Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met carwrap

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,
Momenteel overweeg ik mijn Tesla te laten wrappen met een matte semi transparante wrap. Ik kwam de volgende wrap tegen (Tesla Model S wrapped in XPEL Stealth paint protection film | Northwest Auto Salon) en vind ik erg mooi, hoewel ik zelf het chroom zou willen behouden.

De redenen dat ik de auto wil laten wrappen zijn: mooi & uniek. Tevens heb ik erg jonge kinderen die met hun fietsjes langs de auto gaan etc. Ik hoop dan ook dat de wrap mijn auto meer bestendig gaat maken tegen dit "kindergeweld".

Anyway, wat zijn jullie ervaringen met carwrapping, ik ben dan vooral benieuwd naar hoe de auto er na een paar jaar uit ziet, blijft een wrap mooi? Is het onderhoudsvriendelijk? (Ik was mijn auto met de hand, 2 bucket, foamgun, etc) Tevens zie ik regelmatig matzwart gewrapte auto's en daar zitten dan van die hele lelijke plekken op, geen viezigheid, maar als of je met een nagel in een kaars krast (of zoiets...) Is dit inherent aan mat of zijn dit gewoon amateurs met slecht kwaliteit folie?

Alvast bedankt!
 
Ik heb iig ervaring met het verwijderen van een wrap. Als de wrap wat ouder is wordt deze ook dof en er komen ook de zogenaamde swirls in. Op het moment dat je deze in je lakt hebt kun je ze verwijderen door de auto te laten polijsten. Met een wrap erop gaat dat niet lukken.
Wat is ook kunt overwegen is Opti-Coat Pro dit is een permanente lakcoating met levenslange garantie. Deze coating is 20x harder als de originele lak.
Ik heb afgelopen weekend een model s behandeld, ik moet zeggen met de zachte tesla lak is dit zeker een goede optie.

http://www.teslamotorsclub.com/show...and-the-Netherlands/page2?p=454033#post454033

Kijk maar is ik hoop dat je wat aan de info hebt.

Succes met de tesla.
 
Wisten jullie trouwens dat er een bedrijf in Nederland is die zich speciaal op de Tesla Model S heeft gefocust voor het wrappen daarvan, het heet dan ook toepasselijk teslawrap.nl en zit in Rosmalen. Ik heb een paar promotiekaarten van hen gekregen waarmee je op vertoon korting kunt krijgen. Voor degene die interesse hebben in carwrapping, of het tinten van ramen, wellicht een interessante optie.
 
Wisten jullie trouwens dat er een bedrijf in Nederland is die zich speciaal op de Tesla Model S heeft gefocust voor het wrappen daarvan, het heet dan ook toepasselijk teslawrap.nl en zit in Rosmalen. Ik heb een paar promotiekaarten van hen gekregen waarmee je op vertoon korting kunt krijgen. Voor degene die interesse hebben in carwrapping, of het tinten van ramen, wellicht een interessante optie.

Cool! Moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van het contact met 2wrap, bedankt voor de tip!
 
Carwrappen heb ik inmiddels bij Audi, VW, BMW, Mercedes, Porsche etc. in diverse plaatsen in Nederland mogen aanschouwen, van een afstand is het mooi om te zien, maar gelet op de details en afwerking vind ik de kwaliteit van de meeste wrapbedrijven onder de maat. Daarbij heb ik ook al diverse auto's onder handen genomen waar de resten lijm, wrapfolie je tegemoet komen, ook nadat deze bij een bedrijf is geweest om vakkundig te laten verwijderen of zelfs al bij de zogenaamde poetsbedrijven is geweest. Wat heb ik deze lagen al wat keren vervloekt, vaak verwijderen ze de folie ook met lijmoplosmiddelen die de lak geen goed doen. Bedenk dan dat je een hoop geld betaald hebt en daarna ook nog eens op de kosten van een detailer kan wachten. Tegen fietsstuurtjes en andere mechanische schade is geen enkele folie of coating bestemd, wees zorgvuldig met parkeren en verwen je auto op glans of een coating, ik krijg nog steeds een big smile van een goed onderhouden bolide ;)
 
Zonde dat een hoop dealers hun auto's zo tentoonstellen :( De lak van de Tesla staat er ook om bekend van nature zachter te zijn, een coating zal daar zeker uitkomst in bieden. Het nadeel is dat swirls ontstaan door alles wat tegen de laklaag aan komt, of dat nou komt doordat je een keer langs je auto loopt, langs een struik rijdt of zelfs tijdens het wassen ontstaat. Het kan ook zeker door te poetsen etc. ontstaan, hoe schoon je materiaal (washmitt of doek) ook is. Het helpt natuurlijk wel als je de auto op de juiste manier wast, droogt, etc. Met een coating krijg je op den duur ook lichte krasjes, echter deze zitten dan in de coating en niet in je laklaag, de prijzen zijn over het algemeen niet heel uiteenlopend, je zou vrijblijvend even mijn site kunnen bezoeken voor wat info, ik ben bijvoorbeeld voor amsterdam en de zaanstreek applicatiecenter. En zeg nou zelf, wat is vaak de prijs van een behandeling als deze jaren meegaat :D
 
  • Disagree
Reactions: Ataraxia
Zijn er al Forum leden die ervaring hebben met een car wrap? Even on-line grasduinen laat zien dat er veel aanbod is, maar nog niet zo veel met Tesla ervaring. Ik betaal liever wat meer, als het maar goed gedaan wordt!

