Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf bij mijn statement dat het publiekelijk delen van teveel zwakheden niet goed is voor het publieke vertrouwen. Gezien de ruim 8% koersval vandaag was dat een correct statement.

Blijft de vraag of het Elon was die dit deelde of dat de schrijver (NYT heeft wat dat betreft een reputatie) het plaatje zelf heeft in- of bijgekleurd. Het is trouwens goed dat de aandelen zakken omdat nu iedereen er wel van overtuigd is dat het een krankzinnig circus is dat zo snel mogelijk gestopt moet gaan worden. Hopelijk is het snel afgerond.
 
Ik snap het eigenlijk niet. Na de Q2 cijfers en daar besproken beloftes voor Q3 en 4 zat het aandeel in de lift. De aantallen M3 gingen gestaag omhoog. Goede reviews. De eerste zwarte cijfers leken eraan te komen. Er leek rust in de tent. Even geen (zowat dagelijks) nieuws over spontaan ontbrandende batterijen, AP-debacles en ander - al dan niet - fake news. Zelfs mijn buurman viel het op. Kortom, er was licht aan de horizon.

Waarom dan die 420 tweet? En waarom als vervolg erop dit vreemde interview? Waarom niet gewoon in de luwte blijven en doen wat steeds efficiënter ging: auto's bouwen! Ik snap het niet en ik vind eigenlijk dat Elon op dit moment een stapje terug moet doen. Laat hem vooral het gezicht blijven maar wel op de achtergrond en zet er alsjeblieft een sterke manager/beheerder naast. Tesla is op de goede weg maar er is nog zoveel te winnen. En, lastig voor een vrijgevochten geest, niet meer ongemodereerd tweeten. Als ik dan lees
Advocaten Tesla rekenen op kostbare strijd

16 aug. 2018 in FINANCIEEL

Advocaten van automaker Tesla zetten zich naar verluidt schrap voor een kostbaar en langslepend juridische gevecht als gevolg van de tweets die Tesla-baas Elon Musk eerder verstuurde. Volgens Amerikaanse media zouden de juristen rekening houden met een miljardenschade vanwege potentiële aansprakelijkheid.


Dan vind ik dat eeuwig zonde van die gelden. Die had ik liever in de zwarte cijfers danwel in R&D zien gaan. Of een personal SUC voor alle actieve BeNe forumleden;-) Enniewee, alles wat er nu gebeurd is weer koren op de molen voor de shorters en zorgt voor wederom een hoop vooral negatief nieuws.
 
Last edited:
Advocaten Tesla rekenen op kostbare strijd

16 aug. 2018 in FINANCIEEL

Advocaten van automaker Tesla zetten zich naar verluidt schrap voor een kostbaar en langslepend juridische gevecht als gevolg van de tweets die Tesla-baas Elon Musk eerder verstuurde. Volgens Amerikaanse media zouden de juristen rekening houden met een miljardenschade vanwege potentiële aansprakelijkheid.


Dan vind ik dat eeuwig zonde van die gelden. Die had ik liever in de zwarte cijfers danwel in R&D zien gaan. Of een personal SUC voor alle actieve BeNe forumleden;-) Enniewee, alles wat er nu gebeurd is weer koren op de molen voor de shorters en zorgt voor wederom een hoop vooral negatief nieuws.

Die $420 tweet is alleen een probleem als "financing secured" niet te onderbouwen is. Het interview is een beetje vreemd en suspect, maar als het echt niet had geklopt, dan hadden we dit waarschijnlijk ook wel gehoord.

"Bronnen dicht bij het Witte Huis berichten..." "Anonieme bronnen hebben ons laten weten" Journalistiek vandaag...
 
Die $420 tweet is alleen een probleem als "financing secured" niet te onderbouwen is. Het interview is een beetje vreemd en suspect, maar als het echt niet had geklopt, dan hadden we dit waarschijnlijk ook wel gehoord.

"Bronnen dicht bij het Witte Huis berichten..." "Anonieme bronnen hebben ons laten weten" Journalistiek vandaag...
Eens dat de problemen minder groot zijn als 'financing secured' te onderbouwen is. Om dat te bewijzen wordt er weer een blik juristen en advocaten open getrokken, allemaal ruis en ballast. En $. De 'Waarom?'-vraag blijft wat mij betreft staan. Die 420 had vanzelf gekomen, de wind stond in de rug...

Die "open letters", "Bronnen dicht bij het Witte Huis berichten..." "Anonieme bronnen hebben ons laten weten" en andere berichten hadden er niet hoeven zijn.

Nou... misschien is Elon toch een echt mens, en een beetje teveel hooi op de vork genomen. En daarbij af en toe een onverwacht of onverhoopt tegenvallertje moest incasseren... :eek:

Volledig met je eens, en daarom hoop ik ook dat er een sterke rechterhand komt die de mens Musk gaat ontlasten. An Open Letter to Elon Musk
 
Eens dat de problemen minder groot zijn als 'financing secured' te onderbouwen is. Om dat te bewijzen wordt er weer een blik juristen en advocaten open getrokken, allemaal ruis en ballast. En $. De 'Waarom?'-vraag blijft wat mij betreft staan. Die 420 had vanzelf gekomen, de wind stond in de rug...

