Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Allen,

Al een paar jaar maak ik dankbaar gebruik van dit forum en al die tijd mezelf niet voorgesteld:
In 2015 mijn eerste echte aanraking met Tesla, via een bekende, en al meteen de gedachte: "maar dat kan/wil ik niet betalen".
Dankzij dezelfde bekende kon ik 2018 de Model S 90D tweedehands kopen omdat hij de 100D wilde kopen. Uiteraard eerst het internet volledig afgestruind naar problemen met Tesla en batterijen en eerlijk gezegd was er meer niet goed dan goed te vinden aan Tesla.
Zelfs directe vrienden gaven aan: doe het niet, je krijgt er spijt van.

Na veel twijfelen, doorzoeken bedacht ik me: maar als de media zo slecht schrijft en er zoveel positief nieuws van de particulieren te vinden is. Wie heeft dan gelijk en wat is mijn risico?

De Model S aangeschaft. Genoemd naar "Optimus Prime" vanwege TeslaBjorn die veel bij gedragen heeft in de overtuiging die ik nodig had. En ik geniet nog dagelijks van deze aankoop.

Mijn mooie Model S:

1615824915028.png
 
Dag Allen,

Mijn naam is Issam en sinds vandaag ben ik in het bezit van een Tesla Model 3 LR AWD. Mijn eerste BEV. Ik ben erg blij met de auto! Er valt een hoop te ontdekken. Inmiddels ben ik al een paar maanden aan het meelezen op dit forum erg veel handige en interessante informatie.

Ik hoop uiteindelijk mijn steentje ook te kunnen bijdragen aan deze community.

Aangezien het vandaag de hele dag heeft geregend is er nog geen (goede) foto gemaakt. Deze zal dus nog volgen!
 
Beste Tesla rijders,
Zal mij even voorstellen, ik kom uit het noordwesten van Nederland.
Ben oud ondernemer uit de voedingsindustrie.
Rij sinds 2014 nu de tweede Tesla S85 met weinig problemen tot nog toe.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat Tesla echte service gaaf, zoals een recente gratis leenauto, een gewassen en gestofzuigde gerepareerde auto terug.
Ik ben eigenlijk een petrolhead met vooral interesse in oude techniek, vaak verrassend, maar ook in nieuwe techniek, waar hebben zij dat nu weer vandaan?.
Vandaar de keuze voor Tesla.
 
Beste Tesla rijders,
Zal mij even voorstellen, ik kom uit het noordwesten van Nederland.
Ben oud ondernemer uit de voedingsindustrie.
Rij sinds 2014 nu de tweede Tesla S85 met weinig problemen tot nog toe.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat Tesla echte service gaaf, zoals een recente gratis leenauto, een gewassen en gestofzuigde gerepareerde auto terug.
Ik ben eigenlijk een petrolhead met vooral interesse in oude techniek, vaak verrassend, maar ook in nieuwe techniek, waar hebben zij dat nu weer vandaan?.
Vandaar de keuze voor Tesla.
Welkom @p nougat . Aan je forumnaam te lezen lijkt het duidelijk te zijn welke voedingsindustrie? ;)
Uit het feit dat je in je tweede S rijdt, leidt ik af dat het rijden in de S je wel bevalt.
Hier op het forum zijn er meerdere leden die petrolhead zijn, maar net zo goed genieten van het elektrisch rijden.
Niet zo vreemd, met de kick van de power van de Tesla's.
Veel plezier op het forum gewenst!
 
Dag forumgangers; mijn naam is Tom. Ik ben, sinds ik jaren geleden op een forum een linkje naar tesla's website met daarop de eerste Roadster tegenkwam (éindelijk geen rare goggomobiel, maar een èchte, normaal uitziende auto die ook nog eens electrisch is), enthousiast over het bedrijf.
Toen de model S eenmaal werd onthuld was ik helemaal verkocht, maar helaas was het kopen van zo'n dure bak totaal uitgesloten. Gelukkig doe ik af en toe ook wat met aandelen, en plotseling kon het dan tóch. Eigenlijk heeft Tesla hem voor me betaald. Tweedehands, anders werd het nog steeds te gortig, maar ik heb hem nu ruim een maandje. Een P85 signature red (sept 2013); dat vonden ik en mijn vrouw verreweg de mooiste kleur. Hij is voorzien van chrome delete, waarvan ik nog niet zeker weet of ik dat nu mooier vind dan mét chrome, dus misschien ga ik in dit forum nog op zoek naar een eigenaar van dezelfde auto zonder plakkers om ze eens naast elkaar te zetten.
Ik ben helemaal geen inhaalsjezer, maar het is wel verdomde leuk om af en toe eens lekker snel op te trekken.
 
