Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
@Jedlix_Erik en @JedlixJeroen @Jedlix,
Sinds de laatste update staat er in de app ‘Bezig met connectie maken...’ , het laden is wel 1 keer via jedlix gestart, maar de app lijkt niet meer te werken.
Kunnen jullie ook uitleg geven over het pollen van de auto, elke 5 minuten lijkt me te vaak, zou dat ook elke 15 minuten kunnen?
Of maak het pollen slimmer. Zodra je in de app aangeef dat je gaat laden, kan het polen beginnen. Wanneer ja stopt met laden, kan ook het polen stoppen. Hiermee wordt de gebruiker verantwoordelijk voor het besparen op het laden van de auto.
Op die manier hoef je alleen te pollen tijdens het laden.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Of maak het pollen slimmer. Zodra je in de app aangeef dat je gaat laden, kan het polen beginnen. Wanneer ja stopt met laden, kan ook het polen stoppen. Hiermee wordt de gebruiker verantwoordelijk voor het besparen op het laden van de auto.
Op die manier hoef je alleen te pollen tijdens het laden.
Je bedoelt: ‘als de auto aan de oplaadkabel hangt’ i.p.v. ‘tijdens het laden’ ?
 
Exact mijn suggestie geweest. Geen noodzaak om de Tesla API te queryen als ik in de app smart charging uit heb staan wat momenteel niet het geval is.

Dank je dat je dit hebt ontdekt. Het viel me bij mij ook al af en toe op dat ik tientallen "km" verlies over een paar dagen als de auto stilstaat. Ik laad ook maar 1 a 2 keer in de week en dan lijkt dus Jedlix zinloos. Heb je de hele app eraf gegooit of is er nog een manier om het te gebruiken als je gaat laden? Of telkens opnieuw de app te installeren als je gaat laden....
 
Dank je dat je dit hebt ontdekt. Het viel me bij mij ook al af en toe op dat ik tientallen "km" verlies over een paar dagen als de auto stilstaat. Ik laad ook maar 1 a 2 keer in de week en dan lijkt dus Jedlix zinloos. Heb je de hele app eraf gegooit of is er nog een manier om het te gebruiken als je gaat laden? Of telkens opnieuw de app te installeren als je gaat laden....

De app staat los van de dienst, de dienst jedlix draait op een server. Dus als je de app alleen verwijderd zal de slim laden functie nogsteeds werken.

Het domme van de jedlix dienst is nu dus wel;
dat als je de switch in de app 'Slim Laden' wel op UIT kan zetten ze nogsteeds de status blikven opvragen... Wat dus dan nogsteeds de extra battery drain veroorzaakt. Als jedlix dit fixed (of is dit inmiddels niet meer waar? @Jedlix @Jedlix_Erik )

Dus je kan binnen de app jedlix je auto account verwijderen, eventueel later weer toevoegen.
Of je kan je Tesla wachtwoord wijzigen via mytesla op tesla.com ... Maar dus beide niet heel praktisch om te doen.

Bijna alle services die extern worden aangeboden; teslafi teslallog en ook jedlix hebben het euvel dat de Tesla api onnodig vaak de auto status moet opvragen.

De Tesla api is helaas nog niet feature rich genoeg om hierin beter en slimmer te zijn.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
De app staat los van de dienst, de dienst jedlix draait op een server. Dus als je de app alleen verwijderd zal de slim laden functie nogsteeds werken.

Het domme van de jedlix dienst is nu dus wel;
dat als je de switch in de app 'Slim Laden' wel op UIT kan zetten ze nogsteeds de status blikven opvragen... Wat dus dan nogsteeds de extra battery drain veroorzaakt. Als jedlix dit fixed (of is dit inmiddels niet meer waar? @Jedlix @Jedlix_Erik )

Dus je kan binnen de app jedlix je auto account verwijderen, eventueel later weer toevoegen.
Of je kan je Tesla wachtwoord wijzigen via mytesla op tesla.com ... Maar dus beide niet heel praktisch om te doen.

Bijna alle services die extern worden aangeboden; teslafi teslallog en ook jedlix hebben het euvel dat de Tesla api onnodig vaak de auto status moet opvragen.

De Tesla api is helaas nog niet feature rich genoeg om hierin beter en slimmer te zijn.


Ik kan in de app niet duidelijk de tesla verwijderen onder "mijn elektrische auto". Of werkt het ook als ik een andere auto (bijvoorbeeld volvo oid) kies als elektrische auto?
 
Het domme van de jedlix dienst is nu dus wel;
dat als je de switch in de app 'Slim Laden' wel op UIT kan zetten ze nogsteeds de status blikven opvragen...

Precies, dit dus... als ze dat verholpen hebben ga ik de app ook weer gebruiken.

Helemaal mooi als ze ook zelf een API hebben waar mee slim laden is/uit te schakelen. Wat mij betreft zou hun app ook 2 kortingen moeten tonen:

- afname groene energie bij overschot
- afname grijze energie bij dal

Helemaal mooi als ze kunnen tonen op een tijdslijn wanneer welke toestand actief was. Bijvoorbeeld, je kunt nu niet zien waarom jedlix besluit nu wel of niet te laden.
 
Ik kan in de app niet duidelijk de tesla verwijderen onder "mijn elektrische auto". Of werkt het ook als ik een andere auto (bijvoorbeeld volvo oid) kies als elektrische auto?

Via Opties en dan 'mijn auto account'
Screenshot_20181222-152750.jpg Screenshot_20181222-152757.jpg
 
  • Like
Reactions: TomdH
Dit is nog een stapje verder dan jedlix
Verdere uitbreiding project in Utrecht zonne-energie balancing met ev’s
We Drive Solar bij MARK in Leidsche Rijn

Allereerst de beste wensen allemaal en tijd om te reageren op wat vragen.

Jedlix is ook samenwerking en project partner van We Drive Solar. Onze app werkt dus ook op de publieke laadpalen in dit innovatieproject. Meer informatie vind je op: Onderzoek naar laadgedrag in Utrecht

Wij mogen van onze automative partners (waaronder Tesla, Renault en BMW) niet delen hoe we de APi's gebruiken. Dit lijkt op de mobile APi, maar dan voor fleet partners. Uiteraard eens dat de API nog meer funcitonaliteit kan krijgen en we werken aan een push based mechanisme.

Verder klopt de eerdere toelichting hoe je een auto account weer kan verwijderen.

@rammoneke; dank ook voor de suggestie, we werken samen met wat NGO's aan de input hoe we het duurzaam laden zo straks mogelijk kunnen definieren en toepassen. We nemen hierin jouw suggestie zeker mee!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er is gewoon een privacy policy
Privacy Beleid | Jedlix

Daar staat wel iets... maar helaas niet echt duidelijk. Wel dank voor de link!

Bijvoorbeeld, slaan ze je locatie historie ook op als je niet aan het laden bent want deze wordt wel uitgevraagd.

Als ook, slaan ze de gegevens op van de laadsessies van palen en punten waar Jedlix niet actief is.


Maar ik vind het nog steeds een goed initiatief. Zodra ze vermelden dat ze de auto niet bevragen als Smart Charging is uitgeschakeld zodat de phantom drain issues beperkt kunnen worden dan ga ik het weer gebruiken.
 
Ik gebruik de Jedlix app nu zo'n beetje sinds begin van dit jaar.
De bezuiniging tikt behoorlijk aan bij mij.
En zoals eerder in de posts opgemerkt: het werkt mooi mee aan het 'uitvlakken' van de belasting van het elektriciteitsnet.
Heb de drain-sommetjes niet nagerekend, maar een keertje aan de SuC en dat is dan ook weer gecompenseerd. :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb de drain-sommetjes niet nagerekend, maar een keertje aan de SuC en dat is dan ook weer gecompenseerd. :)

Financieel gecompenseerd wel maar niet milieu technisch. Als je door de extra phantom drain meer kW gebruikt dan is dat wel erg tegen de visie van Jedlix.

Ik heb het al een tijd niet meer geprobeerd. Ondersteund de app inmiddels al een modus die niet continu de Tesla API bevraagd als ik niet aan het laden ben of een manuele modus?
 
Financieel gecompenseerd wel maar niet milieu technisch. Als je door de extra phantom drain meer kW gebruikt dan is dat wel erg tegen de visie van Jedlix.

Ik heb het al een tijd niet meer geprobeerd. Ondersteund de app inmiddels al een modus die niet continu de Tesla API bevraagd als ik niet aan het laden ben of een manuele modus?
Gaat ook om het leren en ontwikkelen. Dat je nu nog niet om hoogste milieueffect als het maar wel die kant op gaat.
 
Financieel gecompenseerd wel maar niet milieu technisch. Als je door de extra phantom drain meer kW gebruikt dan is dat wel erg tegen de visie van Jedlix.

Ik heb het al een tijd niet meer geprobeerd. Ondersteund de app inmiddels al een modus die niet continu de Tesla API bevraagd als ik niet aan het laden ben of een manuele modus?

Eens met de phantom drain! Jedlix heeft hier wel een oplossing. Helaas iets minder fraai:
- Via Settings ga naar "My car"
- login voor tesla autorisatie
- start het laadproces
- klaar met laden, dan ga naar settings
- klik "Disconnect Tesla account" aan.
- Nu geen phatom drain.

Niet echt gebruikersvriendelijk maar het werkt wel.