Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Toch best interessant die spot prijzen. Ik zag toevallig de data voorbij komen van dit wisselvallige weekend. Dan zie je toch echt behoorlijk verschillen en praat je al snel over 8-10 cent verschil per kWh binnen een enkele dag. Dat is wel serieus en toevallig heb ik ook aardig wat gereden/geladen. Ik doe mee in een pilot bij Frank Energie, maar kijk vooral nog even aan wat de impact is op het verbruik van de rest van mijn huishouden. Claim is dat die kosten ook een fractie lager zouden moeten zijn volgens de leverancier...
 
Ook aangemeld bij Jedlix. Ben erg benieuwd. Ik zie momenteel nog geen berekening van nachtladen van vannacht maar misschien duurt dit even. Ik ben echt van mening dat slim laden toekomst is. We kunnen zo de overcapciteit vanwege onze duurzame bronnen mooi gebruiken voor mobiliteit. in de toekomst zullen ook ander grootverbruikers op zo'n smart grid aangesloten worden. Weet iemand of Jedlix gebruikt maakt van blockchain technologie net als Equity? Hoe kunnen ze veiligheid waarborgen? Deels zie ik gevaar voor het plotseling kunnen overbelasten van het netwerk door hacks en het lekken van voortui sleutels..
 
  • Like
Reactions: Schumpeter
Volgens mij is de werking van Jedlix nu nog beperkt tot het stoppen van laden om te voorkomen dat een gascentrale bij moet springen en pas weer te gaan laden bij voldoende capaciteit op het net.

Echt afstemmen met de forecast van zonnestroom / windstroom op het moment dat de prijs negatief is doen ze nog niet (of zie je als gebruiker in iedergeval geen benefit van)
 
  • Like
Reactions: SpaceNL
Volgens mij is de werking van Jedlix nu nog beperkt tot het stoppen van laden om te voorkomen dat een gascentrale bij moet springen en pas weer te gaan laden bij voldoende capaciteit op het net.

Echt afstemmen met de forecast van zonnestroom / windstroom op het moment dat de prijs negatief is doen ze nog niet (of zie je als gebruiker in iedergeval geen benefit van)
Toch schijnt het wel al te kunnen, lijkt me een leuke om te proberen wanneer mijn huidige contract afloopt: https://jedlix.zendesk.com/hc/nl/ar...in-combinatie-met-dynamische-energietarieven-
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Stroomprijzen zijn behoorlijk gestegen de laatste tijd, valt me best tegen. Maar ik zie dat ik nu relatief meer bespaar dankzij Jedlix, dat is dan wel weer lekker. Aan de reguliere pomp is het nog veel erger, dus ergens mogen we natuurlijk niet klagen..
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sinds ik mijn app heb overgezet van de S naar de 3 kan ik wel via jedlix laden maar blijft de app aangeven dat het een S is vwanneer ik het probeer aan te passen vliegt de app eruit. De helpline kan het niet oplossen en heeft het doorgestuurd aan de ontwikkelafdeling.
 
Sinds 24 maart gebruik ik Jedlix maar ik heb m'n twijfels. Vandaag is een mooi voorbeeld, volgens Frank Energie vanaf plm 11 uur tot 17 uur negatieve stroomtarieven. Mijn M3 ingeplugd om 12:00, geen Kwh geladen tot nu (21:45) toe.... Dat vind ik heel vreemd.
 
Hoe is je ervaring nu? Was dit een uitzondering en werkt het verder wel goed?

Ik gebruik Jedlix ook, maar krijg ook eigenaardigheden als oplossing...

Instellingen staan op "opladen bij nachttarief en weekend is ook nachttarief".
- In het weekend begint hij toch pas om 22 uur. Is hij niet klaar om 7 uur, dan gaat hij gewoon verder aan dagtarief (op maandag) terwijl hij dus zondag gerust enkele uren eerder had kunnen beginnen laden.
- Het kalibreren op dezelfde laadplaats zou maar enkele keren moeten gebeuren, Bij mij doet hij dit nu al een jaar telkens ik aan de lader ga.
- Ga ik laden door de week, begint hij onmiddellijk, hoe laat het ook is, terwijl er ingesteld staat dat dit pas om 22 uur mag...

Omdat dag- en nachttarief niet veel schelen maak ik er me niet druk om, maar met het komende capaciteitstarief (België) zou ik toch graag hebben dat "NoICE" 's nachts laadt als er geen andere grote verbruikers opstaan.
 
Hoe is je ervaring nu? Was dit een uitzondering en werkt het verder wel goed?
Sorry voor het late antwoord, was op vakantie....

Op zich zijn m'n ervaringen wel goed nu. Ik snap alleen het systeem niet zo goed. Heb ook nog maar een klein tegoed opgebouwd en dus nog niet laten uitbetalen bijvoorbeeld.

Ik heb de indruk dat het systeem meer rekening houdt met dag- en nachtstroom dan met de pieken in aanbod. Maar evengoed bouw je wel een tegoed op.