Last edited:
Dag forumgangers; mijn naam is Tom. Ik ben, sinds ik jaren geleden op een forum een linkje naar tesla's website met daarop de eerste Roadster tegenkwam (éindelijk geen rare goggomobiel, maar een èchte, normaal uitziende auto die ook nog eens electrisch is), enthousiast over het bedrijf.
Toen de model S eenmaal werd onthuld was ik helemaal verkocht, maar helaas was het kopen van zo'n dure bak totaal uitgesloten. Gelukkig doe ik af en toe ook wat met aandelen, en plotseling kon het dan tóch. Eigenlijk heeft Tesla hem voor me betaald. Tweedehands, anders werd het nog steeds te gortig, maar ik heb hem nu ruim een maandje. Een P85D signature red (sept 2013); dat vonden ik en mijn vrouw verreweg de mooiste kleur. Hij is voorzien van chrome delete, waarvan ik nog niet zeker weet of ik dat nu mooier vind dan mét chrome, dus misschien ga ik in dit forum nog op zoek naar een eigenaar van dezelfde auto zonder plakkers om ze eens naast elkaar te zetten.
Ik ben helemaal geen inhaalsjezer, maar het is wel verdomde leuk om af en toe eens lekker snel op te trekken.

Je hebt dan naar mijn bescheiden mening verreweg de mooiste kleur voor de Model S, Tom.
Veel plezier ermee!
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Dag forumgangers; mijn naam is Tom. Ik ben, sinds ik jaren geleden op een forum een linkje naar tesla's website met daarop de eerste Roadster tegenkwam (éindelijk geen rare goggomobiel, maar een èchte, normaal uitziende auto die ook nog eens electrisch is), enthousiast over het bedrijf.
Toen de model S eenmaal werd onthuld was ik helemaal verkocht, maar helaas was het kopen van zo'n dure bak totaal uitgesloten. Gelukkig doe ik af en toe ook wat met aandelen, en plotseling kon het dan tóch. Eigenlijk heeft Tesla hem voor me betaald. Tweedehands, anders werd het nog steeds te gortig, maar ik heb hem nu ruim een maandje. Een P85 signature red (sept 2013); dat vonden ik en mijn vrouw verreweg de mooiste kleur. Hij is voorzien van chrome delete, waarvan ik nog niet zeker weet of ik dat nu mooier vind dan mét chrome, dus misschien ga ik in dit forum nog op zoek naar een eigenaar van dezelfde auto zonder plakkers om ze eens naast elkaar te zetten.
Ik ben helemaal geen inhaalsjezer, maar het is wel verdomde leuk om af en toe eens lekker snel op te trekken.
Welkom!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Goedemiddag, mijn naam in Jimmy, woonachtig in Noord-Brabant. Ben in afwachting van mijn eerste Tesla (2021 Model 3 Performance). Enige ervaring met elektrische voertuigen. Mijn heeft 6 jaar lang een Model S 85 gehad, welke prima beviel. Ben heel benieuwd naar de Model 3. Heb er nog nooit mee gereden, dus laat me verassen. Levering in 2e week van Juni.
 
Hallo TMC forumleden,

Na jaren meegelezen te hebben (hoop daardoor geleerd; waarvoor dank!) besloten een account aan te maken.

Mijn naam is Martin en woon in Rotterdam. Sinds ongeveer drie jaar rij ik in een Tesla Model X 75D, naar volle tevredenheid! De kans deed zich voor op werk om deze auto van een collega over te nemen en daar geen moment spijt van gehad. Voorgaande auto was een Audi A3 G-Tron (op aardgas) en daarmee al ervaren dat je slechts sporadisch>250 kilometer rijdt.

Reeds meerdere roadtrips gemaakt en daarin de nodige avonturen meegemaakt. Van de beginnersfout in de eerste trip naar Engeland (geen goedplan om met 5% 'warme' accu hem op de boot naar Engeland te zetten; wel geleerd dat je paar kilometer met 0% op de teller kan rijden:)) tot aan succesvolle trips naar Berlijn/Italië (2x)/Frankrijk en Spanje.

Sinds paar maanden MCU2 en AP3 in mijn auto geïnstalleerd gekregen, waarmee het net leek een nieuwe auto te hebben gekregen. Bij welk ander merk kan je nou tussendoor zeggen dat je 'opeens' netflix & youtube kan kijken tijdens of stoplichten/pijlen in het dashboardscherm kan zien.
 
Time to say hi!
I'm Lorenzo and I live in Den Haag. Just picked up my new (for me) baby, a 2019 Model 3 LR.
I will switch jobs in few days and I will have to travel 250km a day when going to the office, which has EV charging so this makes much sense to avoid spending a lot of money on gas!

I'm Italian, that's why I don't write in Dutch (sorry about that, my speaking and writing skills are very, very, very bad). I'm an electronic engineer and I work in Industrial automation and software development.

see you around :)
 

Attachments

  • c941c9e0-15aa-4f6f-b5af-1a26c80919b6.jpg
    c941c9e0-15aa-4f6f-b5af-1a26c80919b6.jpg
    216.5 KB · Views: 54
Hoi allemaal, ik ben David uit Delft en heb sinds een paar weken een model 3 LR in het wit. Ongeveer 1300km op de teller nu. Wat een techniek! Ik heb veel auto’s gereden maar dit is next level! Ik moet ook regelmatig 250km op een dag rijden en ik kan hem thuis laden. Wat een verademing als ik langs benzine stations rijd met 2.00 op het bord…

inmiddels heb ik met veel plezier:
Doppen eraf en Tesla rood naafkapje geplaatst
Ramen achter getint
Grote Amerikaanse bekerhouders kleiner gemaakt
Inlegbakje voor geplaatst

tot nu toe een groot succes en ik hoop dat we veel tips met elkaar kunnen delen.
 

Attachments

  • 7133B0E0-F6D2-4800-94D1-5DA7996A60FD.jpeg
    7133B0E0-F6D2-4800-94D1-5DA7996A60FD.jpeg
    298.8 KB · Views: 33
Time to say hi!
I'm Lorenzo and I live in Den Haag. Just picked up my new (for me) baby, a 2019 Model 3 LR.
I will switch jobs in few days and I will have to travel 250km a day when going to the office, which has EV charging so this makes much sense to avoid spending a lot of money on gas!

I'm Italian, that's why I don't write in Dutch (sorry about that, my speaking and writing skills are very, very, very bad). I'm an electronic engineer and I work in Industrial automation and software development.

see you around :)
Welcome! I also have to drive sometimes 250 a day also to the south?
 
Hoi allemaal, ik ben David uit Delft en heb sinds een paar weken een model 3 LR in het wit. Ongeveer 1300km op de teller nu. Wat een techniek! Ik heb veel auto’s gereden maar dit is next level! Ik moet ook regelmatig 250km op een dag rijden en ik kan hem thuis laden. Wat een verademing als ik langs benzine stations rijd met 2.00 op het bord…

inmiddels heb ik met veel plezier:
Doppen eraf en Tesla rood naafkapje geplaatst
Ramen achter getint
Grote Amerikaanse bekerhouders kleiner gemaakt
Inlegbakje voor geplaatst

tot nu toe een groot succes en ik hoop dat we veel tips met elkaar kunnen delen.
Welkom op het forum Space!
 
thanks.. Ik zie dat jij al wat langer op het forum zit. In 2013 heb ik mijn eerste rit in Tesla model S gemaakt en sindsdien niet meer losgelaten :)
Ik maakte ook in 2013 mijn eerste rit in een Model S, in Antwerpen. Toen was ik nog van plan om een kale 60kW MS te kopen.
Nu rijd ik nog in de MS die ik 11/2013 kreeg, dus ook niet losgelaten 😁