Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Het is dat ik jullie huisarts niet ben, maar anders zou ik iets zeggen over het vermijden stress ivm een hoge bloedruk ;)

Ik surf met een add-blocker en kijk geen televisie. Ik zie die reclames dus niet, misschien scheelt dat. Maar verder: Het is marketing. Tesla zelf heeft in het verleden ook wel eens wat, laten we zeggen, overdreven claims neergelegd.

Als ik AXE op spuit komen er geen 20 blonde vrouwen achter mij aanrennen, de accu van mijn telefoon die "easy makes it thru the day" is leeg tegen 16.00 en ik rijd niet zonder emissie in mijn Tesla, ik tank hem gewoon vol met groene stroom.

En in discussie gaan met mensen die de materie niet snappen is sowieso een gebed zonder eind. Los van het feit dat al zou je ze overtuigen, ze het toch niet toegeven. Ze hebben 30.000,- betaald en willen helemaal niet horen dat het wellicht niet de beste keuze was.

Last but not least: Tesla verkoopt 0 minder auto's door die Toyota adds. Iedereen met wie je in discussie gaat, zou direct zelf in een Tesla stappen als zijn portemonnee of baas het toestaat.

Playstation - Xbox
Sony - Canon - Nikon
Ajax - Feyenoord
BMW - Audi - Mercedes

Die discussies win je nooit, ondanks dat je wellicht gelijk hebt.

wrong.jpg
 
Hi Jeff, je weet dat ik o.m. fotograaf ben
Alleen banketbakker ontbreekt volgens mij nog Wim. Verder ben je alles geloof ik :D. Best respect voor je hoor, maar dat weet je.
Maar inderdaad, ik heb moeite aan dat idee te wennen. Camera's worden door de specialisten gemaakt is mijn credo, niet door de electronica giganten die ook audio apparatuur, televisies e.d. maken. Maar laat ik jouw advies maar (weer eens) ter harte nemen. Ik zoek nog een goede compactcamera met goede zoom voor de komende zomervakantie. Naast mijn Canon spiegelreflex, laat dat duidelijk zijn. Maar goed, back on topic, straks wordt dit een camera-draadje.
 
Alleen banketbakker ontbreekt volgens mij nog Wim. Verder ben je alles geloof ik :D. Best respect voor je hoor, maar dat weet je.
Maar inderdaad, ik heb moeite aan dat idee te wennen. Camera's worden door de specialisten gemaakt is mijn credo, niet door de electronica giganten die ook audio apparatuur, televisies e.d. maken. Maar laat ik jouw advies maar (weer eens) ter harte nemen. Ik zoek nog een goede compactcamera met goede zoom voor de komende zomervakantie. Naast mijn Canon spiegelreflex, laat dat duidelijk zijn. Maar goed, back on topic, straks wordt dit een camera-draadje.
Weet ook dat het grote gros van de sensors van Canon en Nikon door .... Sony worden gemaakt.
 
Weet ook dat het grote gros van de sensors van Canon en Nikon door .... Sony worden gemaakt.
Doe me een lol en kappen nou Wim. Straks ga je nog verder met dat lijstje en probeer je me te overtuigen voor Feijenoord te zijn. Maar dan gaat is3 zich ermee bemoeien en die is juist zo lekker rustig sinds Faiz71 de juiste draadjes gebruikt
 
Doe me een lol en kappen nou Wim. Straks ga je nog verder met dat lijstje en probeer je me te overtuigen voor Feijenoord te zijn. Maar dan gaat is3 zich ermee bemoeien en die is juist zo lekker rustig sinds Faiz71 de juiste draadjes gebruikt
Goed Jeffrey, Wim kruipt weer in zijn eilandhol. Maar ik behoud me het recht voor er op een goed moment weer uit te kruipen :D
 
Sony geeft Canon/Nikon billenkoek om dit moment bij mirrorless. BILLENKOEK

Maar als ik nu een willekeurig Fotografie forum open, zijn er allemaal mensen die anders beweren. En dat zijn:

A. Mensen die er anders over denken (kan he)
B. Mensen die gewoon niet geïnformeerd zijn (die bv inderdaad niet eens weten dat Nikon gebruik maakt van Sony sensors)

En zowel bij A als B heeft het geen enkele zin om je gelijk te halen :) Ik heb mijzelf echt aangeleerd bij dat soort dingen gewoon weg te blijven.

Overigens is het natuurlijk wel leuk om kritische vragen te stellen aan de merken zelf op facebook. Maar dat is meer trollen ;)
 
Toyota heeft een andere keuze gemaakt.
Toyota Chairman: "Tesla Is Not Our Enemy And Not Our Role Model"
Deze zullen ze verdedigen. Ook in de reclame uitingen.
Of het gaat werken? Ik hoop van niet.

Waarom zou het werken? In feite zijn het een stelletje, op zijn hollands gezegd, draaikonten.
Straks rolt Model 3 over de wegen, zeker in 2020.

Dan is het niet handig te zeggen dat Tesla niet je enemy, concurrent is (want dat zou het juist moeten zijn) en nog dommer is het om te zeggen dat het geen role model is. Andersom zou beter werken. En weer die fuel cell. En solid state batterijen. Vroeger was Toyota een stabiele marktpartij.
 
In België hebben we de JEP (jury voor ethische praktijken in reclame).
Ga ze ook eens een mailtje sturen want gelijkaardige reclames hier.

Hebben jullie ergens een copy/paste tekstje klaar staan?
 
Waarom zou het werken? In feite zijn het een stelletje, op zijn hollands gezegd, draaikonten.
Straks rolt Model 3 over de wegen, zeker in 2020.

Dan is het niet handig te zeggen dat Tesla niet je enemy, concurrent is (want dat zou het juist moeten zijn) en nog dommer is het om te zeggen dat het geen role model is. Andersom zou beter werken. En weer die fuel cell. En solid state batterijen. Vroeger was Toyota een stabiele marktpartij.
Als je naar Toyota kijkt ben ik met je eens dat ze aan de late kant zijn, maar ik snap hun inzet op Solid State Lithium wel.

Ze maken 1M auto's per jaar en dat voor over de hele wereld. Niet alleen voor in Europa of de VS waar we mooie wegen hebben.

De huidige NMC/NCA cellen in onze auto's hebben wel degelijk nadelen:

- Niet snel te laden
- Presteren minder in de kou
- Zijn duur

Je wil gewoon een ~75kWh accu in een auto kunnen stoppen die je altijd snel kan laden, gewoon goed presteert en niet duur is.

Ja, Tesla loopt voorop en Toyota zou in Lexus ook nu al een prachtige EV kunnen maken, maar niet voor iedereen.

De reclame in Nederland is bespottelijk en belachelijk. Beschamend voor Toyota en Lexus, maar ik snap hun huidige strategie wel.
 
50% van de tijd electrisch, dat zal dezelfde tijd zijn waarin een fossiel zo goed als niets verbruikt: uitbollen, bergaf,...
Wat heb je dan gewonnen.
Ik reed onlangs met een Renault vervangwagen die na elke rit aangaf hoeveel km ik gedaan had zonder (extrra) energie. Dat was verbazend veel.
Als de Toyota er ondertussen nog wat bij oplaadt kan hij er nog wat km extra op teren inderdaad, maar wat maakt dat uit voor het verbruik. Beste vergelijk is het l/100km of km/l (op zijn Nederlands dan). Al de rest is marketingtaal.