Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerlijk zeggen: Laat je je vrouw er in rijden?

This site may earn commission on affiliate links.
Onderzoek BIVV....
Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) heeft de gebruikelijke clichés over het rijgedrag van vrouwen getoetst aan waarheidsgetrouwe statistieken. Daaruit blijkt dat de ideeën die de meeste mensen hebben over vrouwen aan het stuur fout zijn!
Bij zo'n onderzoek vraag ik me af of er ook een correctie voor de gereden kilometers in verwerkt zit.
 
De Tesla is haar motivatie om haar rijbewijs (weer) te gaan halen - heeft ze als Amsterdammer nooit echt nodig gehad want het OV is hier best goed. Ze wil wel minimaal een paar lessen in een Tesla hebben, zodat ze zelfverzekerd genoeg kan wegrijden. Ze pakt het beter aan dan ik, want ik drukte gewoon overal op en keek of de auto ging bewegen.
 
Bij zo'n onderzoek vraag ik me af of er ook een correctie voor de gereden kilometers in verwerkt zit.
Autorijden is een optelsom van skills. En de ene persoon is beter in de ene vaardigheid, terwijl de ander weer ergens anders beter in is - opgeteld zijn ze beide gewoon gemiddelde rijders. Zo ben ik zelf beter in voorspellen van wat alle medeweggebruikers zouden kunnen gaan doen, en is mijn eega beter in sneller beslissingen maken - onze rijstijlen zullen dus anders zijn.

Wat dat artikel aangeeft is dat veel mannen veel onveilger rijden dan dat ze denken, omdat ze risico's meer onderschatten. Dus vertaald is dat: veel mannen rijden nog slechter dan vrouwen.

 
  • Like
Reactions: pvkeep