Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Enig inzicht is er blijkbaar wel... Zelfs de misleiding wordt impliciet bevestigd
 

Attachments

  • 1408029A-5F02-4A43-89FA-89BA8374EE9F.png
    1408029A-5F02-4A43-89FA-89BA8374EE9F.png
    345.7 KB · Views: 60
Toyota heeft op haar website nog steeds de misleidende 50%EV rijden opmerking: ..." een grote actieradius en rijdt u heel ontspannen – zonder ooit te stekkeren – tot 50% van de tijd elektrisch..." hoe "lang" em hoe frequent die tijd is staat er niet bij uiteraard.

Dit kan natuurlijk ook niet:
"En bij lagere snelheden schakelt de benzinemotor automatisch over op de elektromotor. Daar hoeft u helemaal niets voor te doen. Zelfs het opladen gaat automatisch, u hoeft dus nooit te stekkeren!"

suggereren ze nu echt dat altijd als je 20 tot 50 km/u rijdt je elektrisch rijdt??
 
Toyota heeft op haar website nog steeds de misleidende 50%EV rijden opmerking: ..." een grote actieradius en rijdt u heel ontspannen – zonder ooit te stekkeren – tot 50% van de tijd elektrisch..." hoe "lang" em hoe frequent die tijd is staat er niet bij uiteraard.

Dit kan natuurlijk ook niet:
"En bij lagere snelheden schakelt de benzinemotor automatisch over op de elektromotor. Daar hoeft u helemaal niets voor te doen. Zelfs het opladen gaat automatisch, u hoeft dus nooit te stekkeren!"

suggereren ze nu echt dat altijd als je 20 tot 50 km/u rijdt je elektrisch rijdt??
Nee. Dat staat er niet. Alleen dat de auto in de stad automatisch schakelt tussen accu en benzine. Dat klopt. Ik heb zelf een Auris gehad.
 
om precies te zijn, wat er staat is dat je bij een lagere snelheid automatisch gaat en blijft electrisch rijden. Dus als ik een afstand van 50 km (or whatever) met een "lagere snelheid" ga rijden, dan rij ik elektrisch.
De huidige nieuwe Toyota C-HR rijdt maximaal 7 km elektrisch, mits je onder de 40 km/u blijft.
Een teleurgestelde vriend die in zo'n lelijk bakkie rijdt zou hem het liefst weer terug geven aan de dealer.
 
  • Love
Reactions: FVO
Het is schijnbaar een internationale campagne, dat “zelfopladende” BS.

Ook in de UK is er een leuk filmpje. En hij heeft een punt voor wat betreft de 12v accu in een ICE. Het is dat mijn ouwe Mini Cooper (Classic model, pre-BMW) nog in de steigers staat, anders had ik hem even bij (vlakbij) de Toyota dealer neergezet met een A4’tje op de ramen dat deze auto ook een zelfopladende accu heeft, net zoals de auto waarmee de om de tuin geleide bezoeker is gekomen.

 
  • Like
Reactions: FVO
Thanks, maar ik zoek net die ene "Thats not true..." Of is die verwijderd? En heeft Wouter enkel nog een screenshot gerecupereerd?
Hij zal wel niet voor niets een screen shot hebben gebruikt. De mensen van het Toyota GB social media team gingen waarschijnlijk buiten het script, werden betrapt en verdoezelden hun falen met een blok van Wouter.

Heel even zag ik in de gehanteerde verdediging van het stekkerloos opladen een glimp terug van mijn favoriete TMC draadje Alternators.
 
In GB gingen ze er ook in op.

Tot ik in een zinloze Twitter discussie plots reactie kreeg:
View attachment 331784

En dan vervolgens:
View attachment 331783
Hun nieuwe reclame gaat onder meer over 'de meeste elektrische kilometers'.
Dat is het halve verhaal. Alle kilometers worden met benzine gemaakt.
Dat is bij waterstof precies hetzelfde. Daar is de slogan:'Binnen 5 minuten getankt en er komt alleen maar water uit de uitlaat'.
Wij weten wel beter maar de massa wordt, nu vooral door Shell, geconditioneerd voor waterstof.
 
...
Dat is bij waterstof precies hetzelfde. Daar is de slogan:'Binnen 5 minuten getankt en er komt alleen maar water uit de uitlaat'.
Wij weten wel beter maar de massa wordt, nu vooral door Shell, geconditioneerd voor waterstof.
Toch werkt een afbeelding met een duidelijke prijs aan de pomp louterend. Shell heeft een prijs per kilogram gekozen die ongeveer dezelfde prijs per kilometer oplevert als rijden op benzine. En die gekozen € 10,00 per kg is waarschijnlijk niet eens dekkend.
702C1A15-5949-445A-8E84-F3128F615C31.png

Ik vond zo snel geen aafbeelding van de waterstofprijs op een Shell pomp. Wel deze, dankzij Teslavragen.nl.
 
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN