You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja ben van plan om de hele offroad kit te bestellen van MPP. Dan kan ik onbezorgd door het bos raggen.Geen ervaring mee, maar enige wat verandert is dat de auto gewoon wat hoger staat, qua demping/vering verandert er verder niets. Zal mogelijk wel iets meer overhellen in bochten aangezien het gewicht ook wat hoger komt. Verder wel goed idee als je echt meer ruimte onder de auto nodig hebt. Let wel op dat uitlijnen noodzakelijk is na het plaatsen van een lift kit. En het is ook aan te raden om achter andere upper links te plaatsen waarmee verstellen van camber mogelijk is, MPP verkoopt deze ook. Met de standaard links en lift kit zal je camber verkeerd staan en is dit niet aan te passen, dit beïnvloedt het rijgedrag van de auto.
Wat betreft 17 inch velgen, dit gaat zeker niet lukken op Model 3/Y. Vooraan kan het net, achter past het niet vanwege de remklauwen. Kleinste wat mogelijk is is 18 inch.
Nice !!View attachment 1002510View attachment 1002511View attachment 1002513
Zo, alles is gemonteerd. Redelijk veel verschil tov 2023 specificaties. Merk minder oneffenheden van het wegdek. Insturen vindt ik prettiger omdat de voorkant nu minder helt. Blijft eigenlijk mooi stabiel horizontaal. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
En ben je nog tevreden? Is het erg veel verschil of zeg je mwoa?? Ik heb mn Model Y Performance nu een maand en ik merk toch dat hij redelijk nerveus is op klinker wegen, ik merk ook dat ik een beetje naar voren leun op korte stukjes, om maar niet volledig met mn rug in de stoel te zitten vanwege het heen en weer schudden ofzo hahaha. Op snelwegen rijdt hij top. Ik zou wel eens alleen de achter dempers willen proberen ( daar zit toch vooral dat nerveuze gevoel in de stoel ) Deze rode Koni's zijn niet verstelbaar in hardheid toch?View attachment 1002510View attachment 1002511View attachment 1002513
Zo, alles is gemonteerd. Redelijk veel verschil tov 2023 specificaties. Merk minder oneffenheden van het wegdek. Insturen vindt ik prettiger omdat de voorkant nu minder helt. Blijft eigenlijk mooi stabiel horizontaal. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik zou wel eens alleen de achter dempers willen proberen
Als ik de monteur uit dit filmpje watch (vanaf 5:15 t/m 6:10) mag geloven, zit er een tweede, groter ventiel in dat de doorstroming van olie versnelt als de demper een grotere klap te verwerken krijgt. Bij hogere snelheden zul je doorgaans over een gladder wegdek rijden en blijft de wegligging strak.[..]Deze rode Koni's zijn niet verstelbaar in hardheid toch?
Geldt deze (enorme) verbetering ook voor model y (AWD) bj '21? Heb je (website)adres van deze boys?Deze boys in Duitsland schijnen ook de juiste balans te hebben gevonden met een set Koni comfort schokbrekers, de hele set + montage kost rond de 1500. Wellicht een ritje waar naar Duitsland?
Bijna 3000 km ondertussen mee gereden en nog blij dat ik het gedaan heb. Je moet niet denken dat het wereld van verschil is of een S-Klasse. Maar wel allen scherpe randjes zijn er af. Ze zijn niet instelbaar.En ben je nog tevreden? Is het erg veel verschil of zeg je mwoa?? Ik heb mn Model Y Performance nu een maand en ik merk toch dat hij redelijk nerveus is op klinker wegen, ik merk ook dat ik een beetje naar voren leun op korte stukjes, om maar niet volledig met mn rug in de stoel te zitten vanwege het heen en weer schudden ofzo hahaha. Op snelwegen rijdt hij top. Ik zou wel eens alleen de achter dempers willen proberen ( daar zit toch vooral dat nerveuze gevoel in de stoel ) Deze rode Koni's zijn niet verstelbaar in hardheid toch?
Ik ben benieuwd, heb ze gisteren besteld. Worden gemonteerd met de originele veren op een RWD.De Tein endurapro plus dempers zijn wel in hardheid verstelbaar en het verschil in comfort vind ik groot. Zoals aangegeven zelfs met eibach veren veel comfortabeler dan stock.
Hier is hun website: Koni Komfortdämpfer / Reber Reifenhaus in MurrGeldt deze (enorme) verbetering ook voor model y (AWD) bj '21? Heb je (website)adres van deze boys?
Gisteren daar een reservering gemaakt. Nu uitverkocht, volgende levering in week 7. Zodra ze binnen zijn, nemen ze contact op. Het is wel een hele onderneming (bij Stuttgart), maar als ik er vervolgens jarenlang plezier van ondervind, is het mij dat waard.Hier is hun website: Koni Komfortdämpfer / Reber Reifenhaus in Murr
Lijkt me een vreemd verhaal dat ze voor hun een speciale versie hebben. De foto’s laten ook zien dat om de Active versie gaat.Ik laat ook de dempers installeren in Stuttgart, inderdaad een hele onderneming... Tevens heb contact gehad met KONI in NL. Het klopt inderdaad dat Reber een speciale versie van KONI afneemt en dat ze daarvoor het alleenrecht hebben. Ook vandaag met Reber gebeld en ze geven aan dat het comfort veel beter is dan de 2023 (verbeterde) versie. De prijsstelling van bijna 1500 euro is overigens allerzins redelijk.
Laat je ook de Querlenker (draagarm) en de versterkte Domlager (veerpootlager?) installeren zoals optioneel aangegeven wordt? Ik ben daar nog niet uit, weer plus 600 euro.
Ik citeer slechts de mail van KONI.Lijkt me een vreemd verhaal dat ze voor hun een speciale versie hebben. De foto’s laten ook zien dat om de Active versie gaat.
Dat nog niet; ik heb nog geen krakende rubbers als gevolg van ingesijpeld vocht. Die versterkte ophanging is wel los te koop, en kunnen garages t.z.t. in de buurt monteren.Laat je ook de Querlenker (draagarm) en de versterkte Domlager (veerpootlager?) installeren zoals optioneel aangegeven wordt? Ik ben daar nog niet uit, weer plus 600 euro.
Ik ga ze even bellen vandaag om te vragen of er zoveel verschil tov andere setting.Ik citeer slechts de mail van KONI.
'Deze KONI dempers zijn speciaal gemaakt voor Reber met een aparte setting als normaal, u kan daar de dempers kopen niet bij KONI rechtstreeks.'