Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, ik zal mijzelf ook eens even voorstellen dan.

Ik ben Gilford Grijt, roepnaam Ivo. Ik woon in Utrecht met mijn vrouw Britt en onze 2 zonen. Ik ben een freelance ICT Infrastructuur specialist / systeembeheerder, en mijn eenmansbedrijf heet G-Squared (GG zijn mijn initialen, GG = G^2 = G-Squared).

Ik was al sinds de Roadster een fan van Tesla, nog voor de komst van Elon naar Tesla en nog voor de komst van Tesla naar NL. Ik wist echter niet dat Tesla zich na een tijdje ook in NL had gevestigd, en kwam er pas achter toen ik een S in het wild tegenkwam.
Toen heb ik op 29 oktober 2014 een rode Model S gezien op een ICT beurs bij de Cisco stand, en was ik aangestoken. Ik had mijn net nieuw binnengekomen Tesla Museum / Teslamotors shirt aan per toeval, en ben toen al gevraagd of ik wilde opgeven voor een proefrit.
image.jpeg

Die proefrit kwam door allerlei omstandigheden pas in juli 2015 te staan, goed geïnformeerd door Boy Ramaekers van Tesla Amsterdam. In november 2015 heb ik de knoop doorgehakt en een Midnight Silver Model S 90D besteld, met alle bestelvakjes aangevinkt (op de winterbanden na). Deze heb ik op 5 maart 2016 eindelijk mogen ophalen in Tilburg.
image.jpeg

Mijn leven is weer eens in tweeën gedeeld, in de tijd voor de Tesla, en de tijd sinds.
 
Nu ik na 5 postings geaccepteerd ben als volwaardig member van het forum, zal ik mij even voorstellen.

Afgelopen week is mijn Model X bestelling definitief gemaakt en ga ik naar verwachting een mooie Tesla toekomst tegemoet.
Momenteel rijd ik nog een Audi Q5 met de bekende sjoemeldiesel onder de motorkap. Ons 4e kindje is in de maak, dus het werd tijd om uit te kijken naar een 7-seater. Tesla volg ik uit interesse voor Disruptors al jaren, en toen de Model X door Elon Musk werd gepresenteerd was ik meteen verkocht. Als 15 jarige jongen is waarschijnlijk al de basis gelegd. De DeLorean in de film Back To The Future, met haar prachtige vleugeldeuren, ik heb altijd gedacht: "Waarom doet niemand anders dat?". Okay, Mercedes uitgezonderd, lang geleden.

De Model X voldoet aan al mijn wensen en ik verwacht heel lang met deze auto vooruit te kunnen. De coupé lijn vind ik prachtig, en dan ook nog met 7 zitplaatsen. Nog nooit eerder vertoond. Ik ben wel benieuwd hoe lange (vakantie)ritten gaan bevallen. Met onze jonge kindjes duurt een stop al gauw 45 minuten, dus dat gaat wel mooi samen. Hopelijk wordt het nooit een normale situatie dat je bij een Supercharger oplaadstation in de rij op je beurt moet gaan wachten....

Enige zorg heb ik over de breedte van de auto. Parkeerplaatsen in Nederland zijn sowieso al erg krap. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat de eerste deuk in mijn zijdeur wordt gemaakt, door een onvoorzichtige parkeerder. Hoe ervaren Model S rijders dat? Dat is toch ook een breder-dan-normale auto.

Ik heb o.a. de AutoPilot optie gekozen, wat een prachtige ontwikkeling, waarin Tesla mijlenver voor ligt op de concurrentie. Ik wil graag meemaken hoe dit zelflerende systeem in de loop van de jaren steeds beter wordt.
In mijn dagelijkse leven ben ik IT-ondernemer met een bedrijf met 10 personeelsleden. De Tesla past erg goed bij ons innovatieve imago, het is een merk dat respect oogst bij velen.

Op dit forum heb ik al veel geleerd, dank daarvoor! Ik zal op z'n tijd mijn steentje bijdragen.
 
Nu ik na 5 postings geaccepteerd ben als volwaardig member van het forum, zal ik mij even voorstellen.

Afgelopen week is mijn Model X bestelling definitief gemaakt en ga ik naar verwachting een mooie Tesla toekomst tegemoet.
Momenteel rijd ik nog een Audi Q5 met de bekende sjoemeldiesel onder de motorkap. Ons 4e kindje is in de maak, dus het werd tijd om uit te kijken naar een 7-seater. Tesla volg ik uit interesse voor Disruptors al jaren, en toen de Model X door Elon Musk werd gepresenteerd was ik meteen verkocht. Als 15 jarige jongen is waarschijnlijk al de basis gelegd. De DeLorean in de film Back To The Future, met haar prachtige vleugeldeuren, ik heb altijd gedacht: "Waarom doet niemand anders dat?". Okay, Mercedes uitgezonderd, lang geleden.

De Model X voldoet aan al mijn wensen en ik verwacht heel lang met deze auto vooruit te kunnen. De coupé lijn vind ik prachtig, en dan ook nog met 7 zitplaatsen. Nog nooit eerder vertoond. Ik ben wel benieuwd hoe lange (vakantie)ritten gaan bevallen. Met onze jonge kindjes duurt een stop al gauw 45 minuten, dus dat gaat wel mooi samen. Hopelijk wordt het nooit een normale situatie dat je bij een Supercharger oplaadstation in de rij op je beurt moet gaan wachten....

Enige zorg heb ik over de breedte van de auto. Parkeerplaatsen in Nederland zijn sowieso al erg krap. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat de eerste deuk in mijn zijdeur wordt gemaakt, door een onvoorzichtige parkeerder. Hoe ervaren Model S rijders dat? Dat is toch ook een breder-dan-normale auto.

Ik heb o.a. de AutoPilot optie gekozen, wat een prachtige ontwikkeling, waarin Tesla mijlenver voor ligt op de concurrentie. Ik wil graag meemaken hoe dit zelflerende systeem in de loop van de jaren steeds beter wordt.
In mijn dagelijkse leven ben ik IT-ondernemer met een bedrijf met 10 personeelsleden. De Tesla past erg goed bij ons innovatieve imago, het is een merk dat respect oogst bij velen.

Op dit forum heb ik al veel geleerd, dank daarvoor! Ik zal op z'n tijd mijn steentje bijdragen.

Welkom Gaston!

Voor mij was de extra breedte van de X is van de redenen om de model X aan ons voorbij te laten gaan. De S heeft wat mij betreft wel zo'n beetje de maximale breedte voor Nederlandse parkeergarages, soms is de S zelfs al te breed. Het gaat dan vooral om de vaak nauwe toegang tot parkeergarages. Ik heb met de P85 al menig velg geschuurd aan opstaande stoepranden die simpelweg onvoldoende tussenliggende breedte hebben. Dit speelt overigens niet bij alle parkeergarages, maar het vervelende is dat je daar pas achter komt als je al naar binnen rijdt...
 
Ja, die breedte, da's wel een punt. Toch valt het in de praktijk erg mee. Gewoon een kwestie van je bewust zijn dat het ding breder is dan alle concurrenten. De hulpmiddelen zoals achterrijcamera en sensoren voor, achter en aan de zijkant zijn van grote waarde. En als je bewust rijdt kun je, zelfs met één oog, meer dan 40.000 km zonder zelfs een krasje op de 21" velgen rijden.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Hallo,
voor de nieuwe leden : ik ben Dirk, en rij sinds november 2013 met een Model-S.
Intussen ruim 135.000 km op de teller, en nog steeds zeer tevreden met mijn Classic.
Met +3.000 posts ben ik eigenlijk al een ancien op dit forum ;-) en ergens vooraan dit topic kan je mijn verhaal lezen.


voor de oudere leden :
mijn lange afwezigheid op het forum is helemaal niet te wijten aan verlies van interesse in Tesla.
Integendeel, net als velen hier sta ik intussen ook op de wachtlijst voor Model-3.
En gelukkig ook niet met mijn gezondheid.
De operatie (31.12) is goed verlopen, en ik mag hopen op genezing. (alhoewel ik ook wel weet dat er nog vele jaren moeten overgaan) Het herstel gaat langzaam maar zeker.
In elk geval nog een hartelijke dank naar jullie allen voor de vele steun betuigingen - hartverwarmend ! En het forum was in de moeilijkste periode een zeer welgekomen afwisseling !

Maar tijdens mijn lange afwezigheid is er professioneel evenwel één en ander niet geheel volgens planning verlopen, en de afgelopen weken heb ik vanop afstand geprobeerd om het nodige te doen om de problemen in te dammen.
Dat heeft al mijn aandacht opgeëist. We zijn nog niet aan het einde, maar er is alvast licht aan het einde van de tunnel te zien.
Maar ik zal er zeker bij zijn op de derde editie van de E-rally !
 
Hallo,
voor de nieuwe leden : ik ben Dirk, en rij sinds november 2013 met een Model-S.
Intussen ruim 135.000 km op de teller, en nog steeds zeer tevreden met mijn Classic.
Met +3.000 posts ben ik eigenlijk al een ancien op dit forum ;-) en ergens vooraan dit topic kan je mijn verhaal lezen.


voor de oudere leden :
mijn lange afwezigheid op het forum is helemaal niet te wijten aan verlies van interesse in Tesla.
Integendeel, net als velen hier sta ik intussen ook op de wachtlijst voor Model-3.
En gelukkig ook niet met mijn gezondheid.
De operatie (31.12) is goed verlopen, en ik mag hopen op genezing. (alhoewel ik ook wel weet dat er nog vele jaren moeten overgaan) Het herstel gaat langzaam maar zeker.
In elk geval nog een hartelijke dank naar jullie allen voor de vele steun betuigingen - hartverwarmend ! En het forum was in de moeilijkste periode een zeer welgekomen afwisseling !

Maar tijdens mijn lange afwezigheid is er professioneel evenwel één en ander niet geheel volgens planning verlopen, en de afgelopen weken heb ik vanop afstand geprobeerd om het nodige te doen om de problemen in te dammen.
Dat heeft al mijn aandacht opgeëist. We zijn nog niet aan het einde, maar er is alvast licht aan het einde van de tunnel te zien.
Maar ik zal er zeker bij zijn op de derde editie van de E-rally !

Hoi Dirk,

Blij te horen dat je er weer bij bent !!!! Hou je goed !!

Xavier
 
Hallo,
voor de nieuwe leden : ik ben Dirk, en rij sinds november 2013 met een Model-S.
Intussen ruim 135.000 km op de teller, en nog steeds zeer tevreden met mijn Classic.
Met +3.000 posts ben ik eigenlijk al een ancien op dit forum ;-) en ergens vooraan dit topic kan je mijn verhaal lezen.


voor de oudere leden :
mijn lange afwezigheid op het forum is helemaal niet te wijten aan verlies van interesse in Tesla.
Integendeel, net als velen hier sta ik intussen ook op de wachtlijst voor Model-3.
En gelukkig ook niet met mijn gezondheid.
De operatie (31.12) is goed verlopen, en ik mag hopen op genezing. (alhoewel ik ook wel weet dat er nog vele jaren moeten overgaan) Het herstel gaat langzaam maar zeker.
In elk geval nog een hartelijke dank naar jullie allen voor de vele steun betuigingen - hartverwarmend ! En het forum was in de moeilijkste periode een zeer welgekomen afwisseling !

Maar tijdens mijn lange afwezigheid is er professioneel evenwel één en ander niet geheel volgens planning verlopen, en de afgelopen weken heb ik vanop afstand geprobeerd om het nodige te doen om de problemen in te dammen.
Dat heeft al mijn aandacht opgeëist. We zijn nog niet aan het einde, maar er is alvast licht aan het einde van de tunnel te zien.
Maar ik zal er zeker bij zijn op de derde editie van de E-rally !

Welkom back ;)
 
Last edited:
Hallo,
voor de nieuwe leden : ik ben Dirk, en rij sinds november 2013 met een Model-S.
Intussen ruim 135.000 km op de teller, en nog steeds zeer tevreden met mijn Classic.
Met +3.000 posts ben ik eigenlijk al een ancien op dit forum ;-) en ergens vooraan dit topic kan je mijn verhaal lezen.


voor de oudere leden :
mijn lange afwezigheid op het forum is helemaal niet te wijten aan verlies van interesse in Tesla.
Integendeel, net als velen hier sta ik intussen ook op de wachtlijst voor Model-3.
En gelukkig ook niet met mijn gezondheid.
De operatie (31.12) is goed verlopen, en ik mag hopen op genezing. (alhoewel ik ook wel weet dat er nog vele jaren moeten overgaan) Het herstel gaat langzaam maar zeker.
In elk geval nog een hartelijke dank naar jullie allen voor de vele steun betuigingen - hartverwarmend ! En het forum was in de moeilijkste periode een zeer welgekomen afwisseling !

Maar tijdens mijn lange afwezigheid is er professioneel evenwel één en ander niet geheel volgens planning verlopen, en de afgelopen weken heb ik vanop afstand geprobeerd om het nodige te doen om de problemen in te dammen.
Dat heeft al mijn aandacht opgeëist. We zijn nog niet aan het einde, maar er is alvast licht aan het einde van de tunnel te zien.
Maar ik zal er zeker bij zijn op de derde editie van de E-rally !

:) welkom terug Dirk en bijzonder blij met het vooruitzicht op de toekomst :)
 
Misschien goed dat ik mij ook even voorstel op dit Nederlandse gedeelte. Ik woon sinds december 2005 hier in de buurt van Vancouver samen met mijn vrouw en twee dochters. Vanaf het begin al fan van Tesla geweest. Als gevolg van een auto-ongeluk zes jaar gelden ben ik helaas arbeidsongeschikt geworden. Ik heb al een paar proefritjes gemaakt in een Model S, maar gezien mijn lichamelijke beperkingen is de instap en uitstap gewoon te laag. Ik had een reservering voor een Model X maar die blijkt hier in Canada gewoon niet te betalen. Inclusief belastingen kost een beetje aangeklede Model X hier al gauw tegen de $200.000. (EUR135.000). Ik hoop dat de Model 3 een hoger instap heeft. Ik heb daar al een reservering voor staan.
 
  • Like
Reactions: jm71 and Ivo-G
hallo!

Ik lees reeds jaren mee, maar zonder Tesla bleef het bij een lurker zijn. Ik rijd reeds meer dan twee jaar met de Leaf, met plezier.

Nu de bvba goed draait begon de grote droom toch te kriebelen. En vorige week heb ik de stap gezet. Ik heb een demo wagen in Aarstelaar gekocht. Een Models S P90D Pearl White, 21 inch zilvere turbine velgen, next gen crème stoelen (had liever zwart), luchtvering, premium interieur, ultra HD geluidupgrade, winter pakket, spoiler, en glazen dak.

De afhaling is in de loop van volgende week. Deze dagen voel ik buiten de buyer remorse (het is toch nogal een bedrag!) vooral veel spanning :) Ik maak me nu ook al zorgen wanneer ik mijn velgen kapot ga rijden (ik had liever 19" velgen), wanneer ik de eerste keer tegen een muur ga zitten in een parkeergarage (parkeer vooral in Antwerpen centraal station, staan nog wel eens andere S'en, maar die garage heeft een moeilijke bocht na het binnen rijden waar ik nu al schrik voor heb). In mijn eigen garage ga ik eerst nog twee blokken laten weghalen alvorens deze model S binnen te rijden, ik heb momenteel niet zoveel speling en die blokken waren er eigenlijk om de oude houte poort die er was te beschermen als die open stond dat je niet met een wagen de volledige breedte kon benutten (dat is nu eenmaal nadeel van poort die naar binnen open gaat en wat reliëf bewerking heeft die onderaan uitsteekt).

Verder stel ik mij vragen wat doe je nu eigenlijk niet met zulke klasse wagen wat je met een gewone wagen wel doet? Waar ga je niet meer naar toe met deze wagen? Waar parkeer je best niet meer? Dat zijn misschien domme vragen maar ik stel ze mezelf :)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    553.3 KB · Views: 53
Welkom Kristofl,

Na volgende week zal de twijfel na 2 seconden weg zijn gok ik. Die velgen zou ik direct hier op t forum te koop zetten. Ben je zo kwijt. Schade ga je er zeker mee rijden. Je zult vooral meer, vaker en verder gaan rijden denk ik. Parkeergarages kun je t beste zoveel mogelijk vermijden. Domme vragen bestaan hier niet.

Oh ja, we hebben al wel een apart voorstel draadje... Even voorstellen...

Ik dacht dat ik wel eens zo een draadje had gezien, en het is me ontgaan, ondanks dat het gisteren nog een bump heeft gehad!

Ivm de velgen, aangezien het een ex demo wagen is zijn er reeds enkele kleine beschadigingen, bij verkoop werd vermeld dat enkel beschadigingen groter dan 4 tot 5 cm aanleiding geven tot een nieuwe, waarschijnlijk moet er dan 1 of 2 velgen vervangen worden voor ik de wagen ga ophalen. Al zouden de overige kleine beschadigingen wel makkelijk weg te werken zijn door iemand die zoiets kan.
 
Welkom aan boord Kristof,

Wees gerust, het valt allemaal goed mee. Die parkeergarages kunnen je toch wel wat angstzweet bezorgen, de S is inderdaad een beetje oversized voor die inrijtoestanden. Die buyer remorse ben je kwijt na de eerste kilometers rijden, wees gerust.
Parkeergarages zijn meestal veilig, die van InterParking hebben bewaking, dus daar kan je gerust parkeren.
Parkeren in mindere buurten misschien beter niet doen, ook op parkings van grootwarenhuizen zijn de verste plaatsen de veiligste.
 
Ja ik denk de komende jaren wel wat meer kilometers te wandelen op parkings, voortaan is het motto niet meer vlak voor de deur.

En de komende weken moet ik ook een oplossing zoeken om thuis te laden, krijg 3 x 230V 40 ampère binnen maar geen neuter! In mijn garage hangen reeds twee krachtstroomstekkers rode type 32 A, maar daar zal dus nog een fivari of zo tussen moeten om dan eenfasig op 32A te laden, wat de snelste en goedkoopste manier zal zijn.