Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Precies! Zonnepanelen: check. Warmtepomp: in onderzoek.

Een P100D is helemaal een snelheidsmonster! Enorm gaaf. Ik ben altijd wel benieuwd hoe mede Model X rijders het openbaar parkeren ervaren? Misschien handig om dat in een separaat topic te vragen, maar de breedte van de X is echt immens (overigens niet veel groter dan de Model S, dus ook daar hoor ik graag ervaringen).
Ik kan me voorstellen dat parkeerplaatsen en parkeergarages hier niet allemaal voor ingericht zijn. Summon is wel een uitkomst voor jezelf maar je buurman die naast je geparkeerd staat heeft dat meestal niet, waardoor je weer sneller parkeerschade oploopt (me = zuinig op spullen :p).

Nee joh. Beetje Amerikaanse mentaliteit ontwikkelen. Ik had hiervoor een XC90. Dit is net zo makkelijk. Je hebt niet voor niets camera's en sensoren. Gaat makkelijk. En kinderen gebruiken de vleugeldeuren die bijna recht omhoog gaan dus fool proof. Sentry mode tegen de winkelwagentjes. WiFi bij huis versnelt je updates. De hele familie geniet van de auto. Reken wel op zure reacties van je omgeving. Is echt Nederlands. Een X is niet echt modaal en dan ook nog een Amerikaan. Foei schande. Maar dat zal niet meer lang duren want binnenkort rijdt de meerderheid elektrisch en zelfrijdend dan was jij de trendsetter. Ze weten het zelf alleen nog niet.:D
 
Precies! Zonnepanelen: check. Warmtepomp: in onderzoek.

Een P100D is helemaal een snelheidsmonster! Enorm gaaf. Ik ben altijd wel benieuwd hoe mede Model X rijders het openbaar parkeren ervaren? Misschien handig om dat in een separaat topic te vragen, maar de breedte van de X is echt immens (overigens niet veel groter dan de Model S, dus ook daar hoor ik graag ervaringen).
Ik kan me voorstellen dat parkeerplaatsen en parkeergarages hier niet allemaal voor ingericht zijn. Summon is wel een uitkomst voor jezelf maar je buurman die naast je geparkeerd staat heeft dat meestal niet, waardoor je weer sneller parkeerschade oploopt (me = zuinig op spullen :p).

Gewoon een plek zoeken ver weg van de rest van de auto’s, garages mijd ik met de X (ben zeer zuinig op de 22” zwarte velgen), met de S parkeer ik overal, stukje lopen is altijd goed voor je ;)
 
Dag mede forumleden en bezoekers,

Sinds deze maand ben ik ook de gelukkige berijder van een M3-AWD. Dit als leaseauto via Athlon. Na veel lezen op het forum werd het het daarom nu wel eens tijd om forumlid te worden. Mijn vorige auto was de Mitsubishi Outlander PHEV. Daardoor was ik al gewend geraakt aan het laden en kon naar een avondje Excel goed aan mijn vrouw uitleggen waarom een M3 financieel ook een hele verstandige keuze was:).
Mocht het toch nodig zijn om met veel bagage weg te moeten, dan huren we wel wat. Anders zijn er op kantoor ook wel collega's te vinden die met genoegen hun wagen een weekje willen ruilen voor een M3.

Fijn dat dit forum er is. Een mooie manier om kennis uit te wisselen.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Hoi ,

Ben Kris 45 jaar oud uit het Antwerpse.
6 Mei een model 3 sr plus besteld Blauw met areowielen zwart interieur , 8 Mei een trekhaak toegevoegd.
Lees al een paar jaar hier mee en daardoor overtuigd geraakt dat Tesla de juiste keuze voor me is.

Waarom een Tesla
- Ben het beu om door brandstof te kopen louche regimes en bedrijven te steunen die de wereld niet beter maken.
- Ev zijn milieuvriendelijker dan ICE wagens en de uitstoot die er wordt veroorzaakt door productie en opwekking zijn veel verder van de bewoning af (vooral belangrijk voor fijnstof)
- Het zijn gewoon prachtige wagens en dankzij Tesla wordt het bewijs geleverd dat een volwaardige wagen op batterijen kan , die betere prestaties heeft als de meeste ICE. En daardoor kan de traditionele autoindustrie zich niet verschuilen achter het argument dat het onmogelijk is.
Bestel met veel plezier een Tesla om een toekomst waar EV de norm is en ICE de uitzondering te bevorderen.
 
