Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De nieuwe roadster

This site may earn commission on affiliate links.
General Thrust Equation ik ben geen natuurkundige, maar iemand als @RioolRat of @Wim S. (lang niet gezien trouwens) kan dit wel berekenen denk ik; stel een ton of 2 versnellen van 0 tot 10 km/u, voor het gemak even zonder rol-of luchtweerstand. Hoeveel stuwkracht vraagt dat en hoeveel liter samengeperste lucht is daarvoor dus nodig (uitgaande van een vat dat een druk van 20 bar hebben kan). Ik vermoed dat zoiets nodig is om de accelleratie met 0,1 seconde te verbeteren. Die totale stuwkracht moet dan ook wel binnen 1,5 seconde geleverd kunnen worden, anders heeft het weinig zin.
En je duwt meteen diegene die achter je staat 10 meter naar achteren.
Ook handig als je auto detecteert dat iemand achterop dreigt te rijden!
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
[Edit: zou dat beetje samengeperste lucht ook maar iets meer dan 1/10 verschil maken? Buiten de dampkring wellicht maar hier op aarde...., en dan te bedenken hoeveel zwaarder de auto ervan wordt... Maar goed, wel weer heel veel extra publiciteit]
Volgens mij had Elon ergens genoemd dat het SpaceX pret pakket 3G zou kunnen genereren en ik meen zelfs ruim 2min. Als dat waar is, is dat een heel serieuze presentatie. Zien is geloven natuurlijk. Als het maar de helft is, zeg 1,5G zou dat samen met de 1,1G van de wielen in totaal de versnelling verdubbelen en dus de 0-100 tijd halveren (?). <1 seconde dus...

Zelf heb ik Tesla een paar keer voorgesteld vloeibare stikstof (LN2) in hun auto's te integreren. Dewar tankje vullen via gekoelde supergeleidende supercharger kabel. Restwarmte uit moteren etc. gebruiken voor extra druk. Bij gebruik (thrust) kook je gedoseerd je koelmiddel weg. :cool:
 
Huh? Hier in NL is-ie er nog gewoon.
Roadster.JPG
En de pagina in Belgie is er ook nog. Alleen is die niet meer ontsloten via de menu's.
upload_2020-7-11_18-15-24.png
 

Attachments

  • upload_2020-7-11_18-15-13.png
    upload_2020-7-11_18-15-13.png
    171.9 KB · Views: 31
Last edited: