Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal mee eens Wim. Is misleidende reclame en valt wat mij betreft onder sjoemelsoftware.
Gisteren een vriend gesproken die een Toyota C-HR rijdt. Deze Toyota rijdt ongeveer 3 km op elektriciteit mits je niet harder rijdt dan 45 km/u. Dus de claim van Toyota dat je 50% elektrisch kan rijden klopt als je een rit maakt van 6 km en daarbij 3 km onder de 45 km/u blijft. Na 3 km elektrisch rijden slaat de motor hoe dan ook aan, ook als je onder 45 km/u blijft.
Deze Toyota claim is haast erger dan sjoemelsoftware. Daar krijgt Toyota zeker gedonder mee, vergelijkbaar met de Nissan Leaf die het beloofde bereik niet haalde en op last van de rechter door Nissan moest worden teruggenomen.
 
  • Like
Reactions: Carl and robertvg
Nu je het er toch over hebt.. persbericht van gisteren : ACM beboet Volkswagen voor misleiding bij dieselaffaire
Daar zullen ze trouwens flink van schrikken in Wolfsburg: €450.000 boete !

"De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft vastgesteld dat Volkswagen AG (Volkswagen) consumenten heeft misleid bij de verkoop van haar dieselauto’s met type EA 189-motor. Volkswagen prees deze auto’s aan als milieuvriendelijk, terwijl de resultaten van de emissietests met behulp van verboden software waren gemanipuleerd. Omdat de ACM oneerlijke handelspraktijken heeft vastgesteld legt de ACM aan Volkswagen een boete van EUR 450.000 op. Dit is de maximale boete die de ACM in dit geval kan opleggen."
 
Na 3 km elektrisch rijden slaat de motor hoe dan ook aan, ook als je onder 45 km/u blijft.
Verwarming aanzetten, of zelfs maar ventilatie zonder warmtevraag; slaat ie ook aan.
Idd stuitend iets wat ze 20 jaar geleden al brachten, nu als innovatief te bestempelen.
Maar goed, het staat ze vrij niet te willen overleven. Alleen jammer van al die troep die ze onderweg nog gaan maken.
 
Niet iedereen is zo slim om te begrijpen dat die energie ergens vandaan moet komen. Ik heb serieus een keer van iemand de vraag gekregen 'waarom zetten ze geen dynamo op een Tesla om elektriciteit op te wekken tijdens het rijden'. Ik dacht eerst dat het een grap was, maar nee...

Grappig en treurig, heb ik idd ook meermaals gelezen. Zijn dezelfden die geloven in een platte wereld, maar niet in de opwarming ervan..
 
Grappig en treurig, heb ik idd ook meermaals gelezen. Zijn dezelfden die geloven in een platte wereld, maar niet in de opwarming ervan..
Knipsel.JPG
 
Nu je het er toch over hebt.. persbericht van gisteren : ACM beboet Volkswagen voor misleiding bij dieselaffaire
Daar zullen ze trouwens flink van schrikken in Wolfsburg: €450.000 boete !
...
Toch zal VAG hier niet blij mee zijn, E. Met deze 'veroordeling’ in handen staat de juridische weg open voor indivuele of groepsclaims van bezitters van de betreffende voertuigen. De non-conformiteit is nu immers aangetoond.
Misschien kan onze lokale consumentenrechtguru hier iets meer over zeggen. @Wim S. ?
 
  • Informative
Reactions: FVO
Toch zal VAG hier niet blij mee zijn, E. Met deze 'veroordeling’ in handen staat de juridische weg open voor indivuele of groepsclaims van bezitters van de betreffende voertuigen. De non-conformiteit is nu immers aangetoond.
Misschien kan onze lokale consumentenrechtguru hier iets meer over zeggen. @Wim S. ?
Hé jongens, niet teveel op mijn bord scheppen hoor ;)
Hoewel ik geen advocaat ben is wel duidelijk dat de weg voor civiele claims nu open ligt.
Het meest voor de hand liggend is een 'class action' te starten. Dan kun je als groep procederen waardoor de kosten beheersbaar blijven voor een individu.
 
  • Like
Reactions: FVO and PaulusdB
Er zal toch wel iemand zijn die het verst van iedereen komt op electriciteit, of denk jij dat niemand de 1% haalt?
Ze halen zelfs de 50%, maar dan wel op voorwaarde dat ze elektrisch rijdend vertrekken. Na drie kilometer onder 45 km/u schakelt de motor in. Als je daarna nog 3 km aflegt heb je inderdaad 50% op elektriciteit gereden :(
 
Helemaal eens, 50% elektrisch rijden terwijl de benzinemotor als aggregaat dienst doet, pure misleiding. Toyota doet dit uit pure frustratie omdat ze de boot missen van het volledig elektrisch rijden en te lang zijn doorgegaan met de ontwikkeling van hybride en waterstof, voor de toekomst kansloze technieken als het op personenvervoer aankomt.
 
Gisteren een vriend gesproken die een Toyota C-HR rijdt. Deze Toyota rijdt ongeveer 3 km op elektriciteit mits je niet harder rijdt dan 45 km/u. Dus de claim van Toyota dat je 50% elektrisch kan rijden klopt als je een rit maakt van 6 km en daarbij 3 km onder de 45 km/u blijft. Na 3 km elektrisch rijden slaat de motor hoe dan ook aan, ook als je onder 45 km/u blijft.
Deze Toyota claim is haast erger dan sjoemelsoftware. Daar krijgt Toyota zeker gedonder mee, vergelijkbaar met de Nissan Leaf die het beloofde bereik niet haalde en op last van de rechter door Nissan moest worden teruggenomen.

Ik heb nu nog een Toyota Auris TS, een hybride zonder stekker. Ik haal er als ik naar Italië rijd 1 op 20 mee. Accu laadt op tijdens remmen en afdalen. Je kunt er idd in de stad een paar kilometer mee rijden waarna de motor (ongemerkt) aanslaat. Al met al is een moderne diesel tegenwoordig al zuiniger dan deze hybride. Onzinnige reclame inderdaad.
 
Ik heb nu nog een Toyota Auris TS, een hybride zonder stekker. Ik haal er als ik naar Italië rijd 1 op 20 mee. Accu laadt op tijdens remmen en afdalen. Je kunt er idd in de stad een paar kilometer mee rijden waarna de motor (ongemerkt) aanslaat. Al met al is een moderne diesel tegenwoordig al zuiniger dan deze hybride. Onzinnige reclame inderdaad.
Wat je je echter moet afvragen, welke is er schoner: Benzine of Diesel?

Want een diesel verbruikt minder L/100km, maar dat maakt hem niet direct beter voor de omgeving.
 
  • Like
Reactions: FVO
"Mensen willen graag verandering zolang er maar niets veranderd".

Het effect wat je bij al deze mensen ziet is dat ze maar al te graag op iets anders afgeven zodat ze het probleem niet bij zichzelf hoeven te zoeken.

Want als je lekker op een Model S kan afgeven die op een kolencentrale rijdt kan je vervolgens lekker in je Prius rond blijven rijden zonder je schuldig te voelen.