Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Apparently een redelijk hoop boe-geroep gisteren bij Musk on stage bij Dave Chappele show (ken die show verder niet)
En een reeks mensen claimen (in de comments van het youtube filmpje) een permanente ban op twitter aan hun broek te hebben voor het posten van deze video op twitter. Het account van de originele poster van dit filmpje is in ieder geval verdwenen op twitter, maar ondertussen was het filmpje al viral en door heel wat mensen gerepost.

Ik zeg niet dat dit klopt, alleen dat dit wordt geclaimd. .
 
Niemand kan in het hoofd van een ander kijken, maar ik vermoed dat de oorzaak van de uitingen van Elon voor een flink deel op het vakgebied van @zkpq liggen.

Mijn 'psychologie van de koude grond' (ik ben niet meer deskundig dan andere leken hier):
Elon heeft via Tesla een bepalende rol in de aanpak van de klimaatverandering en het laten verdwijnen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen, heeft meer belasting in de USA betaald dan wie dan ook zonder gebruik te maken van allerlei belastingconstructies, voorziet iedereen in de wereld van internet, etc.
Maatschappelijk goede dingen, succesvol, met een enorme inzet en in het verleden met het nemen van extreem persoonlijk financieel risico.
Veel mensen waarderen hem daarom en daar is hij zich ongetwijfeld van bewust.
Maar ik herinner mij ook de uitspraak van mijn vader: "er zijn maar weinig sterke benen die de macht kunnen dragen".

Vervolgens wordt hij door de huidige president volkomen genegeerd, om politieke redenen wordt de CEO van GM door dezelfde persoon over hetzelfde onderwerp verbazingwekkend de hemel in geprezen en wordt Elon openlijk verguisd door de meest linkse kant van de Democratische partij.

Elon is enorm gepest tijdens zijn jeugd.
Dat voelt als een enorm onrecht waartegen je je niet echt kan verdedigen, precies zoals nu gebeurt door het bovenstaande.
Volgens mij kan geen mens zich onttrekken aan wat hij in zijn jeugd heeft meegemaakt, positief of negatief.

Een reactie waarbij hij extreem reageert op 'onrecht' (in zijn ogen, al dan niet terecht), is dan te verwachten.
En dat gooit hij nu naar buiten, naar het lijkt behoorlijk beïnvloed door het totaal gepolariseerde nieuws in de USA.
Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Het is m.i. te hopen dat hij ook mensen in zijn omgeving heeft die genuanceerde meningen tot hem brengen en hij daarvoor gevoelig zal zijn.
 
Last edited:
Niemand kan in het hoofd van een ander kijken, maar ik vermoed dat de oorzaak van de uitingen van Elon voor een flink deel op het vakgebied van @zkpq liggen.

Mijn 'psychologie van de koude grond' (ik ben niet meer deskundig dan andere leken hier):
Elon heeft via Tesla een bepalende rol in de aanpak van de klimaatverandering en het laten verdwijnen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen, heeft meer belasting in de USA betaald dan wie dan ook zonder gebruik te maken van allerlei belastingconstructies, voorziet iedereen in de wereld van internet, etc.
Maatschappelijk goede dingen, succesvol, met een enorme inzet en in het verleden met het nemen van extreem persoonlijk financieel risico.
Veel mensen waarderen hem daarom en daar is hij zich ongetwijfeld van bewust.
Maar ik herinner mij ook de uitspraak van mijn vader: "er zijn maar weinig sterke benen die de macht kunnen dragen".

Vervolgens wordt hij door de huidige president volkomen genegeerd, om politieke redenen wordt de CEO van GM door dezelfde persoon over hetzelfde onderwerp verbazingwekkend de hemel in geprezen en wordt Elon openlijk verguisd door de meest linkse kant van de Democratische partij.

Elon is enorm gepest tijdens zijn jeugd.
Dat voelt als een enorm onrecht, precies zoals nu gebeurt door het bovenstaande.
Volgens mij kan geen mens zich onttrekken aan wat hij in zijn jeugd heeft meegemaakt, positief of negatief.

Een reactie waarbij hij extreem reageert op 'onrecht' (in zijn ogen, al dan niet terecht), is dan te verwachten.
En dat gooit hij nu naar buiten, naar het lijkt behoorlijk beïnvloed door het totaal gepolariseerde nieuws in de USA.
Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Het is m.i. te hopen dat hij ook mensen in zijn omgeving heeft die genuanceerde meningen tot hem brengen en hij daarvoor gevoelig zal zijn.
Lijkt voor mij als amateur psycholoog een aannemelijke verklaring.

Maar dat laat onverlet dat de positie van Elon als CEO van Tesla op dit moment niet in het belang van de missie van Tesla hoeft te zijn.

De suggestie voor Tom Zhu als CEO is weliswaar speculatief maar wat mij betreft een kansrijke. Kan Elon zich als Technoking zich blijven richten op waar hij goed in is.

SpaceX kent een soortgelijke constructie.

 
6430E556-AC57-47B9-A309-1D886D66DC35.jpeg
 
  • Like
Reactions: fivari and mnno

Blijkbaar - zie deze Twitter thread - loopt het goed uit de hand, de auto waar zijn zoontje in zat is gestalkt en een persoon probeerde de auto in te komen.

Waarschijnlijk omdat ze dachten dat Musk erin zat.

Misschien is het in het vervolg handig om pas te oordelen als je alle feiten kent, als je überhaupt wil oordelen that is.
 
  • Like
Reactions: AustinP and Paco
Wat heeft de locatie van een prive jet (die sowieso al openbaar is, ADS-B gegevens zijn overal op te vragen) met het stalken van een auto te maken? Ik zie de overeenkomst niet echt.

Ik heb alle feiten ook niet maar wat ik hier uit af kan leiden is dat er een serieus veiligheidsprobleem is voor Musk en zijn familie en dat hij blijkbaar het volgen van zijn jet zo moeilijk mogelijk wil maken.

Om dan niet onderbouwd een mening te hebben over het bannen van de Elonjet account vind ik te kort door de bocht.

Als er een paar gekken mijn kind zouden bedreigen vanwege een paar debiele Tweets zou ik het ook wel weten.
Maar goed, dat is gewoon mijn mening heh.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb alle feiten ook niet maar wat ik hier uit af kan leiden is dat er een serieus veiligheidsprobleem is voor Musk en zijn familie en dat hij blijkbaar het volgen van zijn jet zo moeilijk mogelijk wil maken.

Om dan niet onderbouwd een mening te hebben over het bannen van de Elonjet account vind ik te kort door de bocht.

Als er een paar gekken mijn kind zouden bedreigen vanwege een paar debiele Tweets zou ik het ook wel weten.
Maar goed, dat is gewoon mijn mening heh.
Jouw mening is net zo min onderbouwd. We kennen allen de geschiedenis van het betreffende account. Wat het tracken van een vliegtuig te maken heeft met het tracken van een auto ontgaat me helemaal.
 
  • Like
Reactions: Niek
Wat heeft de locatie van een prive jet (die sowieso al openbaar is, ADS-B gegevens zijn overal op te vragen) met het stalken van een auto te maken? Ik zie de overeenkomst niet echt.

Jouw mening is net zo min onderbouwd. We kennen allen de geschiedenis van het betreffende account. Wat het tracken van een vliegtuig te maken heeft met het tracken van een auto ontgaat me helemaal.
Misschien stond die wagen aan de luchthaven, waar de jet naar onderweg was, om Elon op te halen?
Kleine kinderen gaan graag mee naar de luchthaven om hun vader op te halen.

Dus:
We kennen de feiten niet, alles is speculatie.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Wij noemen dat doelredeneren.
Wou niet speculeren. Opmerking was bedoeld om aan te tonen dat er wel degelijk feiten kunnen zijn die de beslissing kunnen verantwoorden. En we dus beter niet oordelen.
Maar wil de laatste strapatsen van Elon zeker niet goed praten, in tegendeel.
Het lijkt meer en meer op een kat die in een bol wol verstrikt zit en hoe meer ze spartelt om er uit te geraken, hoe verstrikter ze geraakt.
Tenzij hij natuurlijk toch nog door de feiten in het gelijk gesteld wordt. Ik laat die mogelijkheid nog een heel klein beetje open, maar de opening sluit zich meer en meer.