Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Draagarmen constructiefout in Model S

Zijn jouw draagarmen vervangen?

  • Ja

    Votes: 54 45.0%
  • Nee

    Votes: 66 55.0%

  • Total voters
    120
This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn vorige MS 85 2015 geen last gehad. Kleine 100k mee gereden. Bij huidige MS 100D 2018 moeten ze nu vervangen worden. Begon met ratelen bij flink optrekken bij de voorwielen, maar nu ook bij wat flinkere drempels.
Bij nog een paar collegae zelfde issue met de MS 75d 2018. Stonden op dezelfde boot...
 
Welke maand is jouw Tesla 100D of Vin nummer.
Dat ratelen zijn de aandrijfassen. Ik had laatst de vering extra hoog staan omdat ik door de bagger moest. Toen ik wegreed heftige herrie totdat de vering weer naar low ging. Op drempels hoor ik vaak een klonjk. Zeker nu ik mijn Conti winter er weer onder heb. Met de Michelin hoorde ik het minder door het luide afrolgeluid.
 
Zijn het zoals hier gesteld niet gewoon Mercedes cls onderdelen? Die zijn aanzienlijk goedkoper en aftermarket te krijgen

Ik vraag me altijd al af in hoeverre de classics bestaan uit Mercedes-onderdelen. In het interieur is de toeleverantie door Daimler duidelijk herkenbaar (stuurhendels, raambediening enz.). In de biografie over Musk staat een mooi verhaal over het testen met een verzaagde CLS en een E-klasse, met opgeplakte

Tesla's New BFF (And Savior?) Is Mercedes-Benz
 
Ik vraag me altijd al af in hoeverre de classics bestaan uit Mercedes-onderdelen. In het interieur is de toeleverantie door Daimler duidelijk herkenbaar (stuurhendels, raambediening enz.). In de biografie over Musk staat een mooi verhaal over het testen met een verzaagde CLS en een E-klasse, met opgeplakte

Tesla's New BFF (And Savior?) Is Mercedes-Benz
Ik heb de 12 volt batterij en de wielen al eens vervangen. Dan vind ik de bovenste draagarmen wel heel erg op de Mercedes exemplaren lijken
 
Dan zouden er mercedes onderdeelnummers op de draagarmen moeten staan verwacht ik anders is het eigen makelij. Heb al een hoop onderdelen gevonden in een model S met mercedes logo's en part nummers erop :)

Heb in het verleden al eens gegoogled op de draagarmen maar toen niks gevonden.

Iemand die zijn oude draagarmen toevallig bewaard heeft? :p
 
Mijn draagarmen rammelen al sinds 105.000km, maar (zit nu op 182.000km) heb niet de intentie die te vervangen zolang ze op de keuring of ik zelf rare dingen begin te merken.
 
Mijn draagarmen rammelen al sinds 105.000km, maar (zit nu op 182.000km) heb niet de intentie die te vervangen zolang ze op de keuring of ik zelf rare dingen begin te merken.
Mijn voorwielophanging heeft altijd gerammeld. Model S 6-2018 en staat nu op 45k. Meermalen nieuwe luchtvering gehad. Bijna stil geweest maar nooit helemaal. Michelin Pilot sport loste het enigermate op omdat je daarbij van de herrie je wielophanging niet meer kon horen. Ik ga maar weer eens een afspraak maken.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Het zullen meer de kosten van de draagarmen zijn; gemiddeld 300/st en aan de onderkant zitten er 2 aan elke kant
Maar alleen voor de achterste draagarmen aan de onderkant moet formeel het accupakket verwijderd worden. De voorste draagarmen aan de onderkant kunnen zo vernieuwd worden.
NB. Je kunt ook de kop van de bout van de draagarm doorslijpen en er een nieuwe bout van de andere kant inzetten, dan kan het accupakket blijven zetten. Dat doet Tesla natuurlijk niet, maar het kan wel.
 
In het filmje hieronder checkt een Duitser zijn Model S met 308.000 km op de teller. Een Tesla van de eerste uur. Na 8.35 minuut geeft hij aan waarop je moet letten bij de draagarm. Een schroef kan namelijk in een bocht tegen een metaaldeel van de arm aan-"ketsen".
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en lurk al een tijdje op het forum rond om info over de aanschaf te vergaren.
topics als deze doen mij huiveren...

Even opbouwend: uit de tijd dat ik nog een amerikaanse tank had (een lincoln, je weet wel; zo'n amerikaanse pooierbak...), heb ik alle bussen van de draagarmen vervangen. Dat waren gewoon metalen bussen met gevulcaniseerd rubber er in. Deze had je ook in polyurethaan voor een strakker stuurgedrag. Al die us-bakken hebben dat...

Kan dat hier niet ook gewoon gerealiseerd worden? Scheelt echt een berg knaken denk ik...
Ze-ker als je ze vervangt voor PU bussen...

Idee misschien?
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en lurk al een tijdje op het forum rond om info over de aanschaf te vergaren.
topics als deze doen mij huiveren...

Even opbouwend: uit de tijd dat ik nog een amerikaanse tank had (een lincoln, je weet wel; zo'n amerikaanse pooierbak...), heb ik alle bussen van de draagarmen vervangen. Dat waren gewoon metalen bussen met gevulcaniseerd rubber er in. Deze had je ook in polyurethaan voor een strakker stuurgedrag. Al die us-bakken hebben dat...

Kan dat hier niet ook gewoon gerealiseerd worden? Scheelt echt een berg knaken denk ik...
Ze-ker als je ze vervangt voor PU bussen...

Idee misschien?
Die bussen zitten in gevulkaniseerd rubber opgesloten in de aluminium delen. Ik denk dat dit lastig te vervangen is.