Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Doe me een lol en kappen nou Wim. Straks ga je nog verder met dat lijstje en probeer je me te overtuigen voor Feijenoord te zijn. Maar dan gaat is3 zich ermee bemoeien en die is juist zo lekker rustig sinds Faiz71 de juiste draadjes gebruikt
Mochten jullie is3 missen, kan ik zo een nieuw draadje starten, roept u maar over welk onderwerp ;)

Weleens een nieuwe Nikon dslr uit elkaar gehad? Check dan even van welk merk de sensor is ;)
Handig linkje als je niet van knutselen houdt :) :
List of all Nikon DSLR cameras and their sensor manufacturer/designer | Nikon Rumors

@jm71 Mocht je nog een leuke compacte camera voor op vakantie zoeken? Fujifilm X-T20 met 18-55 F/2.8-4.0 lens is een prima ding, aanradertje. Momenteel die camera mee op vakantie (ipv een van mijn “grote” camera’s)
 
  • Funny
Reactions: Ipe
Ik kan wel irritantere reclames bedenken. Toyota heeft gewoon gefaald.

Maar geen kwaad woord over Lexus. Zelfs van de oude LS uit 1995 kan Tesla nog heel wat leren... wat een wagen!
Hi Yoshi,
Weet je wel dat dit een Tesla forum is? Een Lexus forum zit op Lexusforum | De online ontmoetingsplaats voor Lexus liefhebbers.
Weet je bijv. hoe vervuilend een auto uit 1995 is? Kan je hier zien. Die auto's moeten, Lexus incluis, direct door naar de shredder.
De huidige, agressieve, reclame waarbij een laadkabel wordt doorkliefd, slaat de plank volkomen mis.
Juist die laadkabel is de enige weg naar een schonere mobiliteit. Ik vind die reclame van Lexus schandalig.
 
  • Like
Reactions: FVO
Mochten jullie is3 missen, kan ik zo een nieuw draadje starten, roept u maar over welk onderwerp ;)

Weleens een nieuwe Nikon dslr uit elkaar gehad? Check dan even van welk merk de sensor is ;)
Handig linkje als je niet van knutselen houdt :) :
List of all Nikon DSLR cameras and their sensor manufacturer/designer | Nikon Rumors

@jm71 Mocht je nog een leuke compacte camera voor op vakantie zoeken? Fujifilm X-T20 met 18-55 F/2.8-4.0 lens is een prima ding, aanradertje. Momenteel die camera mee op vakantie (ipv een van mijn “grote” camera’s)
Ik mis is3 wel een beetje. Dat geruzie hoeft van mij niet meer, maar ik zie graag trouwe forumleden actief blijven. Maar het laatste wat ik wil is dat jij weer gaat lopen trollen Faiz71, dus laat het maar even zo!

Eerlijk gezegd zoek ik een compact camera met goede zoomlens. Komende zomer gaan we naar Afrika en naast mijn Canon spiegelreflex (ook nog een dilemma, moet ik voor zo'n eenmalige safari een peperdure telelens kopen?) wil ik graag een goede compactcamera met flinke zoom voor één van de andere gezinsleden. We gaan compleet off-topic, maar met alle kennis hier op het forum...
 
Mochten jullie is3 missen, kan ik zo een nieuw draadje starten, roept u maar over welk onderwerp ;)

Weleens een nieuwe Nikon dslr uit elkaar gehad? Check dan even van welk merk de sensor is ;)
Handig linkje als je niet van knutselen houdt :) :
List of all Nikon DSLR cameras and their sensor manufacturer/designer | Nikon Rumors

@jm71 Mocht je nog een leuke compacte camera voor op vakantie zoeken? Fujifilm X-T20 met 18-55 F/2.8-4.0 lens is een prima ding, aanradertje. Momenteel die camera mee op vakantie (ipv een van mijn “grote” camera’s)
Zullen we het gewoon leuk houden hier?

Als moderator heb ik eigenlijk écht geen zin om elk draadje te gaan lezen en dingen te gaan doen.

Laten we vooral gewoon on-topic discussies voeren en het niet op de man spelen.

Trollen, flamen, onzin, doe het gewoon niet. Nuances en context komen al héél erg lastig over als je tekst gebruikt, dus let daar graag op.

We zijn allemaal volwassen mensen, ga ook gewoon zo met elkaar om.

Zie ook: Welkom: Forum etiquette
 
Eerlijk gezegd zoek ik een compact camera met goede zoomlens. Komende zomer gaan we naar Afrika en naast mijn Canon spiegelreflex (ook nog een dilemma, moet ik voor zo'n eenmalige safari een peperdure telelens kopen?) wil ik graag een goede compactcamera met flinke zoom voor één van de andere gezinsleden. We gaan compleet off-topic, maar met alle kennis hier op het forum...

Panasonic FZ1000 doet bij mij de job super. Jarenlang sleepte ik een complete full frame Nikon set mee. 5 tot 6 kg om je nek in een bloedheet Kenia, dat nooit meer.
De 20 Mp Panasonic weegt ruim 800 gram, heeft een Leica zoomlens van 25 tot 400 mm (eq). De kwaliteit is fantastisch.
Bijgaand twee foto's vanaf dezelfde plaats genomen op de Zaanse Schans.
Ik weet dat je behept bent met 'insulaphobia', maar je mag mijn Panasonic best een dagje meenemen om te kijken of het wat voor je is.
Ik zal je onderstaande plaatjes ook via Wetransfer op de maximale resolutie sturen.
 

