers van die auto.
 
En weer! die problemen van de i-Pace met de Ionity chargers.
Ronduit schofterig naar de kopers van die auto.
Ook bij Fastned zijn er wat problemen. Je haalt nu maar ~80kW en dat schijnt een software probleem te zijn in de i-Pace waardoor deze op CCS 1 (protocol) laad en niet CCS 2 en zo niet voldoende stroom (Ampere) af neemt.

Lijken dus wat software kinder ziektes in de i-Pac te zitten, al moet dat op te lossen zijn.

Maarja, die 3-fase AC lader hé!
 
Ook bij Fastned zijn er wat problemen. Je haalt nu maar ~80kW en dat schijnt een software probleem te zijn in de i-Pace waardoor deze op CCS 1 (protocol) laad en niet CCS 2 en zo niet voldoende stroom (Ampere) af neemt.

Lijken dus wat software kinder ziektes in de i-Pac te zitten, al moet dat op te lossen zijn.

Maarja, die 3-fase AC lader hé!
Ik hoorde ook van Bjørn Nyland dat de kabels aan de Ionity chargers nog niet watergekoeld zijn, waardoor er max 200A door de huidige kabels kan. Dus dat verklaart (mede) de maximale snelheid van 80kWh...