TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

een cover gebruiken of niet ...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by nico180, Jun 24, 2016.

1. nico180

nico180 Member

vraag aan de ervaren tesla'tians:
    Als ik mijn model S voor een periode ergens parkeer, thuis of parkeerpark (denk aan typisch vakantie, 2 a 3 weken), dus duidelijk niet in gebruik of toezicht.

Wat is dan verstandig om te doen, ik denk bijvoorbeeld aan een car cover gebruiken (als in de vorm van een deken of hoes) of is het beter hier geen gebruik van maken en de auto zonder toezicht of zorg achter laten.

Maak me zorgen om de lak, als er bijvoorbeeld vogel poep op komt heeft dat dagen om in te branden in de lak.

2. mennohvandijk

mennohvandijk Member

denk dat je je hoes dan kwijt bent als je terug komt.

Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Je auto staat normaal heel het jaar (wel op steeds wisselende plaatsen) ook niet onder een hoes.

Een hoes nodigt daarbij ook uit om er eens onder te snuffen.

3. Firebird

Firebird Active Member

@nico180 : Hangt er vanaf waar je de wagen parkeert. Is dit een veilige plaats? Afgesloten terrein? Ik zou hem zeker niet op openbare plaatsen voor zo'n tijd achterlaten. Een hoes is goed voor de auto maar trekt inderdaad veel meer de aandacht.
    Heb je geen garage of kan ie ergens op een privé terrein bij kennissen staan? Lijkt me veiliger… .

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

misschien nog een idee om een tesla opvang te beginnen voor eigenaars die op reis gaan.

• Like x 2
    • Funny x 2
    • Love x 1
  5. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

Ik ben een fan van de carcover (vogelpoep) zeker indien je een langere periode geen gebruikt van de auto zal maken. Het wegraken van de cover is eenvoudig te voorkomen door de laadkabel aan te sluiten (diefstal). Wel heb ik gemerkt dat indien het hard waait er erg veel lucht onder de cover kan komen en deze slecht weg kan. Hierdoor wil de cover wel eens los komen aan de voorkant en blijft dan hangen aan de spiegels. Extra bevestiging gemaakt en zo helemaal happy om de Tesla achter te laten onder de cover. IMG_1037.JPG

• Informative x 1
  6. FVO

FVO Active Member

Dergelijk kapitaal zou ik ook bij iemand op de oprit zetten of in een caravanwinterberging ipv. op straat.

Ik heb de cover van autohoezen.nl en zoiets nog nooit meegemaakt. Nadeel is wel dat ik niet kan laden als hij onder de hoes staat.

7. Napoli

Napoli Member

Is het niet zonde om je auto twee of drie weken niet te gebruiken?
    Neem de auto mee!

8. Noelis

Noelis Member

Best wel de wagen afwassen alvorens de cover erover te doen. Anders schuur je het zand op de lak.

• Like x 1

Share This Page