Teslawrap.nl die hierboven wordt genoemd biedt een site met één pagina. Naar blijkt zit daar Dibbes Belettering achter. Op de hele site geen Tesla te bekennen en dat komt daarom wat opportunistisch over.
2wrap.com, ook hierboven genoemd, ziet er héél er goed uit. Turnhout is voor mij ook geen probleem, dat is vlakbij. Verder heb ik op het US forum(!) gelezen dat JD Customs in Berkel en Roderrijs ook zeer goed werk levert.

Ik twijfel nog over een Opticoat of een wrap. In ieder geval ga ik de ramen laten bijkleuren, op het US forum staan meerdere foto's waarbij dat er prachtig uitziet. Mits je de juiste folie uitkiest scheelt het ook heel veel warmte in de auto en dat scheelt weer heel veel airco-energie. Uit de US ervaring blijkt dat dit ook nogal een energievreter is...

Heeft iemand hier nog andere ervaringen met bedrijven die wraps of ruiten folie leveren?

Ik hoor het graag!

René
 
Zijn er al Forum leden die ervaring hebben met een car wrap? Even on-line grasduinen laat zien dat er veel aanbod is, maar nog niet zo veel met Tesla ervaring. Ik betaal liever wat meer, als het maar goed gedaan wordt!

Teslawrap.nl die hierboven wordt genoemd biedt een site met één pagina. Naar blijkt zit daar Dibbes Belettering achter. Op de hele site geen Tesla te bekennen en dat komt daarom wat opportunistisch over.
2wrap.com, ook hierboven genoemd, ziet er héél er goed uit. Turnhout is voor mij ook geen probleem, dat is vlakbij. Verder heb ik op het US forum(!) gelezen dat JD Customs in Berkel en Roderrijs ook zeer goed werk levert.

Ik twijfel nog over een Opticoat of een wrap. In ieder geval ga ik de ramen laten bijkleuren, op het US forum staan meerdere foto's waarbij dat er prachtig uitziet. Mits je de juiste folie uitkiest scheelt het ook heel veel warmte in de auto en dat scheelt weer heel veel airco-energie. Uit de US ervaring blijkt dat dit ook nogal een energievreter is...

Heeft iemand hier nog andere ervaringen met bedrijven die wraps of ruiten folie leveren?

Ik hoor het graag!

René
Zoek ff contact met Nollendraaier. Heeft een matte zilverwrap, omgeving Den Haag.
 
  • Like
Reactions: Thelosen
Wrappen werk ik samen met een bedrijf welke dit op zeer hoog niveau doet.
Afgelopen autosalon hebben zij ook daar gestaan met een stand.

Ze wrappen zonder zichtbare snijranden.
U moet er wel vanuit gaan dat de auto zeker 4 dagen weg is voor de behandeling.
Ik heb contact met hun over het wrappen van een Tesla maar deze gaat waarschijnlijk toch voor de coating omdat hij de kleur achteraf best gaaf vind zoals deze nu is (wit)
Ze zijn zeker niet goedkoop maar als het op kwaliteit aan komt dan staan ze (met een select groepje andere bedrijven) op een eenzaam hoog niveau.

Omdat er geen reclame gemaakt mag worden vermeld ik niet de naam maar als u contact wilt voor een vrijblijvende afspraak te maken of u wilt informatie over prijzen dan kunt u een bericht sturen naar mij.
Ik kan u dan ook wat werk laten zien.
 
Om te refereren naar de topic starter is Xpel niet te vergelijken met een Carwrap zoals we deze in de volksmond kennen.

Xpel is een transparante steenslag werende folie. Deze folie is "self-Healing" wat inhoudt dat de folie zichzelf hersteld van lichte krassen en steenslag.
De folie biedt daarnaast optimale bescherming tegen steenslag omdat deze vele malen dikker is dan een carwrap folie. Hij is er tenslotte ook specifiek voor ontwikkeld.
Xpel Ultimate is een Amerikaans product welke te krijgen is in een volledig hoogglans transparante versie en een mat transparante versie.
De folie wordt "nat" aangebracht. De materiaalkosten liggen ongeveer 3 tot 4x zo hoog dan een A-merk carwrap folie en qua montage is het ook meer werk.

Carwrap folie is een pvc gegoten folie, mits we het over A-merk folie zoals 3M en Avery hebben. Deze folie's hebben een "3d" vervorming en bevatten luchtkanalen.
Door deze eigenschappen is de folie goed te vervormen voor de vormen van deze moderne tijden. Uiteraard vangt deze folie ook de eerste klap op van steenslag.
De folie is puur op de markt gebracht voor het uiterlijk van de auto. De lijm van deze A-merk folie tast de originele lak niet aan en is na jaren gebruik prima te verwijderen.
De auto kan met deze folie gewoon door de wasstraat gehaald worden en voorzien worden van een bescherm laag om hem mooi te houden.
Uiteraard is handwassen het beste echter snap ik dat niet iedereen daar zin of tijd voor heeft.
 
Interesse in Tesla wrap

Wisten jullie trouwens dat er een bedrijf in Nederland is die zich speciaal op de Tesla Model S heeft gefocust voor het wrappen daarvan, het heet dan ook toepasselijk teslawrap.nl en zit in Rosmalen. Ik heb een paar promotiekaarten van hen gekregen waarmee je op vertoon korting kunt krijgen. Voor degene die interesse hebben in carwrapping, of het tinten van ramen, wellicht een interessante optie.

Ik ben geinteresseerd in een wrap. Stuur maar op die bon. Rosmalen is weliswaar uit de buurt maar misschien is het de moeite waard!

Vincent