Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Durf te vragen: Parelmoer wit?

This site may earn commission on affiliate links.
Met Tesla weet je nooit. Dus toch best daar eens checken. Lijkt mij verdacht dat die goedkoper is. Parelmoer is meestal duurder.
Parelmoer is just a name. Mijn kleur is Titanium en toch is hij van aluminium.
Parelmoer slaat vaak op dat het een metallic lak is met blanke lak erboven. Het is dus geen gewoon wit uit de Gamma.

Elon wou inderdaad gewoon wit, maar er werd hem verteld dat het eigenlijk goedkoper was om gewoon parelmoer wit te blijven spuiten in plaats van hun verfstraat uit te rusten met een extra kleur.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Lijkt mij verdacht dat die goedkoper is. Parelmoer is meestal duurder.

Dat was tot voor kort ook zo: nog in juni dit jaar was de standaard kleur solid black, de multicoat pearl white 2.300 duurder en multicoat red 2.700 extra.

Toen kwam de tweet dat een gewone wit de nieuwe standaard kleur zou worden. Waarna is besloten om niet twee soorten wit in dezelfde productielijn te zetten (want dat leidt tot fouten). Waarna een van de duurste lakken ineens de goedkoopste werd.
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Bas. and Phil V
Ik werk voor een organisatie die onder andere de auto's van Tesla spuit. Door de multi-coat lak en de dunne parelmoer film die erover wordt gelegd is deze lak kwalitatief beter dan de overige lakken. Zwart is het meest kwetsbaar. Op wit zie je doorgaans veel minder vuil dan op donkere/zwarte auto's.
 
  • Informative
Reactions: jefjef and XanderB
k werk voor een organisatie die onder andere de auto's van Tesla spuit. Door de multi-coat lak en de dunne parelmoer film die erover wordt gelegd is deze lak kwalitatief beter dan de overige lakken. Zwart is het meest kwetsbaar. Op wit zie je doorgaans veel minder vuil dan op donkere/zwarte auto's.

interessant en klinkt goed. Ik ga er voor, besloot ik gisteren. Maar als je dan toch een insider bent: mijn andere vraag was of het schadelijker is die pearl effectlakken ( ik las dat ergens maar kan het niet meer terug vinden) wat wordt er dan toegevoegd dat de lak een pearl effect krijgt. En, weet je ook hoeveel laklagen het zijn, en of de buitenste inderdaad een kleurloze laag is?
 
interessant en klinkt goed. Ik ga er voor, besloot ik gisteren. Maar als je dan toch een insider bent: mijn andere vraag was of het schadelijker is die pearl effectlakken ( ik las dat ergens maar kan het niet meer terug vinden) wat wordt er dan toegevoegd dat de lak een pearl effect krijgt. En, weet je ook hoeveel laklagen het zijn, en of de buitenste inderdaad een kleurloze laag is?

Wat betreft de vraag over schadelijkheid, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wel kan ik je vertellen dat praktisch alles in het teken staat van eco-friendliness en waste reduction. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit soort parelmoer lakken een grote impact hebben op het milieu. Als je het nog terug kan vinden op internet dan lees ik dat graag.

In totaal worden er vier laklagen op de auto gespoten waarvan de parelmoer de vierde is. Deze is inderdaad kleurloos en wordt heel fijn aangebracht.
 
Heb extra betaald voor Pearl White, balen dat het nu opeens goedkoper is :)

Maar ben er wel heel blij mee, hele mooie kleur. Enige irritante is dat je de vliegjes op de voorbumper in het voorjaar heel goed ziet, dus dat blijf je schoonmaken...
ik twijfel tussen zwart (besteld) en wit. witte lak zou sterker zijn?
mag ik vragen waarom je voor wit hebt gekozen?