Hoi,

Voordat ik ergens iets post, ook maar even “voorstellen”.

Net 30 geworden en voor mezelf een witte model 3 sr+ gehaald (via de zaak natuurlijk). ik rij ong. 20km per dag, 6/7 dagen per week, heel af en toe lange afstand. Long range heeft voor mij dus geen toegevoegde waarde en qua aanschaf ook goedkoper.

Auto wordt pas na zomer geleverd volgens Tesla verkoper Duiven, voor nu nog even benzine BMW rijden uit 2006.

Hele leuke en informatieve forum. :)
Oh ja Nederlands is niet mijn moeder taal, excuses alvast voor de mensen die daar niet tegen kan.
 
Hi, hier ook even voorstellen mijzelf even voorstellen.
33, momenteel 14% 308 SW in het bezit (zakelijk, eigen bedrijf met mijn broer). Nu aan het kijken wat hierna volgt. Al jaren fan van Tesla en Tech. Hiervoor een Alfa Guilietta gehad in een zeer sportieve en luxe uitvoering (toen nog voor werkgever).

Zakelijk gezien, en met 88km pd woon-werk-woon verkeer 6 dagen in de week is de tesla top. Na afgelopen maandag een proefrit gedaan te hebben, veel mooie dingen gezien. Maar ook wat vragen. Die hoop ik hier beantwoord te krijgen!

Heb hier al veel gelezen, super om je te helpen in de aankoop van toch, best aardig wat centen (ondanks de vele voordelen).
Thanks en tot snel.
 
Hallo allen,

Ook ik ben toekomstig Tesla rijder. Ik heb een zwarte M3 LR besteld. Op dit moment heb ik het genoegen van een VW Polo en mocht al geruime tijd een nieuwe leasewagen uitzoeken. Helaas viel de M3 net buiten budget, maar door de price-drop in maart heb ik toe kunnen slaan en hem alsnog kunnen bestellen! De aanhouder wint :)!

21 Maart is de bestelling geplaatst en nu is het wachten... Ik hoop dat ik deze week een telefoontje nog ga krijgen, maar who knows...
 
Ook ik kom mij even voorstellen,

Na een half jaar in een Kadjar gereden te hebben (echt de eerste keer dat ik van een auto kan zeg wat een onding, alsof je met van die halve paarden oogkleppen rijd).

Ik een 46 jarige ondernemer uit Haarlemmermeer, heb op de valreep gekozen voor een Model S solid black, welke tussen kerst en oud jaar op kenteken gezet is.

Waarom ik voor de S gekozen heb is vanwege mijn gezinssamenstelling 1 volwassen kind in huis, en na jaren niet meer weten hoe het moest, er nog twee kleintjes bijgekregen van 5 en bijna 2.

Na de proefrit bij Tesla in zuidoost, ook even naar de 3 gekeken, mooie auto maar voor ons net maatje te klein.
En de X heeft een prijs die ik tussen mijn oren niet kan stroken voor een auto (het eerste huis wat ik liet bouwen was goedkoper, en ja ik weet dat het niet te vergelijken is maar toch).

Omdat ik een km of 8 van de supercharger woon in Badhoevedorp, zal ik daar regelmatig te vinden zijn.
 
Hoi allemaal,

Al langere tijd aan het meelezen, maar nog niet eerder gepost. Eind mei namelijk mijn model 3 geleverd gekregen die ik relatief kort daarvoor had besteld. Gaat om de M3 LR. Vooralsnog zonder AP+FSD, maar wel de bedoeling deze nog bij te bestellen. Wel enorm onder de indruk van oa de wegligging en afwerking is ook best netjes (wel wat delivery puntjes, maar de auto bevalt mij veel meer dan de dubbel zo dure model S die ik nu intussen als leenauto heb meegekregen). Dus in dat opzicht zeker blij met mijn aankoop. Helemaal als eerste eigen auto.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
[...]

En de X heeft een prijs die ik tussen mijn oren niet kan stroken voor een auto (het eerste huis wat ik liet bouwen was goedkoper, en ja ik weet dat het niet te vergelijken is maar toch).[...]

Welkom en veel plezier met je Model S (ook alle anderen die onlangs hebben gepost! :)

Ik werd getriggerd door deze alinea, omdat het prijsverschil tussen een Model S en een Model X (uiteraard appels met appels vergelijken, dus allebei long range gepakt) minder dan 5k bedraagt. Zeker, 5k is een hoop geld maar als je rond een ton uitgeeft voor een nieuwe auto, dan is dat relatief gezien marginaal naar mijn mening.

