Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk #bitcoin

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is dit meer iets voor dit forum dan de bitcoin. Al zeker voor wie het energieverbruik van de bitcoin op de maag heeft liggen.
Zal ik ook eens iets pushen ;-)
 
De tweet van Elon doet F<krachterm> veel pijn. Met zijn voorgaande tweet over dogecoin om een Tesla aan te schaffen met dogecoin doet mij vermoeden dat hij dogecoin op nummer 1 wil krijgen qua marktkapitaal.

Relativerend: Met betrekking tot het vergroening/ verduurzamen van BTC stuurt hij aan op een verbetering van BTC mining. Als het minen groener kan ben ik helemaal voor. Zo zet Tesla wel verduurzamen hoger op de agenda.

Hoeveel kapitaal zou Tesla verloren hebben met deze tweet?
 
Last edited:
Het is een kenmerk van aspergers dat ze hun mogelijke vergissingen graag zelf openbaar maken. Het zijn controlefreaks en ze hebben schrik voor onvoorspelbaarheid. Als ze een fout verdoezelen, kan dit onverwacht voor problemen zorgen als het uitkomt. Ze zijn graag van die onzekerheid verlost en geven de fout dan liever zelf toe. Verklaart waarom ze liever in eigen vel snijden dan het risico te laten bestaan dat iemand anders dit op een onverwacht moment doet. Iets van: “Zo, daar zijn we vanaf, kunnen we nu weer verder?”
 
Elon is iig het nieuwe China binnen crypto kwa FUD. Begin het nu wel aardig zat te worden moet ik zeggen. Tis net een klein kind.
1 ding is iig goed en dat is dat BTC nu de 21ma weekly getest heeft, wat al ff niet meer gebeurt was. Alle long posities zijn ook weg gevaagd, dus alles mooi schoon en opgeruimd voor een volgend hoofdstuk aankomende tijd
 
Je bent niks verloren als je niet op het hoogste ingekocht hebt en nu verkoopt.

Tesla heeft aanzienlijk lager ingekocht (dacht bij $40K) dus er is nog altijd papieren winst.
Wie zegt dat Tesla niet alle BTC gedumpt heeft vlak voor de tweet? Het is een ongereguleerde markt, dus het zou me eerder verbazen als ze het niet hebben gedaan.

Bizar hoe iemand met 1 tweet $100+ miljard market cap kan wegvegen.
 
Elon zegt in zijn tweet dat ze de BTC behouden totdat....

1620892017606.png
 
Lovenswaardige beslissing. Ik vond het ook al een nogal overbrugbare tegenstelling. Blij dat Elon Musk uiteindelijk niet in dat drogredenatieverhaal van die investeringsmaatschappijen is getrapt die hij in eerste instantie in een tweet als "true" had bestempeld. Knap om publiekelijk zo op je standpunt terug te keren.

Het is goed dat er wel wordt gekeken naar cryptocurrencies met <1% van de energiebehoefte.
Die opmerking alleen al is invloedrijk in die zin dat het energieverbruik als essentieel acceptatiecriterium in het spotlicht brengt.

Het enige wat ik nog steeds merkwaardig vind is de opmerking dat ze van plan zijn om Bitcoin wel te gebruiken zodra mining gebruik gaat maken van meer duurzame energiebronnen. Zelfs als Bitcoin van de huidige bijna volledig grijze voetafdruk overgaat op groene energie, dan nog blijft de grote problematiek het exorbitante energieverbruik. De groene energie die in de toekomst dan hiervoor gebruikt zou gaan worden, had immers ook gebruikt kunnen worden om grijze energie te vervangen, dus het is vestzak-broekzak. Bitcoin bemoeilijkt de transitie naar duurzame energie in extreme mate en is een bedreiging voor de planeet.

Pas als we in een verre toekomst in een eindtransitie zijn beland met alleen duurzame energie, waarbij overtollige CO2 uit de atmosfeer en de oceanen verwijderd is en waarbij er sprake is van overvloedige energie (marktverzadiging), waarbij de vraag niet meer uitmaakt, onstaat er pas ruimte voor dergelijke verkwistende energieslurperij.
 
Last edited:
Even wat nuance aanbrengen in de "volledig grijze voetafdruk" brengen. Dat is natuurlijk niet waar.
BTC wordt wel degelijk ook groen gemined en er wordt veel energie gewonnen die uiteindelijk niet gebruikt kan worden. Daarmee wordt ook BTC gemined.
Tevens is het minen een "Proof of Work" net als bij bijvoorbeeld goud of Lithium. Dan kan je zeggen dat je dan een grondstof hebt. Eens. met BTC heb je weer andere voordelen zoals Store of value zonder kosten en de macht en controle van de middenman (Banken) verminderen.
Wel eens veel geld overgemaakt naar het buitenland. Peperduur en enorm traag. Met BTC een schijntje daarvan.

Zoals meestal met uitgesproken sterke meningen: De waarheid ligt ergens tussenin.
1620921956644.png
 
"Nuance" en "de waarheid ergens tussenin" zal je niet in dubieuze twitter berichten vinden en sowieso niet in pro-BTC journals en consorten.
Je moet er tijd en moeite voor investeren zoals in dit artikel van Nature: