Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Leuke feature.
Misschien kun je de koude cijfers iets menselijker maken door te vermelden wie de besparing gerealiseerd heeft, bijv. "Tesla model S rijder Utrecht" of "Renault Zoe rijder Deventer".

Daar zaten wij inderdaad ook mee! Hoe kunnen we er voor zorgen dat het scorebord persoonlijker wordt zonder privacy gevoelige data te delen? Volgens mij heb je hiermee een goede middenweg gevonden.

Daarnaast zaten we te denken om de 'display naam van de auto' te gaan gebruiken. Je kunt namelijk (zoals je wellicht wel weet) de auto een eigen naam geven. Maar dit zou wellicht privacy gevoelig kunnen zijn dus hebben we het eerst zo gelaten. Hoor graag jullie kijk hier op!

Erik
 
Goedemorgen (aanstaande) Jedlix gebruikers,

We hebben een nieuwe feature toegevoegd op onze website waarbij je kunt zien wie de top 5 slim laders van de maand zijn. We zijn erg benieuwd wat jullie hier van vinden en of het interessant is om dit als competitie element in de app te hebben. Ik hoor graag van jullie!
Leuke speeltjes, maar het uitbreiden naar meer energieleveranciers lijkt me nuttiger. Pure Energie al aan boord?
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Leuke speeltjes, maar het uitbreiden naar meer energieleveranciers lijkt me nuttiger. Pure Energie al aan boord?

Het is zeker belangrijker en nuttiger om meerdere energieleveranciers te koppelen. Helaas moet ik melden dat Pure Energie nog niet gekoppeld is met Jedlix. Mocht daar iets in veranderen dan laten we dat uiteraard z.s.m. weten!

Is het switchen naar Eneco voor jou ook een optie? :)

Groet,

Erik
 
Het is zeker belangrijker en nuttiger om meerdere energieleveranciers te koppelen. Helaas moet ik melden dat Pure Energie nog niet gekoppeld is met Jedlix. Mocht daar iets in veranderen dan laten we dat uiteraard z.s.m. weten!
Is het switchen naar Eneco voor jou ook een optie? :)
Groet,
Erik
Als ik zou switchen naar Eneco, betaal ik per maand 18 euro meer dan bij Pure Energie. Als ik die 18 euro via Jedlix zou besparen schiet ik er per saldo niks mee op. Behalve ... dat ik bij Eneco niet meer bij de schoonste leverancier zit.
Stroomranglijst.jpeg
 
Als ik zou switchen naar Eneco, betaal ik per maand 18 euro meer dan bij Pure Energie. Als ik die 18 euro via Jedlix zou besparen schiet ik er per saldo niks mee op. Behalve ... dat ik bij Eneco niet meer bij de schoonste leverancier zit.
View attachment 225494

Terecht punt @Wim S. kijkend naar de kosten! Ik kan op dit moment melden dat we druk in onderhandeling zijn met Eneco om een beter aanbod te maken waardoor uiteindelijk die 18 euro significant minder zal gaan worden. Dit loopt erg goed en ik zal binnenkort meer informatie geven hierover.

Op het moment dat er een beter aanbod is, dan zullen wij hier zeker over berichten:)

Fijne dag!

Erik
 
Terecht punt @Wim S. kijkend naar de kosten! Ik kan op dit moment melden dat we druk in onderhandeling zijn met Eneco om een beter aanbod te maken waardoor uiteindelijk die 18 euro significant minder zal gaan worden. Dit loopt erg goed en ik zal binnenkort meer informatie geven hierover.

Op het moment dat er een beter aanbod is, dan zullen wij hier zeker over berichten:)

Fijne dag!

Erik
Goede ontwikkeling! Wat is het idee dan?
 
Goede ontwikkeling! Wat is het idee dan?

Het idee is uiteindelijk dat er geen enkele marge meer zit op de energieprijs maar dat er een vast bedrag per maand bij zit. Dit is ook vooral bedoeld voor mensen met een stroomverbruik dat hoger ligt dan gemiddeld. Groen en goedkoop:)

Als ik meer duidelijkheid heb dan horen jullie het als eerste!

Fijne dag!

Erik
 
App van de week geinstalleerd en al 26 euro cent verdiend! Wat ik nog niet snap is dat het aantal km in de jedlix app niet overeenkomt met de tesla app. Vaak duurt het ook een tijd (kwartiertje bijvoorbeeld) voordat de app überhaupt verbinding maakt. En kan ik als heel weinig rijdt (60 km in de week ongeveer) de direct laad actieradius gewoon op 0 zetten? Hij staat vaker stil dan dat hij rijdt. En verder hoorde ik ergens dat het telkens een klein beetje laden misschien niet zo slim is omdat de hele batterij dan opgewarmd moet worden wat weer nadelig is.
 
App van de week geinstalleerd en al 26 euro cent verdiend! Wat ik nog niet snap is dat het aantal km in de jedlix app niet overeenkomt met de tesla app. Vaak duurt het ook een tijd (kwartiertje bijvoorbeeld) voordat de app überhaupt verbinding maakt. En kan ik als heel weinig rijdt (60 km in de week ongeveer) de direct laad actieradius gewoon op 0 zetten? Hij staat vaker stil dan dat hij rijdt. En verder hoorde ik ergens dat het telkens een klein beetje laden misschien niet zo slim is omdat de hele batterij dan opgewarmd moet worden wat weer nadelig is.
Het laden gebeurt ook met koude accu, alleen wat langzamer. Een accu warmt zich niet op om te kunnen laden, het opwarmen is een gevolg van het laden.
 
App van de week geinstalleerd en al 26 euro cent verdiend! Wat ik nog niet snap is dat het aantal km in de jedlix app niet overeenkomt met de tesla app. Vaak duurt het ook een tijd (kwartiertje bijvoorbeeld) voordat de app überhaupt verbinding maakt. En kan ik als heel weinig rijdt (60 km in de week ongeveer) de direct laad actieradius gewoon op 0 zetten? Hij staat vaker stil dan dat hij rijdt. En verder hoorde ik ergens dat het telkens een klein beetje laden misschien niet zo slim is omdat de hele batterij dan opgewarmd moet worden wat weer nadelig is.
Jedlix geeft in plaats van typical kilometers, estimated kilometers weer. Typical is volgens mij gebaseerd op een verbruik van ca. 195 wh/km. Estimated wordt berekend aan de hand van je laatste verbruik. In de winter zal estimated meestal lager liggen dan typical, bij hogere temperaturen wellicht wat hoger.

Het duurt bij mij (tot) ongeveer 15 minuten na aankoppelen voor ik de melding krijg dat een slimme laadsessie is gestart.

De direct geladen actieradius (instelbaar als percentage, weergegeven in estimated kilometers) die je kunt instellen, zorgt er voor dat direct na aankoppelen naar dit % wordt geladen, ongeacht of het laden op dat moment slim is of niet. Zo heb je altijd zo spoedig als mogelijk de beschikking over dit % lading. Staat bij mij op 25% (= ca. 100 kilometer).
 
Jedlix geeft in plaats van typical kilometers, estimated kilometers weer. Typical is volgens mij gebaseerd op een verbruik van ca. 195 wh/km. Estimated wordt berekend aan de hand van je laatste verbruik. In de winter zal estimated meestal lager liggen dan typical, bij hogere temperaturen wellicht wat hoger.

Het duurt bij mij (tot) ongeveer 15 minuten na aankoppelen voor ik de melding krijg dat een slimme laadsessie is gestart.

De direct geladen actieradius (instelbaar als percentage, weergegeven in estimated kilometers) die je kunt instellen, zorgt er voor dat direct na aankoppelen naar dit % wordt geladen, ongeacht of het laden op dat moment slim is of niet. Zo heb je altijd zo spoedig als mogelijk de beschikking over dit % lading. Staat bij mij op 25% (= ca. 100 kilometer).

