Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi, ik ben Horta en ga uit overtuiging elektrisch rijden. Helaas ligt een Tesla buiten mijn financiële bereik en heb gekozen voor een Hyundai Kona. Dit forum heeft, ondanks de voorkeur voor Tesla, uitermate interessante informatie voor elektrisch rijden (en ook voor duurzame oplossingen btw). Ioniq wordt in januari geleverd, de Kona ergens volgend jaar (leverdatum staat op eind volgend jaar). Ik moest nu wel besluiten voor aanschaf, de looptijd voor onze huidige ICE auto's loopt in januari af, en ik kon dus niet wachten op de Model 3, die is nog niet te bestellen, en ik kan dan ook geen voorloper bestellen (zakelijke lease), en geen auto is geen optie voor mij. De Kona heeft ook een fatsoenlijk bereik en rijdt prima.
Mijn vrouw heeft gekozen voor een elektrische Hyundai Ioniq. Wij zijn dus beiden 'om' naar elektrisch rijden. En ja, ik heb wel eens in een Tesla gereden, en was eigenlijk direct overtuigd, elektrisch rijden heeft de toekomst!

Ik hoop dat jullie niet-Tesla rijders (maar wel bewonderaars) tolereren. :)
Welkom!

De voorkeur in dit forum is inderdaad Tesla en de vele randzaken van Elon. Er zijn er veel die geen Tesla rijden overigens. Deel vooral je ervaringen.
 
Hallo,

Mijn naam is Bas en ik ben sinds een dikke week de trotse bezitter van een MS 100D in Midnight Silver Metallic met 19" Sonic Carbon Slipstream velgen. Ik ben heel blij met de kleur combinatie en zeer tevreden tot nu toe over de Tesla.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum om kennis op te doen en te weten waar ik allemaal op moet letten bij de levering, hoe het laden werkt, of je de wagen het beste kunt laten coaten, etc, etc. Alle posters heel erg bedankt voor jullie tips, anekdotes en foto's!

Hieronder een eerste foto van Sgt Pepper

20181106_140757182_iOS.jpg


Heb er vandaag Michelin Alpin 5 winterbanden onder laten leggen en een LoJack laten installeren (eis verzekeraar) en heb me georiënteerd op detailers hier in de buurt (Twente). Iemand ervaring met Albert's Car Cleaning in Losser en/of Car Care Twente in Bornerbroek? Beiden zijn gecertificeerde N-XTC installers en rekenen ongeveer dezelfde prijs voor de behandeling welke ca. 3 dagen in beslag zal nemen.

Een maand geleden al een laadpaal aanvraag ingediend via Openbaar laden maar nog geen definitieve reactie ontvangen. Ik heb geen eigen oprit en moet of m'n wagen 400 meter van m'n huis parkeren bij een laadpaal aldaar, Superchargen (30 & 50km van m'n woonplaats) of laden bij Fastned hier om de hoek aan de A1 (met m'n Maingau pas). Tot nu toe overigens prima te doen, maar ben wel blij dat ik voor de 100D heb gekozen ipv de 75D. Ben benieuwd wat de impact van de vandaag voorspelde koudegolf zal zijn op de range.

Ik overweeg nog de remklauwen rood te laten poedercoaten, maar dat hangt af van de kosten. Als ik het doe moet het wel goed zijn en geen goedkope verflaag die er toch weer af gaat bladderen op den duur. Tips welkom!
 
  • Like
Reactions: nico180
Hallo,

Mijn naam is Bas en ik ben sinds een dikke week de trotse bezitter van een MS 100D in Midnight Silver Metallic met 19" Sonic Carbon Slipstream velgen. Ik ben heel blij met de kleur combinatie en zeer tevreden tot nu toe over de Tesla.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum om kennis op te doen en te weten waar ik allemaal op moet letten bij de levering, hoe het laden werkt, of je de wagen het beste kunt laten coaten, etc, etc. Alle posters heel erg bedankt voor jullie tips, anekdotes en foto's!

Hieronder een eerste foto van Sgt Pepper

View attachment 352602

Heb er vandaag Michelin Alpin 5 winterbanden onder laten leggen en een LoJack laten installeren (eis verzekeraar) en heb me georiënteerd op detailers hier in de buurt (Twente). Iemand ervaring met Albert's Car Cleaning in Losser en/of Car Care Twente in Bornerbroek? Beiden zijn gecertificeerde N-XTC installers en rekenen ongeveer dezelfde prijs voor de behandeling welke ca. 3 dagen in beslag zal nemen.