Attachments

  • 2 (1).jpg
    2 (1).jpg
    461 KB · Views: 62
  • 1 (3).jpg
    1 (3).jpg
    373.6 KB · Views: 49
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Panasonic FZ1000 doet bij mij de job super. Jarenlang sleepte ik een complete full frame Nikon set mee. 5 tot 6 kg om je nek in een bloedheet Kenia, dat nooit meer.
De 20 Mp Panasonic weegt ruim 800 gram, heeft een Leica zoomlens van 25 tot 400 mm (eq). De kwaliteit is fantastisch.
Bijgaand twee foto's vanaf dezelfde plaats genomen op de Zaanse Schans.
Ik weet dat je behept bent met 'insulaphobia', maar je mag mijn Panasonic best een dagje meenemen om te kijken of het wat voor je is.
Ik zal je onderstaande plaatjes ook via Wetransfer op de maximale resolutie sturen.
Bedankt Wim, ik zag de foto's inderdaad binnen komen. Ik ben zelf heel tevreden met een Panasonic Lumix camera met Leica lens, dus jouw Panasonic klinkt inderdaad interessant. Maar laten we er verder via een PM verder over gaan, want het gaat nu te lang off-topic.
 
Betreft: Toyota/Lexus

In antwoord op uw e-mail bericht ik u als volgt.

De Reclame Code Commissie ontving reeds eerder een klacht gericht tegen bovengemelde reclame.

Omdat uw klacht overeenkomt met de klacht die door de Commissie wordt behandeld, is besloten deze niet apart in behandeling te nemen maar u in het bezit te stellen van de beslissing van de Reclame Code Commissie zodra vaststaat dat daartegen geen beroep wordt ingesteld.

Voor de goede orde deel ik u nog mee dat het niet is uit te sluiten dat in nieuwsmedia berichten over de onderhavige klacht verschijnen voordat wij u in het bezit hebben gesteld van de beslissing. Ik vraag uw begrip hiervoor.

Voor meer informatie betreffende de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep, alsmede de tekst van de Nederlandse Reclame Code verwijs ik u naar onze website www.reclamecode.nl/nrc/.

Tot slot laat ik u weten dat de hoeveelheid klachten niet bepalend is voor de vraag of de Nederlandse Reclame Code is overtreden.

Met vriendelijke groet,

Secretariaat Stichting Reclame Code


cid:image001.jpg@01D37340.6CA0E020


SECRETARIAAT
 
Betreft: Toyota/Lexus

In antwoord op uw e-mail bericht ik u als volgt.

De Reclame Code Commissie ontving reeds eerder een klacht gericht tegen bovengemelde reclame.

Omdat uw klacht overeenkomt met de klacht die door de Commissie wordt behandeld, is besloten deze niet apart in behandeling te nemen maar u in het bezit te stellen van de beslissing van de Reclame Code Commissie zodra vaststaat dat daartegen geen beroep wordt ingesteld.

Voor de goede orde deel ik u nog mee dat het niet is uit te sluiten dat in nieuwsmedia berichten over de onderhavige klacht verschijnen voordat wij u in het bezit hebben gesteld van de beslissing. Ik vraag uw begrip hiervoor.

Voor meer informatie betreffende de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep, alsmede de tekst van de Nederlandse Reclame Code verwijs ik u naar onze website www.reclamecode.nl/nrc/.

Tot slot laat ik u weten dat de hoeveelheid klachten niet bepalend is voor de vraag of de Nederlandse Reclame Code is overtreden.

Met vriendelijke groet,

Secretariaat Stichting Reclame Code


cid:image001.jpg@01D37340.6CA0E020


SECRETARIAAT
Mooi. Ben benieuwd.
 
Had een folder opgevraagd - kreeg oa dit vandaag in de bus:
Wat doen we dat toch klungelig met die Telsa - de C-HR "wekt gewoon zijn eigen energie op en rijdt daardoor tot wel etc.." Geen stekker nodig.
Je kan de uitspraak straks wel vast uittekenen lijkt me.

IMG_8179.jpg
 
Relaxt luitjes, ik snap dat jullie mijn cynisme misschien niet even snel begrijpen en in code oranje schieten, don’t worry haal rustig adem.....zucht......

@jm71 vaste zoom is handig, maar lichtsterkte ook. Als jij op 400-600mm ingezoomd staat, zal het diafragma ergens tussen de f/5,6-6,3 maximaal (maximaal =maximale lensopening zijn), als je dan ook nog op minimaal 1/125 sec (maar idealiter rond 1/400sec, sluitertijd = 1/zoom sec, tegen bewegingsonscherpte) dan even checken hoe ver omhoog je iso schiet. Boven ISO 1600 beginnen sommige compacts al redelijk wat iso-ruis weer te geven. Schiet je in RAW dan kan je in LightRoom nog wel het een en ander aan iso-ruis fixen. Als het de “reis van je leven gaat worden” zou ik toch een dslr meenemen en eventueel een 100-400 huren. Statief is meestal niet handig, maar even zak rijst of bonen kopen als stabilisatie om je camera of lens er op te laten rusten kan soms best helpen. Die zak rijst of bonen geef je dan aan het einde van je reis aan een local. ;)

F00E132E-56E0-4BDE-82E1-2A8FCAFF2845.jpeg
Sooc Fujifilm X-T20 18-55 f/2,8-4,0 jpeg gisterochtend hier op het strand geschoten, ik schiet met deze camera RAW + jpeg
 
  • Like
Reactions: Qualiture