Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Inhoudelijk: Oekraïne is voor de oorlog en in het begin van de oorlog door de VS en andere leden van NATO onder druk gezet om verder te vechten en geen vredesonderhandelingen te starten met Rusland. Daarbij werd beloofd om de nodige steun te geven zodat Oekraïne de oorlog zou kunnen winnen.
Dat maakt natuurlijk dat het Westen en zeker de VS die belofte moeten nakomen. Nu het land half aan flarden is geschoten en tienduizenden slachtoffers zijn gevallen langs beide kanten en het ernaar uitziet dat de oorlog nog een tijd blijft duren, lopen de kosten aanzienlijk op. En eist Zelenski regelmatig dat de beloften worden nagekomen. Hij heeft geen ongelijk.
 
  • Like
Reactions: job-lek and nervus
Je hebt volledig gelijk.
Maar die redenering is nu net wat Elon wil bestrijden met zijn freedom of speach, no nonsens, geen complementen (in t vlaams), geen capsones (in t Neder lands?).
Freedom of speech? Helaas alleen voor de fascisten en proto-fascisten. Ooit bewonderde ik die man, nu verafschuw ik hem.
 
Inhoudelijk: Oekraïne is voor de oorlog en in het begin van de oorlog door de VS en andere leden van NATO onder druk gezet om verder te vechten en geen vredesonderhandelingen te starten met Rusland. Daarbij werd beloofd om de nodige steun te geven zodat Oekraïne de oorlog zou kunnen winnen.
Dat maakt natuurlijk dat het Westen en zeker de VS die belofte moeten nakomen. Nu het land half aan flarden is geschoten en tienduizenden slachtoffers zijn gevallen langs beide kanten en het ernaar uitziet dat de oorlog nog een tijd blijft duren, lopen de kosten aanzienlijk op. En eist Zelenski regelmatig dat de beloften worden nagekomen. Hij heeft geen ongelijk.
Het probleem zit natuurlijk ook vooral in hoe de VS de Oekraïne heeft misbruikt. Al vind ik dat geen vredesonderhandelingen starten omdat het Westen je onder druk zet nu ook niet bepaald een rechtvaardiging om je eigen land aan flarden te laten schieten.

Maar goed, twitter leent zich nu eenmaal niet voor een heel genuanceerd beeld of zo'n complexe situatie. Maar dat kun je Elon Musk niet kwalijk nemen. Het is meer van deze tijd dat complexe problemen tot soundbites worden gereduceerd. Ook al omdat de meeste mensen geen flauw idee hebben.
 
Voor wie nog twijfelde:
1696420579426.png



Zoek maar op. Clown world.
 
Dat Is idd off-topic. Maar ik schat de aloude gymnasium-opleiding van de jaren 60 wel zo hoog in dat ze ons correct voorhielden dat fascis = bundel met als meervoud fasces = bundels. Fascisme staat derhalve voor bundeling (van alle maatschappelijke lagen/klassen).
We zijn het dus niet oneens, maar letterlijk is er dus sprake van de antieke variant van de gummi-knuppel. Past overigens wel wonderlijk goed bij het genoemde politieke systeem.;)