Een maand geleden al een laadpaal aanvraag ingediend via Openbaar laden maar nog geen definitieve reactie ontvangen. Ik heb geen eigen oprit en moet of m'n wagen 400 meter van m'n huis parkeren bij een laadpaal aldaar, Superchargen (30 & 50km van m'n woonplaats) of laden bij Fastned hier om de hoek aan de A1 (met m'n Maingau pas). Tot nu toe overigens prima te doen, maar ben wel blij dat ik voor de 100D heb gekozen ipv de 75D. Ben benieuwd wat de impact van de vandaag voorspelde koudegolf zal zijn op de range.

Ik overweeg nog de remklauwen rood te laten poedercoaten, maar dat hangt af van de kosten. Als ik het doe moet het wel goed zijn en geen goedkope verflaag die er toch weer af gaat bladderen op den duur. Tips welkom!
Welkom! Voor de remklauwen kun je terecht bij Tesland. Prijs is op hun website te vinden. Niet van origineel te onderscheiden!
 
Hallo,

Mijn naam is Bas en ik ben sinds een dikke week de trotse bezitter van een MS 100D in Midnight Silver Metallic met 19" Sonic Carbon Slipstream velgen. Ik ben heel blij met de kleur combinatie en zeer tevreden tot nu toe over de Tesla.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum om kennis op te doen en te weten waar ik allemaal op moet letten bij de levering, hoe het laden werkt, of je de wagen het beste kunt laten coaten, etc, etc. Alle posters heel erg bedankt voor jullie tips, anekdotes en foto's!

Hieronder een eerste foto van Sgt Pepper

View attachment 352602

Heb er vandaag Michelin Alpin 5 winterbanden onder laten leggen en een LoJack laten installeren (eis verzekeraar) en heb me georiënteerd op detailers hier in de buurt (Twente). Iemand ervaring met Albert's Car Cleaning in Losser en/of Car Care Twente in Bornerbroek? Beiden zijn gecertificeerde N-XTC installers en rekenen ongeveer dezelfde prijs voor de behandeling welke ca. 3 dagen in beslag zal nemen.

Een maand geleden al een laadpaal aanvraag ingediend via Openbaar laden maar nog geen definitieve reactie ontvangen. Ik heb geen eigen oprit en moet of m'n wagen 400 meter van m'n huis parkeren bij een laadpaal aldaar, Superchargen (30 & 50km van m'n woonplaats) of laden bij Fastned hier om de hoek aan de A1 (met m'n Maingau pas). Tot nu toe overigens prima te doen, maar ben wel blij dat ik voor de 100D heb gekozen ipv de 75D. Ben benieuwd wat de impact van de vandaag voorspelde koudegolf zal zijn op de range.

Ik overweeg nog de remklauwen rood te laten poedercoaten, maar dat hangt af van de kosten. Als ik het doe moet het wel goed zijn en geen goedkope verflaag die er toch weer af gaat bladderen op den duur. Tips welkom!


Hallo Bas, welkom hier. Zelf heb ik mijn X bij Albert laten doen. Zeer tevreden. Goed service enz. Zeker een aanrader.
 
Ik overweeg nog de remklauwen rood te laten poedercoaten, maar dat hangt af van de kosten. Als ik het doe moet het wel goed zijn en geen goedkope verflaag die er toch weer af gaat bladderen op den duur. Tips welkom!

Ik heb dit zelf gedaan, 2x een avond werk, goed te doen. 1 uur na de 1e laag kun je de 2e laag aanbrengen.

