Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
dat is in België anders. daar is een regel die "alles" verbiedt waardoor je de handen niet aan het stuur kan houden.
eten, drinken, scheren ;)...

Niet helemaal mee eens Dirk, er is een nuance:

Er is natuurlijk deze
43.1. Het is de fietsers en bromfietsers verboden te rijden :
1° zonder het stuur vast te houden;
...
Maar die gaat niet over auto's
En er is deze
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Het is natuurlijk ome agent die beslist of je in staat was om je voertuig te besturen... .
 
En er is deze
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Het is natuurlijk ome agent die beslist of je in staat was om je voertuig te besturen... .
Betekent dit dat je met een goed getrainde herdershond met je kudde schapen de snelweg op mag?
 
Dichterbij wat er aan de hand is, kunnen we waarschijnlijk niet komen.

En ik denk ook dat dit de beste "approach" is. gewoon de menselijke kant zonder poeha en uiteindelijk wordt Tesla gewoon private en gaat Model 3 de autowereld op zijn kop zetten (if not already). En de grootste klapper wordt de autonomie waarmee ze gewoon niet meer in te halen zijn. De man zou het inderdaad wel af en toe wat rustiger aan mogen doen maar dat is zijn keus. Hij heeft ook wat meer veerkracht dan de gemiddelde CEO. Een Duitse "collega" van hem heeft het wel wat rustiger, achter de tralies.
 
  • Funny
Reactions: CL600
Uitgebreid interview met Elon Musk in de New York Times:
Elon Musk Confronts a Fateful Tweet and an ‘Excruciating’ Year

Een beetje kwetsbaarheid tonen is goed, maar dit is wel iets teveel van het goede - gaat het publieke vertrouwen in hem geen goed doen.
Voor zover ik kan zien is die kwetsbaarheid vooral door de schrijver van het artikel er aardig bij gedramatiseerd. Zo te lezen is het een telefonisch interview geweest, en zegt de schrijver verschillende emoties te 'interpreteren'.
Verder erg weinig tot geen nieuwswaarde in dit artikel.
Nauwelijks bronnen behalve 'people familiar with the matter'.
Ik vind de laatste alinea eigenlijk het meest interessant (de statement van de board of directors).

(@Flaker: maar wel bedankt voor het posten van de link!)
 
  • Like
Reactions: Flaker
Voor zover ik kan zien is die kwetsbaarheid vooral door de schrijver van het artikel er aardig bij gedramatiseerd. Zo te lezen is het een telefonisch interview geweest, en zegt de schrijver verschillende emoties te 'interpreteren'.
Verder erg weinig tot geen nieuwswaarde in dit artikel.
Nauwelijks bronnen behalve 'people familiar with the matter'.
Ik vind de laatste alinea eigenlijk het meest interessant (de statement van de board of directors).

(@Flaker: maar wel bedankt voor het posten van de link!)
Ik blijf bij mijn statement dat het publiekelijk delen van teveel zwakheden niet goed is voor het publieke vertrouwen. Gezien de ruim 8% koersval vandaag was dat een correct statement.

Edit: ik zie overigens geen enkele aanwijzing dat dit een telefonisch interview zou zijn...
 
Last edited:
Ik blijf bij mijn statement dat het publiekelijk delen van teveel zwakheden niet goed is voor het publieke vertrouwen. Gezien de ruim 8% koersval vandaag was dat een correct statement.

Blijft de vraag of het Elon was die dit deelde of dat de schrijver (NYT heeft wat dat betreft een reputatie) het plaatje zelf heeft in- of bijgekleurd. Het is trouwens goed dat de aandelen zakken omdat nu iedereen er wel van overtuigd is dat het een krankzinnig circus is dat zo snel mogelijk gestopt moet gaan worden. Hopelijk is het snel afgerond.
 
Edit: ik zie overigens geen enkele aanwijzing dat dit een telefonisch interview zou zijn...
Hier enkele aanwijzingen waaruit ik dat opmaak:
- Er wordt weggelaten dat ze elkaar ontmoet hebben voor het interview. Normaliter zou de woorkeus iets van 'We met Elon at his home...' zijn maar er staat 'Elon was at home...'
- Er wordt gesproken over pauzes in zijn spreken die ergens op zouden moeten duiden, bijv. '...stopped talking, seemingly overcome by emotion'. Als ze lijfelijk aanwezig waren geweest dan is het woord 'seemingly' hier niet op zijn plaats.
- Er zijn geen foto's van Musk tijdens het interview. Welke krant laat nu de kans liggen om foto's te maken van de geïnterviewde? Alleen als je er niet lijfelijk bent... In plaats daarvan staan er stock foto's in het artikel.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Edit: ik zie overigens geen enkele aanwijzing dat dit een telefonisch interview zou zijn...

Er zijn geen foto's van Musk tijdens het interview. Welke krant laat nu de kans liggen om foto's te maken van de geïnterviewde? Alleen als je er niet lijfelijk bent... In plaats daarvan staan er stock foto's in het artikel

Marques Brownlee (winnaar van de Project Loveday videocontest) heeft Elon wel in levende lijve geïnterviewd.
Dat is denk ik heel wat interessanter dan de NYT schrijfsels.
Binnenkort in een Twittertheater bij U in de buurt.
Marques Brownlee on Twitter
 
Hier enkele aanwijzingen waaruit ik dat opmaak:
- Er wordt weggelaten dat ze elkaar ontmoet hebben voor het interview. Normaliter zou de woorkeus iets van 'We met Elon at his home...' zijn maar er staat 'Elon was at home...'
- Er wordt gesproken over pauzes in zijn spreken die ergens op zouden moeten duiden, bijv. '...stopped talking, seemingly overcome by emotion'. Als ze lijfelijk aanwezig waren geweest dan is het woord 'seemingly' hier niet op zijn plaats.
- Er zijn geen foto's van Musk tijdens het interview. Welke krant laat nu de kans liggen om foto's te maken van de geïnterviewde? Alleen als je er niet lijfelijk bent... In plaats daarvan staan er stock foto's in het artikel.
Scherp - goede argumenten!
 
Marques Brownlee (winnaar van de Project Loveday videocontest) heeft Elon wel in levende lijve geïnterviewd.
Dat is denk ik heel wat interessanter dan de NYT schrijfsels.
Binnenkort in een Twittertheater bij U in de buurt.
Marques Brownlee on Twitter

Idd leuk en informatief, inmiddels ook met wat commentaar op electrek.co :
Elon Musk talks next-gen Tesla Roadster, hints at potentially having no mirrors, and more
en

Tesla could make a $25,000 electric car in ‘about 3 years’, says Elon Musk