Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens valt het mij op dat er in Eemnes zelden niet Tesla's laden. Sinds de stroomprijzen door het dak zijn gegaan ga ik vaker langs de SuC maar ik heb maar één keer in de afgelopen maand een niet-Tesla gezien.
 
Overigens valt het mij op dat er in Eemnes zelden niet Tesla's laden. Sinds de stroomprijzen door het dak zijn gegaan ga ik vaker langs de SuC maar ik heb maar één keer in de afgelopen maand een niet-Tesla gezien.
Vind je het gek? SuC’s zijn zonder abo duurste van NL. Dekking en verekening voor leaserijders is bij Fastned en Shell veel beter. Daarbij laden alle aangesloten merken bij Ionity voor de helft van de SuC prijs. En nu komt er nog een stunter in de vorm van Total welke overal snelladers langs de snelwegen gaat zetten. In andere landen (zoals Frankrijk) zie je veel meer non-teslas laden. Maar ook dat is puur vanwege de beschikbaarheid. Komen daar ook andere aanbieders voor minder geld dan verdwijnt dat ook weer.
 
Vind je het gek? SuC’s zijn zonder abo duurste van NL. Dekking en verekening voor leaserijders is bij Fastned en Shell veel beter. Daarbij laden alle aangesloten merken bij Ionity voor de helft van de SuC prijs. En nu komt er nog een stunter in de vorm van Total welke overal snelladers langs de snelwegen gaat zetten. In andere landen (zoals Frankrijk) zie je veel meer non-teslas laden. Maar ook dat is puur vanwege de beschikbaarheid. Komen daar ook andere aanbieders voor minder geld dan verdwijnt dat ook weer.

Ik begrijp het volkomen. Was ook meer een observatie. Dit draadjes is begonnen om te kijken of wij als Tesla rijders hier nadeel van zouden krijgen. Zoals ik het nu zie, is het antwoord dus NEE.

Wij zijn in NL natuurlijk erg verwend qua laadplekken. dus dat is nauwelijks een argument. Blijft over prijs. Mocht Tesla gaan stunten (maar waarom zouden ze dat doen?) dan zou het probleem kunnen gaan spelen, maar voor nu is dat niet an de orde.
 
Ik begrijp het volkomen. Was ook meer een observatie. Dit draadjes is begonnen om te kijken of wij als Tesla rijders hier nadeel van zouden krijgen. Zoals ik het nu zie, is het antwoord dus NEE.

Wij zijn in NL natuurlijk erg verwend qua laadplekken. dus dat is nauwelijks een argument. Blijft over prijs. Mocht Tesla gaan stunten (maar waarom zouden ze dat doen?) dan zou het probleem kunnen gaan spelen, maar voor nu is dat niet an de orde.
Dat ze eerst maar eens stunten voor hun eigen klanten.
Ik kom van gratis naar een MY. Grootste spagaat dat je je kan indenken (behalve SuC laden zonder abo, wat wellicht niemand doet, tenzij aftoppen in nood). Ik had graag iets in het midden gezien voor klanten.
Gelukkig heb ik in 4 maand en 10000km nog geen snelladen nodig gehad.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Superchargers zijn mij te duur geworden, ik rij weer op diesel:

IMG-20221110-WA0002.jpeg
 
Vind je het gek? SuC’s zijn zonder abo duurste van NL. Dekking en verekening voor leaserijders is bij Fastned en Shell veel beter. Daarbij laden alle aangesloten merken bij Ionity voor de helft van de SuC prijs. En nu komt er nog een stunter in de vorm van Total welke overal snelladers langs de snelwegen gaat zetten. In andere landen (zoals Frankrijk) zie je veel meer non-teslas laden. Maar ook dat is puur vanwege de beschikbaarheid. Komen daar ook andere aanbieders voor minder geld dan verdwijnt dat ook weer.
Lijkt toch weer iets te zakken


Tussen haakjes is met abbo.
 
Wat interessante items in die documenten 😱
"Tesla has encountered situations where DC EVSEs applied higher than expected DC voltage during external isolation testing, caused either by vehicle or EVSE malfunctions, resulting in damage to the on-board charger or other components connected to the fast charge link.
En meer interessante overwegingen in deze discussie:


- AC power in de specs is lager dan bij bestaande TWC’s
- waarom deze NACS standaard publiceren terwijl ze ook net een TWC met J1772 connector zijn gaan verkopen?
- connector is slechts 1 onderdeel, wil Tesla zelf de kabels gaan verkopen?
Etc etc
 
  • Like
Reactions: job-lek and Menabe
Ik heb nog nooit gemerkt of gehoord dat Tesla rijders er last van hebben. Dus, waarom niet.
Ik heb toch al een paar spannende momenten in Valenciennes, FR meegemaakt, waar ik door botte wijze toch direct kon laden en de onfortuinlijke iX3-rijder een paar seconden voor was, omdat ie niet door had dat zijn laadpoort rechts zat en ik net had ingeplugd terwijl hij nog moest rond lopen.

Maar Valenciennes is populair omdat de Franse A2/A1 een laadwoestijn is, hoewel ik recent verbeteringen heb gezien ten zuiden van de aansluiting van de A2 met de A1.