You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een reactie gekregen op mijn klacht over de reclame.
De Toyota C-HR (waar het in de reclame omging) heeft een verbruik vanaf 3,8 l/100km
Op de website www.werkelijkverbruik.nl komt de gemiddelde Leaseplan klant op 5,8 l/100km oftewel een dikke 50% meer. Ik verdenk Louwman en Parkiet er van data met kersen geplukt te hebben.
Ik heb nog deze toelichting gezonden aan de RCC.
Elektrisch rijden is geen doel op zich en zeker niet HET doel. Het doel is volledig onafhankelijk te worden van fossiele brandstoffen om diverse redenen die wel genoegzaam bekend zijn. Het overstappen op elektrisch rijden is een goed middel daartoe. Daar wordt veel in geïnvesteerd en er worden grote vorderingen gemaakt. Ook merken we dat het publiek dit oppakt en de houding ten opzichte van elektrisch rijden, gezien in het kader van het uiteindelijk doel, verbetert zienderogen. Dan komt Toyota met een campagne die het uiteindelijke doel volledig verloochent want de besproken auto's zijn 100% afhankelijk van fossiele brandstof en rijden geen meter zonder. Tegelijkertijd wordt het publiek verlekkerd, of verlakkerd, door mee te liften op de groeiende belangstelling voor elektrisch rijden. Deze reclame is hierdoor onaanvaardbaar.
P E R F E C T!!!Ik heb nog deze toelichting gezonden aan de RCC.
Elektrisch rijden is geen doel op zich en zeker niet HET doel. Het doel is volledig onafhankelijk te worden van fossiele brandstoffen om diverse redenen die wel genoegzaam bekend zijn. Het overstappen op elektrisch rijden is een goed middel daartoe. Daar wordt veel in geïnvesteerd en er worden grote vorderingen gemaakt. Ook merken we dat het publiek dit oppakt en de houding ten opzichte van elektrisch rijden, gezien in het kader van het uiteindelijk doel, verbetert zienderogen. Dan komt Toyota met een campagne die het uiteindelijke doel volledig verloochent want de besproken auto's zijn 100% afhankelijk van fossiele brandstof en rijden geen meter zonder. Tegelijkertijd wordt het publiek verlekkerd, of verlakkerd, door mee te liften op de groeiende belangstelling voor elektrisch rijden. Deze reclame is hierdoor onaanvaardbaar.
Ik heb nog deze toelichting gezonden aan de RCC.
Elektrisch rijden is geen doel op zich en zeker niet HET doel. Het doel is volledig onafhankelijk te worden van fossiele brandstoffen om diverse redenen die wel genoegzaam bekend zijn. Het overstappen op elektrisch rijden is een goed middel daartoe. Daar wordt veel in geïnvesteerd en er worden grote vorderingen gemaakt. Ook merken we dat het publiek dit oppakt en de houding ten opzichte van elektrisch rijden, gezien in het kader van het uiteindelijk doel, verbetert zienderogen. Dan komt Toyota met een campagne die het uiteindelijke doel volledig verloochent want de besproken auto's zijn 100% afhankelijk van fossiele brandstof en rijden geen meter zonder. Tegelijkertijd wordt het publiek verlekkerd, of verlakkerd, door mee te liften op de groeiende belangstelling voor elektrisch rijden. Deze reclame is hierdoor onaanvaardbaar.
Als consument ben je toch "een onafhankelijke partij"?
Ik heb een reactie gekregen op mijn klacht over de reclame. Ik heb hem even anoniem gemaakt en bijgevoegd. De praktijk cijfers zijn wat lastiger te lezen, dus die heb ik hieronder opgesomd:
56% e-tijd en 41% e-km en 4,1 l/100km (Yaris, met verbruik vanaf 3,3 l/100km)
Ik heb eens naar het eerste voorbeeld in de pdf gekeken maar ik vind de getallen toch wel opmerkelijk... Het is lastig te lezen maar volgens mij staat er 41% elektrisch gereden tijdens 3416 ritten over een totaal van 45588 km.
Dat betekend dus dat er 18691 km elektrisch is gereden. Volgens Toyota (zie onderaan) kan je tot 2 km elektrisch rijden dus ik neem aan dat dat de maximum capaciteit van de accu is. Dus deze accu heeft al 18691/2 = 9346 cycles achter de rug!? Ik ben benieuwd wat de accu garantie van Toyota is bij dit gebruik
Ook kan Toyota dus 9346 maal de accu laden over 45588 km wat neer komt op gemiddeld 4.9 km om de accu volledige te laden. En dat bij een gemiddelde rit van 45588/3416 = 13.3 km per rit. Iemand die weet hoeveel kWh je in je Tesla stopt als je van 80 tot stilstand remt?
Ik zou graag van en expert horen hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen
Copy/Paste van een Toyota dealer website "Veel mensen ervaren hybride rijden als ontspannen en rustgevend. Vooral het geruisloze wegrijden en het ontbreken van motorgeluid bij stilstand worden daarbij als redenen genoemd. Een hybride Toyota kan tot 2 kilometer volledig elektrisch rijden met een snelheid tot 50 kilometer per uur. Een hybride Toyota hoeft niet met een stekker te worden opgeladen. De auto laadt zichzelf tijdens het rijden op, door energie te gebruiken die vrijkomt wanneer u moet remmen en wanneer de auto uitrolt."
Volgens Spiegel online heeft de Yaris 0.94 kWh hoewel ik ergens op het Duitse Toyota forum ook 1.2 kWh heb gezien.
Toyota Yaris Hybrid: Das kleine e - SPIEGEL ONLINE - Auto