Ik had het niet beter uit kunnen leggen! Dank @vdvoorde!

Het klopt inderdaad dat het even kan duren dat Jedlix een melding stuurt dat een slimme laadsessie is gestart. Dit duurt inderdaad maximaal 15 minuten. Je krijgt de melding altijd rond het eerst volgende klokkwartier.

Groet,

Erik
 
  • Helpful
Reactions: TomdH
Tesla rijders gezocht: Help nu mee Smart Charging nog beter te maken

Als Jedlix gebruiker draag je nu al bij aan het balanceren van het net maar om de waarde van Smart Charging verder te vergroten gaan we directe flexibiliteit aanbieden aan Tennet. Om te bewijzen dat dit kan hebben we jullie hulp nodig.

Op dit moment worden fossiele energiecentrales ingezet om snel bij te schakelen als er problemen zijn in het net. Deze centrales bieden hiervoor diensten aan op een aantal markten waarvoor verschillende spelregels gelden.

Wat we daarom willen testen is of Smart Charging al volgens de huidige spelregels deel kan nemen aan deze markten. Als dat lukt, hebben we nog minder fossiele centrales nodig en stijgt de waarde van Smart Charging aanzienlijk.

Wil jij hier een bijdrage aan leveren? We zijn op zoek naar Tesla rijders die hun auto voor max. 3 uur op vrijdag 7 Juli tussen 10:00 en 14:00 willen parkeren bij het ELaadNL testcentrum in Arnhem. In de tussentijd laden wij de auto slim op en kan de eigenaar opladen tijdens een hapje en een drankje en/of gebruik maken van een flexwerkplek (incl. WIFI).

Lijkt het je leuk om ons hierbij te helpen? stuur ons een PM of mail ons via: [email protected].

Hopelijk tot dan!

Groet,

Erik
 
  • Like
Reactions: Schumpeter
Ik heb gisteren de app geinstalleerd, want de laadpaal hier in Venlo waar ik veel laad wordt nu ook ondersteund.

Alles ingesteld, 09:00 vertrektijd, auto op max 90%.

Werd om 04:00 wakker, maar de auto had toen nog niets geladen. Dus toen maar handmatig gestart.

Mis ik iets? Had ik de auto gewoon moeten laten laden? In de FAQ kon ik daar niets over vinden
 
Ik heb gisteren de app geinstalleerd, want de laadpaal hier in Venlo waar ik veel laad wordt nu ook ondersteund.

Alles ingesteld, 09:00 vertrektijd, auto op max 90%.

Werd om 04:00 wakker, maar de auto had toen nog niets geladen. Dus toen maar handmatig gestart.

Mis ik iets? Had ik de auto gewoon moeten laten laden? In de FAQ kon ik daar niets over vinden

Goed te horen dat je de app hebt geïnstalleerd maar uiteraard niet de bedoeling dat de auto niet aan het laden is.

Ik PM je even voor wat persoonlijke gegevens.
 
Zijn hier nog Tesla's voor nodig? Werk zelf in Nijmegen en kan eventueel de 7de aanwezig zijn? Kan ik me gelijk eens laten informeren wat Jedlix voor me kan betekenen. PM me dan even aangezien ik steevast drie pagina's achter blijf lopen momenteel op dit forum en het dan kan zijn dat ik dit draadje te laat lees.
 
Zijn hier nog Tesla's voor nodig? Werk zelf in Nijmegen en kan eventueel de 7de aanwezig zijn? Kan ik me gelijk eens laten informeren wat Jedlix voor me kan betekenen. PM me dan even aangezien ik steevast drie pagina's achter blijf lopen momenteel op dit forum en het dan kan zijn dat ik dit draadje te laat lees.

Hi @Desiré

Dank voor je bericht! Ik stuur je gelijk even een PM met meer informatie!

Groet,

Erik