Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Pas op dat je je niet laat verblinden door de aura rond de persoon Musk. Hij voelt zich nu in zijn kuif gepikt en is nu op een unfaire manier aan het proberen de journalist terug te pakken.
Kritiek hebben op de inhoud van het artikel en op Fortune als blad is prima, achter de auteur aan gaan niet.

Tot nu toe doet hij niets meer dan uit te spreken dat hij de aanvallen van anderen wel kan waarderen. En laten we welwezen, er is veel onzin gepubliceerd.
 
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
Mark Twain
But he doesn't. He just referes to the discussion.

En verdikkeme, waarom mag hij niet gewoon zeggen waar het op staat, wat hij trouwens nog niet eens doet. Hij zegt alleen dat hij het waardeert dat anderen in het geweer treden. Zijn wij zo polderend geworden?
 
Correctie. Die opmerking was van PvKeep. Blijf het toch met hem eens. :rolleyes:
Ik weet dan ook van niets :)

Twee tips:- 1. lees eens de repliek op Twitter die Musk krijgt op iedere uitspraak. Daar lusten de honden geen brood van. Op een gegeven moment willen alle ambassadeurs een artikel waar ze naar kunnen verwijzen als een officieel standpunt. En Forbes is een goede naam om op te te reageren :)

2. Hebben jullie het boek over Musk wel (uit)gelezen? Dit is zijn standaard modus operandi, bij alle vorige bedrijven. Hij weet ook geel goed dat het meestal werkt, vooral in de SpaceX business ontwikkeling komt dat naar voren. Deze man heeft een verpletterende visie, is een arrogante betweter die meestal gelijk heeft, micro-Managed ALLES en is een neem snelle leerling. Bovendien dult hij weinig tegenspraak....

Dat alles bij elkaar opgeteld, verwacht ik een visie / secret masterplan statement waarbij Tesla en Solarcity synergie wordt aangetoond in combinatie met een visie op een nieuw en beter fabricageproces. De risico's zijn enorm, maar dat heeft hem nog nooit tegengehouden. De visie is bedoeld om bestaande aandeelhouders een beetje gerust te stellen :)
 
De risico's zijn enorm, maar dat heeft hem nog nooit tegengehouden. De visie is bedoeld om bestaande aandeelhouders een beetje gerust te stellen :)

Als ingenieur vind ik zijn mentaliteit van 'failure IS an option' fantastisch. Het geeft de mogelijkheid om wat algemeen als onmogelijk beschouwd wordt toch te ontwikkelen, gesteund door een management dat heel goed de risico's beseft. In het algemeen krijg je van management te horen dat 'failure is not an option', en dat ontwikkel je iets veel minder ambitieus waar je van zeker bent dat het haalbaar is.
 
...
Er is genoeg 'bevriende' pers om wat ingetogener tegengas te geven. :)
Lees bijv. Electrek van Fred Lambert. Geen idee van diens bereik, maar Elon kan eenvoudig een linkje naar een artikel twitteren. Kan Fred meteen wat extra bandbreedte en servercapaciteit kopen van zijn extra advertentie-inkomsten. :D
Gelukkig luistert er nog wel eens iemand naar mij...
Elon Musk on Twitter
 
  • Funny
Reactions: ebullio and basvk
Mijn echtgenote zat zonder boeken, heb haar die van Elon Musk gegeven die al maanden in de auto lag. Dit zal nog de beste oplossing zijn. Zij hem lezen en dan aan mij vertellen. :)Anders komt er toch niets van in huis. ;)
20160724_183228.jpg
 
Mijn echtgenote zat zonder boeken, heb haar die van Elon Musk gegeven die al maanden in de auto lag. Dit zal nog de beste oplossing zijn. Zij hem lezen en dan aan mij vertellen. :)Anders komt er toch niets van in huis. ;)
Ze kon toch al uitpakken met enkele interessante weetjes.

Ik kan me wel vinden in zijn 'master plan part deux'. Hij heeft een duidelijk beeld van waar hij naartoe wil en hoe hij er moet geraken. Ik denk dat Tesla ook het komend decenium een game changer zal blijven en de autoindustrie volledig op zijn kop zal zetten.
 
Ik kijk al enige maanden mee op het TMC forum, maar heb toch maar besloten een account aan te maken. Heb zelf geen Tesla maar ben wel een fan. Zelfs getrouwd in een Tesla Model S ;-)

Weet niet of jullie de blog waitbutwhy kennen, maar hier staan een aantal zeer goeie longreads op over Elon Musk en zijn bedrijven.
Er staat ontzettend veel achtergrond informatie in en ik heb alleen maar meer respect gekregen voor Elon Musk.


1. Elon Musk: The World Raddest Man
2. How Tesla will change the world.
3. How and why SpaceX will colonize Mars
4. The Cook and the Chef: Musk's Secret Sauce

Je moet er wel de tijd voor nemen, kostte mij een paar uur om de artikelen te lezen (en er wat van te leren).
 
Vandaag heb ik hier in Hongarije in een boekwinkel het bekende boek gevonden in de taal van mijn vrouw.
Hij lag, heel te verwachten, in een rek met boeken over o.a. Windows 8 :)

Ze is er nu al in aan het lezen. Ik heb zelf in deze vakantie de iBooks versie gelezen. Wel goed om wat meer van de historie te kennen. De links van Vantage zal ik ook eens gaan volgen.

IMG_3407.JPG