Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als iemand wel drugs gebruikt is dat spectaculairder dan wanneer het niet zo blijkt.
Spektakel verkoop je kranten mee.
Bewust? Zeker. Maar dan eerder uit financiële overweging.

Eens. Maar laten die zgn 'objectieve journalisten' dan ook eens hun bek houden over nepnieuws e.d.

Het is niet voor niets dat het vertrouwen in de politiek, rechtspraak en instituties in een vrije val is geraakt. Nou is Musk 'klein bier', maar het speelt langzamerhand op alle gebieden...
 
Eens. Maar laten die zgn 'objectieve journalisten' dan ook eens hun bek houden over nepnieuws e.d.

Het is niet voor niets dat het vertrouwen in de politiek, rechtspraak en instituties in een vrije val is geraakt. Nou is Musk 'klein bier', maar het speelt langzamerhand op alle gebieden...
Hele internet staat vol met nepnieuws en ook nep-data, nep-conclusies, nep-van alles..... Idem voor bijna alle platforms. Gezien de hoeveelheid data is dat niet te modereren. AI gaat dat ook niet volledig oplossen. Wordt zo langzamerhand tijd dat we dat "anders" gaan doen (ik weet ook niet hoe).

Ik snap wel dat Musk X open gooit. We moeten gewoon leren omgaan met die onzin.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hele internet staat vol met nepnieuws en ook nep-data, nep-conclusies, nep-van alles..... Idem voor bijna alle platforms. Gezien de hoeveelheid data is dat niet te modereren. AI gaat dat ook niet volledig oplossen. Wordt zo langzamerhand tijd dat we dat "anders" gaan doen (ik weet ook niet hoe).

Ik snap wel dat Musk X open gooit. We moeten gewoon leren omgaan met die onzin.

Ik vind Community Notes een mooie toevoeging. Niet perfect, maar zeker een stap in de goede richting...
 
  • Like
Reactions: Phil V
Fantastisch, de CEO zet Tesla weer op de kaart!
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2024-02-07 om 22.51.48.png
    Scherm­afbeelding 2024-02-07 om 22.51.48.png
    143.4 KB · Views: 30
Wat gebeurt er als we dat bericht massaal zouden rapporteren als ongepast?
Beledigen van een bevriend staatshoofd is daar wellicht een goeie reden voor. Is in België trouwens strafbaar.
Misschien wordt hij dan genekt door zijn eigen bots die de rapporteringen checken.
Er is vast wel een 'speciale' procedure voor het schrappen van tweets van 'the CEO and his friends'.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Wat gebeurt er als we dat bericht massaal zouden rapporteren als ongepast?
Beledigen van een bevriend staatshoofd is daar wellicht een goeie reden voor. Is in België trouwens strafbaar.
Misschien wordt hij dan genekt door zijn eigen bots die de rapporteringen checken.


Musk’s verbale diaree richt zich op de pers, niet een bevriend staatshoofd.

‘Them’ verwijst naar ‘American journalists’.

Overigens is belediging van een, het, bevriend of niet, staatshoofd in Nederland al een tijdje niet meer strafbaar omdat dit archaïsche artikel op gespannen voet staat met, jawel daar is ie weer, het grondrecht vrijheid van meningsuiting.

Dit geldt ook voor België waar het desbetreffende artikel al in 2005 geschrapt werd, dus mocht je de neiging op voelen borrelen is het enige wat je tegenhoudt je goede smaak 🙃

 
Last edited:
  • Like
Reactions: RobsEV
Wat gebeurt er als we dat bericht massaal zouden rapporteren als ongepast?
Beledigen van een bevriend staatshoofd is daar wellicht een goeie reden voor. Is in België trouwens strafbaar.
Misschien wordt hij dan genekt door zijn eigen bots die de rapporteringen checken.
Waar beledigt hij exact Zelensky?

Nog afgezien van dat ik dat soort strafbepalingen in zijn algemeenheid stupide vind.
 
‘Activistische Musk zeurder’ 😂

Op feestjes noemen ze mij sinds 2018 ook zo maar dan omdat ik enthousiast Tesla push. Haters op links, haters op rechts. Ik ben dus mooi in balans merk ik.

Goed zo, alles behalve werkelijk alles nablaten dat de man uitkraamt. Opeens is iedereen in de Tesla-bubbel bezorgd over bevolkingsgroei, Disney en de grensovergang bij Texas. Dat verdient pas een 🤡 wat mij betreft.
 
tussen de regels: en hen daar voordelen voor verleen

Uiteraard niet tussen de regels, overdrachtelijk, niet letterlijk. Niets meer dan een grove manier om te zeggen dat de journalistiek niet objectief en niet kritisch is.

Maar goed, zoals ik al zei, belediging mág en is enkel een misdrijf tegen de goede smaak en iets wat in de Nederlandse politiek doodnormaal is tegenwoordig.

Keur ik het nog niet goed, maar vind ik het wel fophef.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink