TomdH
Member
Ik heb een tijd geleden Jedlix geprobeerd maar toen erg veel last van het niet in slaap vallen en dus meer kwijt aan drain dan dat het zinvol was. Nu begrijp ik dat als je in de app slim laden uitzet de auto wel in slaap valt (hoop ik maar, ik heb geen teslafi). Dus opnieuw aan het proberen. Na een laadsessie gisteren vraag ik me af of Jedlix in mijn situatie werkt:
Situatie:
Ik rijd gemiddeld 100-150 km per week (nu na 3 jaar nog maar 25000 km op de teller!)
Nachttarief gaat in om 23:00 en ik stel in de Tesla normaal in dat hij gaat laden om 23:00.
Nu met Jedlix ook dal en nachttarief aangegeven.
Gisteren om 17:00 ingeplugd. Ingesteld in Jedlix als 0% direct laden en 90% slimladen en vertrek volgende dag (vandaag) om 16:00. Jedlix zou dus een nacht en dag hebben om smart te laden.
Laden start om 21:57 (zie ik in Maxem) en stopt om 23:44. Totaal 28 kwH geladen. Dus een uur in normaaltarief en 44 minuten in daltarief (dit zie ik ook met uitlezen p1 meter: 16 kwH normaal, 12 kwH dal. Kosten: 5,92 eur)
Als ik alle 28 kwH in nacht had geladen waren de kosten 5,60 eur geweest. Jedlix gaf vanochtend een besparing aan van 0,34 eur. Dus dan zou het niets uitmaken. Maar wat ik ook vanochtend zag dat hij in de jedlix app al weer 2% had verloren (dus niet meer op 90%) stond. Waarschijnlijk omdat de Tesla de hele nacht niet slaapt. Dat zag ik ook toen ik naar de Tesla app ging. Normaal duurt het wel een seconde of 30 voor ik verbinding heb. Nu was er gelijk verbinding. Dus als je die 1.8 kw er af trekt (ik heb 90 kw batterij) dan ben ik met Jedlix slechter af.
Zie ik iets over het hoofd? Anders haal ik de app er maar weer af. Jammer want ik vind het project wel interessant. Ik zie wel in de toekomst dat ik met mijn weinig km die ik maak met mijn auto een soort buffer kan zijn waarbij ik de auto rustig een aantal dagen aan de laadpaal zou kunnen hangen.
Situatie:
Ik rijd gemiddeld 100-150 km per week (nu na 3 jaar nog maar 25000 km op de teller!)
Nachttarief gaat in om 23:00 en ik stel in de Tesla normaal in dat hij gaat laden om 23:00.
Nu met Jedlix ook dal en nachttarief aangegeven.
Gisteren om 17:00 ingeplugd. Ingesteld in Jedlix als 0% direct laden en 90% slimladen en vertrek volgende dag (vandaag) om 16:00. Jedlix zou dus een nacht en dag hebben om smart te laden.
Laden start om 21:57 (zie ik in Maxem) en stopt om 23:44. Totaal 28 kwH geladen. Dus een uur in normaaltarief en 44 minuten in daltarief (dit zie ik ook met uitlezen p1 meter: 16 kwH normaal, 12 kwH dal. Kosten: 5,92 eur)
Als ik alle 28 kwH in nacht had geladen waren de kosten 5,60 eur geweest. Jedlix gaf vanochtend een besparing aan van 0,34 eur. Dus dan zou het niets uitmaken. Maar wat ik ook vanochtend zag dat hij in de jedlix app al weer 2% had verloren (dus niet meer op 90%) stond. Waarschijnlijk omdat de Tesla de hele nacht niet slaapt. Dat zag ik ook toen ik naar de Tesla app ging. Normaal duurt het wel een seconde of 30 voor ik verbinding heb. Nu was er gelijk verbinding. Dus als je die 1.8 kw er af trekt (ik heb 90 kw batterij) dan ben ik met Jedlix slechter af.
Zie ik iets over het hoofd? Anders haal ik de app er maar weer af. Jammer want ik vind het project wel interessant. Ik zie wel in de toekomst dat ik met mijn weinig km die ik maak met mijn auto een soort buffer kan zijn waarbij ik de auto rustig een aantal dagen aan de laadpaal zou kunnen hangen.