Merk overigens dat meer mensen in mijn omgeving het idee hebben dat een Model X in een hele andere prijsklasse zit ten opzichte van de Model S, tegenwoordig na die prijsaanpassingen zijn de twee modellen qua prijs dichter naar elkaar toe gekropen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Ronald73 and 4DXP
Welkom en veel plezier met je Model S (ook alle anderen die onlangs hebben gepost! :)

Ik werd getriggerd door deze alinea, omdat het prijsverschil tussen een Model S en een Model X (uiteraard appels met appels vergelijken, dus allebei long range gepakt) minder dan 5k bedraagt. Zeker, 5k is een hoop geld maar als je rond een ton uitgeeft voor een nieuwe auto, dan is dat relatief gezien marginaal naar mijn mening.

Merk overigens dat meer mensen in mijn omgeving het idee hebben dat een Model X in een hele andere prijsklasse zit ten opzichte van de Model S, tegenwoordig na die prijsaanpassingen zijn de twee modellen qua prijs dichter naar elkaar toe gekropen.

Inderdaad. Het is meer dat de X heel dik lijkt. En de Falcon Wings dat showtje moet je bij de Albert Heijn wel willen doen.
 
  • Like
Reactions: Ronald73
Inderdaad. Het is meer dat de X heel dik lijkt. En de Falcon Wings dat showtje moet je bij de Albert Heijn wel willen doen.
Met mijn grootnederlandse fantasieën -hereniging, ooit, van België (of tenminste Vlaanderen) met Nederland- vind ik het heel leuk dat we hier een BeNe-draadje hebben. Maar er zijn toch misschien wel échte cultuurverschillen, want hetgeen mensen op de parking van een supermarkt denken over mijn wagen en hoe dat op mezelf uitstraalt, dat kan mij echt, absoluut, voor geen iota, boeien :).
 
  • Like
  • Funny
Reactions: PaulusdB and 4DXP
Welkom en veel plezier met je Model S (ook alle anderen die onlangs hebben gepost! :)

Ik werd getriggerd door deze alinea, omdat het prijsverschil tussen een Model S en een Model X (uiteraard appels met appels vergelijken, dus allebei long range gepakt) minder dan 5k bedraagt. Zeker, 5k is een hoop geld maar als je rond een ton uitgeeft voor een nieuwe auto, dan is dat relatief gezien marginaal naar mijn mening.

Merk overigens dat meer mensen in mijn omgeving het idee hebben dat een Model X in een hele andere prijsklasse zit ten opzichte van de Model S, tegenwoordig na die prijsaanpassingen zijn de twee modellen qua prijs dichter naar elkaar toe gekropen.

echt waar?
Moet ik opbiechten dat ik de exacte prijzen van de x niet weet, ik zag op een bordje bij een model X 140K staan :eek:, en in de lease is hij vanaf 1450 bij 10k km's per jaar, in mijn geval loopt dat op naar de 1700 eurootjes dmv meer km's en niet de volledige 60 maanden maar 54, en gezien de belasting dienst ook nog eens 2.7% afgetikt wil hebben omdat ik de auto op mijn eigen bedrijg heb staan vond ik het al met al te veel voor een auto, maar true 5k op een aanschaf waarde van een ton is, is wel mierenneu..

Teslaters !

(ik weet niet waar ik het hoorde, maar vond het wel grappig gevonden)
 
Met mijn grootnederlandse fantasieën -hereniging, ooit, van België (of tenminste Vlaanderen) met Nederland- vind ik het heel leuk dat we hier een BeNe-draadje hebben. Maar er zijn toch misschien wel échte cultuurverschillen, want hetgeen mensen op de parking van een supermarkt denken over mijn wagen en hoe dat op mezelf uitstraalt, dat kan mij echt, absoluut, voor geen iota, boeien :).


ik denk niet dat dat cultuurverschil is, ik denk eerder persoonlijkheid, hoe noordelijker hoe nuchterder valt me elke keer weer op, er zullen altijd mensen zijn die het patser gedrag noemen, ik denk eerder afgunst, een X heeft nu eenmaal vleugeldeuren.

als ik een X zou hebben, dan was dat wel het laatste waar ik me druk over zou maken,