Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bestel me in februari een nieuwe leasewagen. Een Blauwe Model 3 Dual Motor met trekhaak. Bij de vorige al overwogen om een BMW i3 te kopen, maar toch uiteindelijk een andere keuze gemaakt. Ik ben vooral benieuwd welk verbruik ik met die Tesla kan scoren (ik verbruik 30-40 % minder dinosauriër dan de gemiddelde BMW 420d-rijder, in de zomer ben ik zelfs 3 keer onder de 4.0 l/100 km gedoken, met als absoluut record 3.82 l/100 km).
Tesla en geen iD.3 omdat die gewoon te laat op de markt zal zijn voor mij, en omdat ik die niet aan een SUC kan opladen. Die Tesla kan dan thuis naast de woning staan, want ik rijd tegenwoordig veel minder met de wagen, probeer zoveel mogelijk verplaatsingen met de Stromer (dit jaar al > 15000 km):rolleyes:. Jammer dan ik hem niet als home-accu kan gebruiken, overdag opladen op mijn zonnepanelen en 's nachts 't huis van stroom voorzien o_O
 
  • Love
Reactions: job-lek
Dag! Ik rij sinds 8 november een Model 3 SR+ in de lease. Mijn eerste EV. Auto ervoor was een Golf GTE, en in een verder verleden heb ik nog Renault Megane GTLine en VW Polo gereden.

Qua rijcomfort achtte ik de GTE onverslaanbaar (binnen deze prijsklasse), maar de Model 3 is nu al de overduidelijke winnaar. De auto is nog veel stiller dan de GTE. Niet alleen door de volledig elektrische motor, maar vooral ook door minder wind- en bandenruis. De 18” Aero’s helpen daarbij wel, en ik heb een rubbertje in de gap van het dak voor gedaan.

De GTE had wel fijnere stoelen. En de zonnebrillenhouder was ook prettig. Verder kan ik niets verzinnen dat ik mis. Ja, de kleine bagageruimte. Als kiespijn dan. De Model 3 is bijna voor dezelfde prijs (cataloguswaarde) simpelweg een auto uit een grotere klasse, en dan ook nog eens vol met gemak dat bij andere merken duizenden euro’s extra aan opties had gekost (en dan nooit had gewerkt zoals de webconnectiviteit van de GTE..).

Ik heb nog geen lange, buitenlandse rit gemaakt. Zal dan ongetwijfeld de range van de GTE en gemak van snel tanken een beetje missen, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door het comfort van rijden binnen Nederland en de dagelijkse ritten.

Kortom, blij met deze eerste EV!
 
Last edited:
Ik bestel me in februari een nieuwe leasewagen. Een Blauwe Model 3 Dual Motor met trekhaak. Bij de vorige al overwogen om een BMW i3 te kopen, maar toch uiteindelijk een andere keuze gemaakt. Ik ben vooral benieuwd welk verbruik ik met die Tesla kan scoren (ik verbruik 30-40 % minder dinosauriër dan de gemiddelde BMW 420d-rijder, in de zomer ben ik zelfs 3 keer onder de 4.0 l/100 km gedoken, met als absoluut record 3.82 l/100 km).
Tesla en geen iD.3 omdat die gewoon te laat op de markt zal zijn voor mij, en omdat ik die niet aan een SUC kan opladen. Die Tesla kan dan thuis naast de woning staan, want ik rijd tegenwoordig veel minder met de wagen, probeer zoveel mogelijk verplaatsingen met de Stromer (dit jaar al > 15000 km):rolleyes:. Jammer dan ik hem niet als home-accu kan gebruiken, overdag opladen op mijn zonnepanelen en 's nachts 't huis van stroom voorzien o_O

Stromeraar 15000Km/j, BMW, Vlaams Brabant.... is het een kleine wereld???
Inderdaad jammer dat je de Tesla niet als home-accu kan gebruiken, zou wel mogelijkheden creëren
 
Hallo,

Geëmigeerde Belg naar Nederland hier. Sinds kort ZZP'er als Project Supervisor in de Petrochemische Sector.
Als auto van de zaak, die ik ook privé gebruik, een Tesla Model 3 LR gekozen. Full operational lease.

Besteld eind oktober en het zag er heel spannend uit om hem te krijgen voor het einde van het jaar, 4% weet je wel.

Gekozen voor Tesla omdat het tot nu de enige echte auto is die me kon overtuigen om elektrisch te gaan, de rest is het toch net niet. Als de bijtellingsregel van 4% volgend jaar nog had geteld, zou ik serieus getwijfeld hebben tussen de M3 en de Polestar2.

Nu ja, gisteren de Tesla opgehaal in A'dam, wat was me dat, indien ieder ander merk zo zijn auto's zou afleveren, er kocht niemand nog één denk ik. Een overrompeling, onpersoonlijke bedoeling. Precies of je was bij de slager voor je wekelijkse portie vlees.
Maar goed, eindelijk de wagen mogen meenemen, navigatie op thuis gezet (192km, accu op 200km). Gestopt aan de supercharger in Leiding, ff bakje gedaan, en nadien naar huis geknald. Jongens, ben ik blij met mijn keuze. Wat een wagen, snelheid, comfort, gimmicks.

Ja ik denk er nog veel plezier aan te hebben de komende 5 jaar.

Model3 LR AWD, wit, 19" velgen, trekhaak, zwart interieur.
 
Hallo,

Geëmigeerde Belg naar Nederland hier. Sinds kort ZZP'er als Project Supervisor in de Petrochemische Sector.
Als auto van de zaak, die ik ook privé gebruik, een Tesla Model 3 LR gekozen. Full operational lease.

Besteld eind oktober en het zag er heel spannend uit om hem te krijgen voor het einde van het jaar, 4% weet je wel.

Gekozen voor Tesla omdat het tot nu de enige echte auto is die me kon overtuigen om elektrisch te gaan, de rest is het toch net niet. Als de bijtellingsregel van 4% volgend jaar nog had geteld, zou ik serieus getwijfeld hebben tussen de M3 en de Polestar2.

Nu ja, gisteren de Tesla opgehaal in A'dam, wat was me dat, indien ieder ander merk zo zijn auto's zou afleveren, er kocht niemand nog één denk ik. Een overrompeling, onpersoonlijke bedoeling. Precies of je was bij de slager voor je wekelijkse portie vlees.
Maar goed, eindelijk de wagen mogen meenemen, navigatie op thuis gezet (192km, accu op 200km). Gestopt aan de supercharger in Leiding, ff bakje gedaan, en nadien naar huis geknald. Jongens, ben ik blij met mijn keuze. Wat een wagen, snelheid, comfort, gimmicks.

Ja ik denk er nog veel plezier aan te hebben de komende 5 jaar.

Model 3 LR AWD, wit, 19" velgen, trekhaak, zwart interieur.
Welkom, en veel plezier met uw tesla.
Ik zie een ander merk nog niet zo direct 600 a 700 autos uitleveren op 1 dag. En zeker niet dan hun persoonlijke service behouden.
Volgende vrijdag ga ik zelf naar het verre Amsterdam om te gaan helpen bij de afleveringen.;)
 
Hallo allemaal!

Heb dinsdag mijn eerste EV aangeschaft, een Model S uit 2017.

ben geen groene rakker maar ben geïnteresseerd geraakt door het hoge vermogen wat direct beschikbaar is.
Bovendien wel fan van moderne technieken ook, erg indrukwekkend wat Tesla doet al met autonoom rijden.

Heb al veel leesplezier gehad op dit forum en hoop er nog veel informatie uit te wisselen en leesplezier te beleven.

Voorlopig de 1e km’s gemaakt van Duitsland naar huis wat voorspoedig ging. 3 januari naar de RDW voor keuring en dan hopelijk snel het kenteken in huis.

heb de Tesla app ook al geïnstalleerd, maar deze werkt niet omdat mijn auto er niet aan is gekoppeld.
Heb dit per e-mail verzocht maar nog geen reactie gehad.
Duurt dit lang?

groeten uit Brabant

Barry
6BA29428-CD06-458E-8A82-CD3D64D9670D.jpeg
 
Hallo. Ik ben ook nieuw. Ik lees al heel lang mee , zonder te posten.

Ik heb sinds 3 maanden een Model 3 SR+ en heb al 12.000km gereden, ook in se bergen van Slovenië.

Ik zoek hier straks verder naar het volgende, onze SR+ heeft het bereik (of minder) dan een non-plus lijkt het.

De auto is pas 3 maanden oud en bij 90% lading zit ik maar rond of boven de 300km. 100% laden zou volgens de app goed zijn voor 346km maar ik zie regelmatig ook 339-341km staan.

Standard range uit US= 220mile range x1.609= 354km rated EPA
Standard range+ uit US= 240mile range x1.609= 386km
Standard range + uit Us nieuw: 250mile range x1.609= 402km

Onze model 3: 346km /1.609= 215mile range..

Ik ben zeer bekend met het idee dat range kan schommelen heb het ook voor/na een thuislaadsessie van 338km naar 348 zien schieten, het enige wat zeker is dat de hoogste getallen wel steeds lager zijn geworden. (Staat nu bijna 13.000km op meeste km zijn snelweg)

Laden doen wij Normaal tot 80/90% superchargen hebben wij niet veel gedaan, enkel rijdens reis Slovenië- Eindhoven.

Ik heb getwijfeld tussen wachten op de SR en toch mijn budget opgerekt naar een SR+ voornamelijk voor het beetje extra bereik, maar die lijkt nu al sterk afgenomen in slechts 3 maanden (ik bedoel rated-range op display, winter fenomeen is bekend ik reed voorheen sinds 2016 in een Renault Zoe)
 
Sinds 17 december berijder van Tess; een M3 LR AWD 19" Midnight Grey.

Inmiddels een paar langere ritten gemaakt, en wat kortere. Ik moet nog wat wennen aan de dynamiek van de auto. Hiervoor wel al jaren een automaat gereden in een fijne maar wat tragere diesel. Het voelt nog wat onwennig dat de auto niet hoeft te schakelen en gelijk vol vermogen heeft. Maar dit went snel !

Ik zal wekelijks meerdere keren per week vanuit Assen naar het westen op-en-neer rijden; Utrecht, Amsterdam en Medemblik. Ik laad thuis tot 90%, maar zal vermoedelijk regelmatig moeten bijladen in m.n. Zwolle en Drachten. (Ik mis nog een SuC bij VdV Wieringermeer.) Vooral in de winterperiode, en zolang 130 km/h de maximale toegestane snelheid is.

20191229_202208.jpg
 
Hallo allemaal,

Sinds 4 december hebben we een Model 3 SR+. Hiervoor 6 jaar een Opel Ampera gereden dus we waren al een (klein beetje) aan een EV gewend (voor zover je dit een EV mag noemen, maar goed de eerste 40-80km was het in elk geval een EV).

Eerst nog even gekeken bij de Kona en de Peugeot E-208, maar gelukkig toch voor de Model 3 gekozen en nog geen seconde spijt.
De oude Newmotion Lolo Smart is inmiddels vervangen door een Zappi, dus we zijn er helemaal klaar voor.:)
 
Goedenavond allemaal!

Sinds enkele weken ben ik in het trotse bezit van een Tesla Model X. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in eerste instantie een Mercedes-Benz EQC had besteld, maar door levering problemen ben ik (gelukkig) verder gaan kijken. Bij mijn bezoek aan Tesla Eindhoven heb ik direct de order doorgezet en twee weken later reed ik deze geweldige nieuwe auto. (mijn huidige auto, Mercedes-Benz E Klasse) staat naast de Tesla en met 198.000KM op de teller werd het ook wel tijd voor iets anders).

Tesla_FeVeRNL.jpg


Configuratie
Aangezien ik enkele elementen binnen de configuratie wenste kwam ik al snel uit op de Performance editie, al is het erg leuk om af en toe supersnel op te kunnen trekken, de voornaamste reden was voornamelijk de rode kleur in combinatie met de 22" velgen en rode remklauwen. In eerste instantie twijfelde ik of ik een rode auto wilde gaan rijden, maar achteraf ben ik er zeker erg blij mee!

Exterieur
  • Multi-Coat Red
  • 22" Onyx Black Turbine velgen (zomer)
  • 20" Monaco GP6 Mat Zwart (winter)
  • Rode remklauwen
Interieur
  • Volledig zwart premium interieur met carbon décor
  • 6 Zitconfiguratie
Specificaties
  • Premium upgradepakket
  • Ludicrous Mode
  • Autopilot - Volledig zelfrijdende besturing
Ik heb de Tesla zelf kunnen ophalen bij de fabriek in Tilburg, een leuke ervaring maar dit kan in mijn ogen zeker nog beter gestroomlijnd worden en kan het geen kwaad om de gehele experience te verbeteren. Voor mij was het in ieder geval voldoende, voornamelijk omdat ik het zelf leuk vindt om nieuwe technieken me zelf eigen te maken. Voorafgaand had ik me uiteraard al voldoende ingelezen en menige Youtube video bekeken.

Ik wil in iedere geval al wat plus- en minpunten met jullie delen, niet super bijzonder maar het vermelden waard.

Pluspunten
  • Bijzonder mooie auto met veel ruimte.
  • Rijhoogte en veiligheidssystemen zorgen voor veel comfort.
  • Eenvoudig in gebruik en erg sportief maar aan de andere kant ook erg comfortabel.
  • Iedere dag geniet ik van de techniek en software, al ben ik vooral benieuwd wat er nog gaat komen!
  • Leuke (online) community die veel met elkaar deelt.
  • Goed mediasysteem en voldoende integratie met o.a. Netflix en Twitch (more to come!)
  • Tesla Sentry-mode en dashcam zijn een erg fijne gedachte.
  • Stoel- en stuurverwarming is tijdens deze koudere maanden erg fijn.
  • Opladen (SC) gaat eenvoudig en stoort me (nog) niet :)
  • De vele updates die Tesla beschikbaar stelt, iedere dag hoop ik op meer :p
  • Waarschijnlijk vergeet ik nog vele zaken waardoor ik iedere dag veel plezier beleef aan deze auto!
Minpunten (niet noemenswaardig)
  • De auto is groot, aan de ene kant fijn, maar zeker ook even wennen.
  • 22" velgen zijn kwetsbaar door maar beperkt rubber wat de velg beschermt.
  • Autopilot - Volledig zelfrijdende besturing werkt beperkt (wacht met smart op updates)
  • Mijn bestuurdersraam sluit niet volledig en gaat continue naar beneden (al bij het service centrum geweest, maar bood voor zeer korte duur een oplossing) Binnenkort maar weer eens op de koffie bij het Tesla SC.
  • De gemeente Helmond heeft nog steeds geen laadpaal bij mijn woning geplaatst, maar dat mag de pret niet drukken.
Zoals gezegd zijn de minpunten niet noemenswaardige en wegen deze zeker niet op tegen alle pluspunten. Ik hoop in ieder geval dat Tesla nog vele updates doorvoert dat ons hart sneller doet kloppen en we nog meer van onze auto gaan genieten.

Kort over mezelf
Sinds enkele jaren ben ik woonachtig in Brabant (oorspronkelijk geboren in Groningen) en heb ik een eigen onderneming in gaming/esports (ESL). Voor diegene die kinderen hebben, vraag vooral na of ze hiervan gehoord hebben :p Ik verwacht echter binnen deze technische en innovatieve community meer mensen met passie voor techniek, games en software.

Zelf heb ik enorm veel passie voor techniek en entertainment en zal ik zeker op dit forum mijn kennis en ervaringen delen. Verder ben ik in voor een sociaal praatje en probeer ik veel te leren van de expertise binnen deze community. Voor mijn werk heb ik veel gereisd en dit is en blijft dan ook zeker één van mijn passies, daarnaast bezoek ik graag evenementen, kijk ik graag een film en probeer ik soms creatief te zijn op social media. Onderstaand een foto van ons evenement in Brussel enkele weken geleden (zorgt voor iets meer gevoel bij de omschrijving esports).

ESL_Proximus_Championship_Winter_2019-28.jpg


Ik hoop hiermee een klein kijkje in de keuken te hebben gegeven, als er vragen zijn dan hoor ik dat graag en ik hoop nog veel te kunnen leren binnen deze community en mijn bijdrage hieraan te kunnen leveren. Voor nu een goede jaarwisseling en veel succes in 2020!
 
Hallo iedereen!

Al even aan het meelezen op dit forum, dus zal me nu ook even voorstellen.
Oost-Vlaming uit het Gentse die binnenkort zal verhuizen naar de kust.
Maandag een Model 3 Long Range besteld.
Zwart buiten en binnen en afneembare trekhaak als optie aangevinkt.
De kwetsbare lak zal ik waarschijnlijk volledig laten beschermen met PPF. De auto wordt privé gekocht en zal toch zeker een aantal jaar moeten dienen, waarbij ik deze in een zo goed mogelijke staat wil houden.

Binnenkort verhuizen wij en de wagen is mede door de langere afstand naar het werk gekocht. De eerste optie, openbaar vervoer, zal ons toch niet de nodige flexibiliteit geven en na de testrit waren we volledig verkocht. Het aftellen kan beginnen!

Al een dikke bedankt aan alle leden van dit forum die al een pak waardevolle informatie gedeeld hebben.
 
Hallo,

In de eindejaars-rush heb ik een rode Model 3 LR gekocht. De auto staat op standaard wielen, heeft een trekhaak en een zwart premium interieur. Ik ben er blij mee. Ik moet zeggen dat ik erg veel schik beleef aan het rondrijden in een auto waarvan de dingen qua ontwerp anders zijn aangepakt. Ik had hiervoor een grote duitse auto met 4WD en dat was echt een feest van bewegende mechaniekjes. Dat al die duitse mechaniekjes vervangen kunnen worden door een overgedimensioneerde elektromotor is een eye opener.
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat je merkt dat de M3 ontworpen is door een bedrijf dat nog niet de tijd heeft gehad om een ontwerp gedurende meerdere generaties te verfijnen. Dingen als het zicht in de spiegels en het gedrag van de autopilot kunnen nog wel wat raffinement gebruiken. Het mag echter de pret niet hinderen, het is wat mij betreft een mooi avontuur.

Ik heb al veel informatie van dit forum afgenomen en vind het wel zo netjes om jullie daar voor te bedanken.

Groet, H
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen na een aantal jaartjes Tesla rijden en incognito rondeneuzen op het forum :) Ben sinds 2015 MS rijder! Eerst MS is alweer verkocht en rijd in mijn een tweede MS (matte indigo wrapped, dechrome) en een M3 (sinds 30 december, wordt as we speak satin black gewrapped, debadged en dechromed)... zal wat foto's posten wanneer ze klaar zijn met het wrappen
 
Hallo iedereen ,

Al sinds maart 2015 in het bezit van een zwarte MS 85 kw . Nu 80000 km gereden , iedere km met plezier . Ik kijk al mee op dit forum sinds 2014 en heb nu dan toch besloten om mij eens aan te melden . Waarom niet eerder ? Omdat ik een computer-analfabeet ben , en aangezien een Tesla een computer op wielen is , ben ik toch wel wat bang om mij te mengen in een debat waar ik de ballen van begrijp