Die "open letters", "Bronnen dicht bij het Witte Huis berichten..." "Anonieme bronnen hebben ons laten weten" en andere berichten hadden er niet hoeven zijn.



Volledig met je eens, en daarom hoop ik ook dat er een sterke rechterhand komt die de mens Musk gaat ontlasten. An Open Letter to Elon Musk
Of niet. Als ze private gaan komt er een enorme rust en gaat het alleen nog maar "ergens over". Model 3 staat op de rails en zal over een half jaartje wellicht al de 10k per week aantikken. Y wordt in maart gepresenteerd en ze hebben weer veel geleerd om een productie op te zetten. Voor de Semi zal het ook een stuk eenvoudiger zijn om dat op gang te brengen en de energiedivisie is toonaangevend. Het komt mij voor dat hij juist echt gaat schitteren als hij zich positief kan focussen en niet doorlopend door de dwergen voor de voeten wordt gelopen.

En wat de bewust stupide berichtgeving aangaat, wat aandacht krijgt groeit dus we werken er allemaal aan mee. Dat is geen secret meer. Geen aandacht aan geven maar wel aan de positieve ontwikkelingen doet meer goed.
 
Of niet. Als ze private gaan komt er een enorme rust en gaat het alleen nog maar "ergens over". Model 3 staat op de rails en zal over een half jaartje wellicht al de 10k per week aantikken. Y wordt in maart gepresenteerd en ze hebben weer veel geleerd om een productie op te zetten. Voor de Semi zal het ook een stuk eenvoudiger zijn om dat op gang te brengen en de energiedivisie is toonaangevend. Het komt mij voor dat hij juist echt gaat schitteren als hij zich positief kan focussen en niet doorlopend door de dwergen voor de voeten wordt gelopen.

En wat de bewust stupide berichtgeving aangaat, wat aandacht krijgt groeit dus we werken er allemaal aan mee. Dat is geen secret meer. Geen aandacht aan geven maar wel aan de positieve ontwikkelingen doet meer goed.


Ja maar ...@Hans Noordsij... die tweet was als tactische zet een erg domme en ondoordachte aktie van Musk. Hoe begrijpelijk en verstandig het misschien ook is om private te willen gaan met Tesla.

Musk heeft deze door jou en velen op dit forum betreurde en verfoeide berichtgeving over zijn domme tweet helemaal alleen over zichzelf en Tesla afgeroepen. Daar moet hij dus verantwoording over afleggen en dat gebeurt dus nu. Eigen schuld, dikke bult. Helaas... :oops:

Ps... alle positieve zaken die jij verder noemt, eigenlijk een ander onderwerp hè, sneeuwen hierdoor dus nu onder. 'Domme Musk', dat mag toch wel gezegd worden, of is enige vorm van kritiek op Musk verboden soms?
 
Ja maar ...@Hans Noordsij... die tweet was als tactische zet een erg domme en ondoordachte aktie van Musk. Hoe begrijpelijk en verstandig het misschien ook is om private te willen gaan met Tesla.

Musk heeft deze door jou en velen op dit forum betreurde en verfoeide berichtgeving over zijn domme tweet helemaal alleen over zichzelf en Tesla afgeroepen. Daar moet hij dus verantwoording over afleggen en dat gebeurt dus nu. Eigen schuld, dikke bult. Helaas... :oops:

Ps... alle positieve zaken die jij verder noemt, eigenlijk een ander onderwerp hè, sneeuwen hierdoor dus nu onder. 'Domme Musk', dat mag toch wel gezegd worden, of is enige vorm van kritiek op Musk verboden soms?

Neen, maar je moet wel lezen wat ik zeg. Wat de tweet betreft, je kunt er een circustent omheen bouwen en de clowns binnenhalen of gewoon je schouders ophalen. Ik was het niet die die berichtgeving heeft opgestart. Dingen hebben gewoon hun beloop en misschien was de tweet helemaal niet zo dom, achteraf gezien. Hoe zou het anders gelopen zijn? Niemand weet het. En waarom sneeuwen de positieve zaken onder? Omdat ook wij de tweet belangrijker vinden. Hier komen we vandaag niet uit maar ik hoop dat de bedoeling duidelijk is. Ik weiger alleen om mee te hobbelen met elke eigen interpretatie en blijf erbij dat de privatisering beter vandaag dan morgen kan worden afgerond. Het is trouwens gemakkelijk te herkennen of iets "onder een vergrootglas" wordt gelegd en dat is dan een mooi moment om er geen aandacht meer aan te geven.
 
misschien was de tweet helemaal niet zo dom, achteraf gezien.

Sorry Hans, hoe zeer ik je optimisme ook waardeer, de tweet was dom. Oliedom. En ipv de luwte opzoeken en damage-control aan anderen over te laten geeft hij het interview.

Het wired artikel eindigt met "And now he threatens to destroy what he has created." Met zo'n vaart zal het niet lopen, maar helpen doet het allemaal niet.