De spot met het doorklieven van de laadkabel is van Lexus. Hier ligt een totaal verkeerde houding aan ten grondslag. Kennelijk hebben ze bij Lexus/Toyota een enorme hekel aan laadkabels. Ze doen bij al hun ontwikkelingswerk hun uiterste best om laadkabels niet nodig te hebben. Dat doen ze met hun hybrides waar het belangrijkste, maar valse, verkoopargument is dat er tot 50% elektrisch kan worden gereden zonder opladen.Zag gisteren voor de eerste keer die idiote reclame van Lexus (of was het Toyota?) waarbij de draad met veel poeha wordt doorgekliefd.
Heb daarna al mijn aandelen Toyota verkocht. Jarenlang had ik die, omdat ik ik er van overtuigd was dat Toyota toonaangevend zou worden qua nieuw technologieën. Niet dus.
Ze doen het ook door in te zetten op waterstof.
Kennelijk wekt het agressie op nu ze zo langzamerhand in de gaten moeten krijgen dat hun voorsprong van 10 jaar geleden inmiddels op een rampzalige achterstand begint uit te lopen.