Verf: Klant-login
Stickers: TESLA REMKLAUW STICKERSET

03C63CB7-477F-4B7B-A248-AB927182DF9F.jpeg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ebullio and nico180
Hoi, ik ben Horta en ga uit overtuiging elektrisch rijden. Helaas ligt een Tesla buiten mijn financiële bereik en heb gekozen voor een Hyundai Kona. Dit forum heeft, ondanks de voorkeur voor Tesla, uitermate interessante informatie voor elektrisch rijden (en ook voor duurzame oplossingen btw). Ioniq wordt in januari geleverd, de Kona ergens volgend jaar (leverdatum staat op eind volgend jaar). Ik moest nu wel besluiten voor aanschaf, de looptijd voor onze huidige ICE auto's loopt in januari af, en ik kon dus niet wachten op de Model 3, die is nog niet te bestellen, en ik kan dan ook geen voorloper bestellen (zakelijke lease), en geen auto is geen optie voor mij. De Kona heeft ook een fatsoenlijk bereik en rijdt prima.
Mijn vrouw heeft gekozen voor een elektrische Hyundai Ioniq. Wij zijn dus beiden 'om' naar elektrisch rijden. En ja, ik heb wel eens in een Tesla gereden, en was eigenlijk direct overtuigd, elektrisch rijden heeft de toekomst!

Ik hoop dat jullie niet-Tesla rijders (maar wel bewonderaars) tolereren. :)

Welkom op het forum Horta!
Veel dingen zullen uiteraard Tesla specifiek zijn maar we delen met zijn allen de enthousiasme voor de overgang naar duurzaam transport. De andere electrische auto’s zoals de Ioniq, Kona, iPace en welke dan ook hebben zeker ook de interesse van de forumleden en worden regelmatig ook genoemd of besproken.
 
Hallo,

Gisteren in Amsterdam naar een model 3 gekeken en ben nog niet zo lang reserveringshouder; eerst de kat uit de boom gekeken of en hoe Tesla zich door de production hell ging heen slaan en met de reviews van de huidige 3 en Q3 cijfers van Tesla was ik wel om. Hopelijk in 2019 dus een model 3 als opvolger van mijn Ioniq EV mits de proefrit in de 3 bevalt, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

Frans
 
Hello enthousiasts :)

Na een aantal weken wikken en wegen vandaag de bon getekend.
S100D demowagen: Silver metallic, Black premium interieur met carbon afwerking, 21" Sonic carbon twin turbine wheels, Sunroof & Premium upgradepakket
Extra's : 6 months free supercharging en Tesla wall charger in black via referral code (thanks Sven!)
Het mag dan wel gedaan zijn met volledig gratis superchargen, een extra mooie korting maakte het plaatje helemaal compleet. Als alles goed gaat is het nog een kwestie van dagen (geen weken) voor ik kan rijden ;)
 

Attachments

  • 44893297_10215211989886277_5924003547619262464_o-3.jpg
    44893297_10215211989886277_5924003547619262464_o-3.jpg
    309.8 KB · Views: 40
Hello enthousiasts :)

Na een aantal weken wikken en wegen vandaag de bon getekend.
S100D demowagen: Silver metallic, Black premium interieur met carbon afwerking, 21" Sonic carbon twin turbine wheels, Sunroof & Premium upgradepakket
Extra's : 6 months free supercharging en Tesla wall charger in black via referral code (thanks Sven!)
Het mag dan wel gedaan zijn met volledig gratis superchargen, een extra mooie korting maakte het plaatje helemaal compleet. Als alles goed gaat is het nog een kwestie van dagen (geen weken) voor ik kan rijden ;)

Gefeliciteerd! Ik heb de mijne nu 2 weken en weet nu al dat ik nooit meer terug ga...
 
Waarom is die er nog niet? Een aantal heb ik wel gevonden maar hier worden meer afkortingen gebruikt dan bij de overheid :)
Als newbie heb ik ik wel behoefte aan. Dat leest wat makkelijker en zou bijdragen aan het geluksgevoel wat ik nu al bij het forum heb...

En nog een handige Acronyms and Abbreviations | TeslaTap
 
Ik ben al lang hier aanwezig, maar zal me toch even voorstellen.

Ik ben 60, bouwkundig ingenieur, zelfstandig procesadviseur wonen en energie. Ik woon in Steenderen in de Achterhoek. Getrouwd, 2 uitwonende volwassen kinderen. Daarnaast ben ik politiek actief in mijn gemeente. De wereld moet zo snel mogelijk fossielvrij worden.
Mijn automobiele passie was tot nu toe het merk Citroën en speciaal de DS (snoek), maar heb daarnaast ook C5, CX'en, 2CV's en BX'en gehad. Mijn vrouw rijdt nu een Fiat 500 en vroeger een Panda voor haar werk. Helaas is Citroën al lang niet meer het technologisch vooruitstrevende merk dat het in de jaren 50 en 60 was. Heb nog steeds een DS Break als hobbyauto. Ben actief in de Citroën ID/DS club Nederland.

Ben al een jaar of 8 geïnteresseerd in Tesla, vanaf de Roadster. Dat werd versterkt door de lancering van Model S. Het bleef een afstandelijke liefde, want ik wist dat ik die niet nieuw zou kunnen betalen. Tesla is wat mij betreft de opvolger van Citroën qua technologie en design. Andere EV's als Leaf en Zoe waren het echt niet, terwijl ik er al wel van overtuigd was dat de toekomst ligt in elektrisch rijden. Een aantal ritjes in een Smart-E bevielen prima, maar een range van 100 km heb je in de Achterhoek niets aan.
Tegen de tijd dat de S tweedehands interessant werd, kwam Model 3 in beeld. Dat maakte het concreter. Maar om nou ongezien € 1000 te storten daarvoor? De lancering op 31 maart 2016 maakte me enthousiast. Meteen een proefrit in een S gepland met mijn vrouw, want die moet ook tevreden zijn. Dat gaf de doorslag, op twee manieren: elektrisch Tesla rijden wordt het voor ons, maar de S vinden we te klein van binnen, te duur en te dik van buiten. Daarmee kan ik niet aankomen bij klanten. Dus een 3 gereserveerd op 22 april 2016.
Kort daarna me ook hier geregistreerd, maar ik kon hier mijn draai niet echt vinden. Dat gebeurde wel bij het forum van de Model 3 Owners Club, een dedicated forum waar veel nieuws en kennis over Model 3 te vinden is. Trevor Page is ook een fantastische bron van kennis. Kijk dus met veel plezier naar zijn video's. Raakte wat gedesillusioneerd toen bleek dat Model 3 niet in 2018 naar Europa zou komen, en het misschien wel 2020 zou kunnen worden. Gelukkig lijkt het nu wel 2019 te worden, al hangt het ervan af hoeveel S en X-eigenaren voor gaan. In april 2018 al wel in Breukelen in de 3 gezeten toen You You Xue zijn rondrit door Europa maakte.
Heb wel enige twijfel over de 3, omdat de Y misschien handiger is, vanwege meer binnenruimte, 5e deur en hogere instap (alles veronderstelling). Maar het duurt zeker nog 3 jaar voor die naar NL komt. Hopelijk wordt dat in maart 2019 duidelijk.

Goed welke Model 3?
  • Natuurlijk een LR, want ik wil vanuit de Achterhoek op één batterijlading heen en weer naar de Randstad kunnen rijden, wat ik 3 a 4 keer in de week doe. Met een MR gaat dat net niet.
  • Daarom ook EAP2, want dat haalt veel druk van het rijden. Ik geniet al jaren van CC, maar Navigate on Autopilot is natuurlijk veel mooier, zowel in druk verkeer als bij rustige wegen. Ik vraag me af of FSD binnen een aantal jaren werkend te krijgen is.
  • RWD of AWD maakt me niet uit, maar ik zou wel heel graag Smart Air Suspension hebben, ben immers gewend aan het onovertroffen comfort van de hydropneumatisch vering van Citroën. En een trekhaak als het kan, wat beide reden kan zijn voor AWD.
  • Performance vind ik overdreven. Snelheid heb je weinig aan, beter een hoog gemiddelde door meer comfort.
  • Moet ik nog even wachten? Op de betere computer van EAP3? Of op het wegvallen van de buitenspiegels in de EU in 2020? Of nu toch maar een 3 kopen en dan over 4 of 5 jaar een betere 3 of een Y? Twijfels, twijfels! Hoe dan ook zal ik waarschijnlijk pas rond maart kunnen bestellen, gezien mijn relatief late reserveringsdatum.
En dan het geld? Het wordt voor mij een extreem dure auto, al valt de TCO mee, door de lage kilometerkosten. Een goedkopere versie van de 3 is niet aan de orde, want LR en EAP2 zijn een must. De investering heb ik er voor over, want ik weet zeker dat we veel km in de 3 gaan maken. Ik schat in 35 a 40.000 per jaar. Gelukkig kan ik de 3 zakelijk rijden, wat veel scheelt.