Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

een cover gebruiken of niet ...

This site may earn commission on affiliate links.

nico180

creating simple things - is true talent
Apr 9, 2016
1,823
1,206
Zutphen, Netherlands
vraag aan de ervaren tesla'tians:
Als ik mijn model S voor een periode ergens parkeer, thuis of parkeerpark (denk aan typisch vakantie, 2 a 3 weken), dus duidelijk niet in gebruik of toezicht.

Wat is dan verstandig om te doen, ik denk bijvoorbeeld aan een car cover gebruiken (als in de vorm van een deken of hoes) of is het beter hier geen gebruik van maken en de auto zonder toezicht of zorg achter laten.

Maak me zorgen om de lak, als er bijvoorbeeld vogel poep op komt heeft dat dagen om in te branden in de lak.
 
denk dat je je hoes dan kwijt bent als je terug komt.

Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Je auto staat normaal heel het jaar (wel op steeds wisselende plaatsen) ook niet onder een hoes.

Een hoes nodigt daarbij ook uit om er eens onder te snuffen.
 
@nico180 : Hangt er vanaf waar je de wagen parkeert. Is dit een veilige plaats? Afgesloten terrein? Ik zou hem zeker niet op openbare plaatsen voor zo'n tijd achterlaten. Een hoes is goed voor de auto maar trekt inderdaad veel meer de aandacht.
Heb je geen garage of kan ie ergens op een privé terrein bij kennissen staan? Lijkt me veiliger… .
 
vraag aan de ervaren tesla'tians:
Als ik mijn model S voor een periode ergens parkeer, thuis of parkeerpark (denk aan typisch vakantie, 2 a 3 weken), dus duidelijk niet in gebruik of toezicht.

Wat is dan verstandig om te doen, ik denk bijvoorbeeld aan een car cover gebruiken (als in de vorm van een deken of hoes) of is het beter hier geen gebruik van maken en de auto zonder toezicht of zorg achter laten.

Maak me zorgen om de lak, als er bijvoorbeeld vogel poep op komt heeft dat dagen om in te branden in de lak.

Ik ben een fan van de carcover (vogelpoep) zeker indien je een langere periode geen gebruikt van de auto zal maken. Het wegraken van de cover is eenvoudig te voorkomen door de laadkabel aan te sluiten (diefstal). Wel heb ik gemerkt dat indien het hard waait er erg veel lucht onder de cover kan komen en deze slecht weg kan. Hierdoor wil de cover wel eens los komen aan de voorkant en blijft dan hangen aan de spiegels. Extra bevestiging gemaakt en zo helemaal happy om de Tesla achter te laten onder de cover. IMG_1037.JPG
 
  • Informative
Reactions: FVO
Dergelijk kapitaal zou ik ook bij iemand op de oprit zetten of in een caravanwinterberging ipv. op straat.

Ik ben een fan van de carcover (vogelpoep) zeker indien je een langere periode geen gebruikt van de auto zal maken. Het wegraken van de cover is eenvoudig te voorkomen door de laadkabel aan te sluiten (diefstal). Wel heb ik gemerkt dat indien het hard waait er erg veel lucht onder de cover kan komen en deze slecht weg kan. Hierdoor wil de cover wel eens los komen aan de voorkant en blijft dan hangen aan de spiegels. Extra bevestiging gemaakt en zo helemaal happy om de Tesla achter te laten onder de cover.View attachment 182798
Ik heb de cover van autohoezen.nl en zoiets nog nooit meegemaakt. Nadeel is wel dat ik niet kan laden als hij onder de hoes staat.
 
vraag aan de ervaren tesla'tians:
Als ik mijn model S voor een periode ergens parkeer, thuis of parkeerpark (denk aan typisch vakantie, 2 a 3 weken), dus duidelijk niet in gebruik of toezicht.

Wat is dan verstandig om te doen, ik denk bijvoorbeeld aan een car cover gebruiken (als in de vorm van een deken of hoes) of is het beter hier geen gebruik van maken en de auto zonder toezicht of zorg achter laten.

Maak me zorgen om de lak, als er bijvoorbeeld vogel poep op komt heeft dat dagen om in te branden in de lak.

Is het niet zonde om je auto twee of drie weken niet te gebruiken?
Neem de auto mee!
 
Ik ben een fan van de carcover (vogelpoep) zeker indien je een langere periode geen gebruikt van de auto zal maken. Het wegraken van de cover is eenvoudig te voorkomen door de laadkabel aan te sluiten (diefstal). Wel heb ik gemerkt dat indien het hard waait er erg veel lucht onder de cover kan komen en deze slecht weg kan. Hierdoor wil de cover wel eens los komen aan de voorkant en blijft dan hangen aan de spiegels. Extra bevestiging gemaakt en zo helemaal happy om de Tesla achter te laten onder de cover.View attachment 182798
Best wel de wagen afwassen alvorens de cover erover te doen. Anders schuur je het zand op de lak.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde