Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ha cool. Ik heb wel een vin kunnen vinden in de broncode van de website, maar wat dat nu waard is? Door LM staat de levering eind september aangekondigd.

Moeilijk te zeggen wat dat waard is, er is weinig lijn in te ontdekken obv wat ik hier bij de mede-forumbezoekers lees. Om het bij mezelf te houden: ik heb 19 juli besteld, had op 1 augustus mijn VIN in de broncode en heb sinds 8 augustus een mail met de verwachte leverdatum (zijnde eind augustus). So far so good.
 
Goede morgen allen!

Ik ben Wout, 28 jaar en heb dit jaar de sprong gemaakt om mijn eigen bedrijf op te richten.

Ik heb toen de (foute) keuze gemaakt een Audi A4 te bestellen, gezien er nog geen duidelijkheid was over leverdatums van de Model 3. We zijn nu een dik half jaartje verder, en de spijt is beginnen knagen. Contact opgenomen met de leasemaatschappij om de afkoopsom te weten en deze zaterdag (10/08) een order geplaatst voor een M3 LR AWD 17" FSD wit met wit interieur.

Nu nog die A4 verkocht krijgen... Dit is waarschijnlijk niet de juiste plek, maar als mensen tips hebben hoe ik hier voor een schappelijke prijs een (btw-plichtige) koper voor kan vinden, hoor ik het graag :)

Groetjes
 
Goede morgen allen!

Ik ben Wout, 28 jaar en heb dit jaar de sprong gemaakt om mijn eigen bedrijf op te richten.

Ik heb toen de (foute) keuze gemaakt een Audi A4 te bestellen, gezien er nog geen duidelijkheid was over leverdatums van de Model 3. We zijn nu een dik half jaartje verder, en de spijt is beginnen knagen. Contact opgenomen met de leasemaatschappij om de afkoopsom te weten en deze zaterdag (10/08) een order geplaatst voor een M3 LR AWD 17" FSD wit met wit interieur.

Nu nog die A4 verkocht krijgen... Dit is waarschijnlijk niet de juiste plek, maar als mensen tips hebben hoe ik hier voor een schappelijke prijs een (btw-plichtige) koper voor kan vinden, hoor ik het graag :)

Groetjes

Welkom, en klinkt als een goede keuze om toch over te stappen naar de Tesla! Ik gok dat je 19" hebt?
De A4 ga je op dit forum denk ik niet heel snel kunnen slijten, haha!;)
 
Even een 2019 update over onderstaande:

Dochterlief is inmiddels 1,5 en geeft al geen kick meer bij 0-100 in de S. De 100D is voor ons de meest briljante road trip car: heel veel ruimte, voorkoelen, veel range, snel, veel comfort/stil.

Onze 2e auto (M135i) is inmiddels verkocht en een Pearl White/White Model 3 SR+ wordt maandag aanstaande opgehaald en wordt de nieuwe school-run/boodschappenauto . Met trekhaak zodat de karts (aanhanger) en MTBs af en toe mee kunnen.

Kwam erachter dat ik - behalve de korte intro hier - mezelf nog niet echt voorgesteld heb: Aangenaam, ik ben Laurens. Inmiddels 40 jaar en vader van twee kids (zoon 7jr en dochter 5mnd) samen met mijn vrouw. Wij wonen heerlijk in Enschede. Sinds 1997 ondernemer en nu CTO voor een groep met cloudbedrijven. Verder heb ik wel iets met auto's (heb mijn racelicentie gehaald, geraced, gewonnen en heb nog steeds een leuke track toy) maar ook karting is mooi.

Eind 2013 ben ik - na 2x een 535d - mijn eerste Tesla Model S gaan rijden. Noodgedwongen via operational lease om nog in 2013 geleverd te kunnen worden. De S85, waar inmiddels 170.000km op staat. Dat bevalt goed. De eerste twee jaar wel echte kinderziektes gehad (hv accu, motorbrom, etc) en ook wel 3x onhandig stilgevallen. Laatste 2,5 jaar geen enkele issue meer. Nu - na 4,5 jaar - de tweede besteld. Omdat range 5-7% is afgenomen en de A1 mijn oprit is, ben ik voor de range van een 100D gegaan.

Ik kjk uit naar de luchtvering, betere geluidsisolatie, betere stoelen, tacc en autopilot. Nog circa twee weken...
 
Moeilijk te zeggen wat dat waard is, er is weinig lijn in te ontdekken obv wat ik hier bij de mede-forumbezoekers lees. Om het bij mezelf te houden: ik heb 19 juli besteld, had op 1 augustus mijn VIN in de broncode en heb sinds 8 augustus een mail met de verwachte leverdatum (zijnde eind augustus). So far so good.

Mooi zo. Ik nog niet, maar ik bestel via een LM wat mogelijk verschil maakt.
 
Goedenavond allen,

Mijn naam is Pieter (Kaltner), woonachtig te Voorburg en hopelijk binnenkort berijder van een zwarte M3 LR AWD. :))

Ik heb 29 juni de welkoms e-mail gehad van Tesla en van Leaseplan een bevestiging gehad dat waarschijnlijk in week 36 de M3 geleverd gaat worden.

Momenteel alleen nog een RN en geen VIN, dus het worden spannende weken waarin ik aan het aftellen ben.

Groeten,
Pieter
 
Goedemiddag alle,

Mijn naam is Misja woonachtig in Den Haag. Vanaf begin dit jaar opzoek geweest naar een occasion MS maar na de introductie van de M3 toch voor een nieuwe M3 gegaan. Halverwege april besteld, eind mei opgehaald en nu trotse bezitter van een Pearl white M3 LR AWD 18" FSD met trekhaak.

In het begin een beetje nerveus maar nu ruim 10.000 km verder ga ik nooit meer terug, het virus heeft me..
 
Goedemiddag,

Sander hier, vorig jaar als één van de eerste en Kia e-niro besteld, welke ik in februari dit jaar geleverd heb gekregen. Het elektrisch rijden bevalt uitermate goed, maar het rijden in een Kia iets minder :).

Om die reden opzoek gegaan naar een alternatief, zo ben ik bij de model 3 terecht gekomen. De Niro is wellicht van binnen wat mooier maar de model 3 rijdt een stuk beter. Om die reden de Niro verkocht en onlangs een model 3 LR RWD (blauw/zwart/18inch/AP) besteld uit voorraad.

Ik mag de auto de 27e ophalen in Tilburg en ben erg benieuwd!

Plannen met de auto:
- Wellicht een wrap
- Dechrome
- andere velgen/banden
- Verlaging (enkel veren of wellicht KW v3 schroefset)
- Alcantara stuur / alcantara center console plate

:)
 
Goedemiddag,

Sander hier, vorig jaar als één van de eerste en Kia e-niro besteld, welke ik in februari dit jaar geleverd heb gekregen. Het elektrisch rijden bevalt uitermate goed, maar het rijden in een Kia iets minder :).

Om die reden opzoek gegaan naar een alternatief, zo ben ik bij de model 3 terecht gekomen. De Niro is wellicht van binnen wat mooier maar de model 3 rijdt een stuk beter. Om die reden de Niro verkocht en onlangs een model 3 LR RWD (blauw/zwart/18inch/AP) besteld uit voorraad.

Ik mag de auto de 27e ophalen in Tilburg en ben erg benieuwd!

Plannen met de auto:
- Wellicht een wrap
- Dechrome
- andere velgen/banden
- Verlaging (enkel veren of wellicht KW v3 schroefset)
- Alcantara stuur / alcantara center console plate

:)
Ben ik wel benieuwd wat je aan het rijden in de Kia niet is bevallen :)
 
Ben ik wel benieuwd wat je aan het rijden in de Kia niet is bevallen :)

De Kia is een prima comfortabele auto, maar als je autoliefhebber bent en van autorijden houdt dan valt het stuurgevoel en de wegligging erg tegen. Ik dacht dat ik er wel aan kom wennen, maar het past gewoon niet bij mij. Daarnaast zijn ook de stoelen en zitpositie een stuk minder, waardoor ik constant met mijn knie bijvoorbeeld tegen de middenconsole aanzit.

Helaas heb ik maar een klein half uurtje in de tesla mogen proefrijden, maar het stuurgevoel en wegligging is een stuk beter. Ook had ik het idee dat de zitpositie een stuk beter was. Gezien er een lange wachtperiode is voor de kia en de bijtelling volgend jaar natuurlijk omhoog gaat kon ik de kia voor hetzelfde bedrag kwijt als waarvoor ik hem een half jaar geleden nieuw heb gekocht :) toen was de keuze snel gemaakt...
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
De Kia is een prima comfortabele auto, maar als je autoliefhebber bent en van autorijden houdt dan valt het stuurgevoel en de wegligging erg tegen. Ik dacht dat ik er wel aan kom wennen, maar het past gewoon niet bij mij. Daarnaast zijn ook de stoelen en zitpositie een stuk minder, waardoor ik constant met mijn knie bijvoorbeeld tegen de middenconsole aanzit.

Helaas heb ik maar een klein half uurtje in de tesla mogen proefrijden, maar het stuurgevoel en wegligging is een stuk beter. Ook had ik het idee dat de zitpositie een stuk beter was. Gezien er een lange wachtperiode is voor de kia en de bijtelling volgend jaar natuurlijk omhoog gaat kon ik de kia voor hetzelfde bedrag kwijt als waarvoor ik hem een half jaar geleden nieuw heb gekocht :) toen was de keuze snel gemaakt...
Dan heb je een goede deal :)
 
Goeiedag allen,

Marc is de naam. Ben verstokt Saab en BMW rijder geweest maar sinds enige jaren gegrepen door het EV-virus en sinds die tijd de markt intensief gevolgd om toe te kunnen slaan als de geschikte kandidaat zich zou aandoen. De ideale EV is er nog niet (de Y komt dichtbij), dus heb lang gewacht met het doorhakken van de knoop. Wel al een aanbetaling gedaan op de iX3 van BMW. Tot die tijd een 320d.

Door de negatieve uitingen van BMW-topmensen over elektrisch rijden, het steeds weer opschuiven van de levertijd van de iX3, de belabberde EV producten van Mercedes, Audi en Jaguar én de zoveelste aanpassing aan de fiscale bijtelling, in een soort van impuls begin juli de M3 besteld. LR AWD (blauw met zwart-witte bekleding en trekhaak voor het paardje en de inruilwaarde). Levering zou augustus worden, maar vooralsnog nog geen definitieve datum gekregen.

Ik ben bedrijfskundige en verdien mijn geld met het bouwen van bedrijven. Van Tesla moet ik een beetje huilen. Wat een dramatisch georganiseerd bedrijf. De auto schijnt heel goed te zijn, maar helaas ken ik geen bedrijven die structureel goede producten blijven afleveren als ze slecht georganiseerd zijn. Ik zie het dus als een gok. De BMW is nog niet verkocht en de aanbetaling op de iX3 nog niet teruggevraagd...
 
Ik ben bedrijfskundige en verdien mijn geld met het bouwen van bedrijven. Van Tesla moet ik een beetje huilen. Wat een dramatisch georganiseerd bedrijf.
Slecht georganiseerd naar de normen van het vorige decennium (of eeuw zelfs).

Zoals google het reeds aangaf, bèta is the new normal. Had alles strak georganiseerd, getest en 'af' geweest, dan waren ze nu nog aan het valideren. Zie de andere automerken.

Kijk eens naar wat ze bereikt hebben. Dat had niemand voor mogelijk gehouden.

Laat een Tesla rijder kiezen tussen: nog wachten op zijn Tesla totdat hij 100%ok is of nu al leveren met hier of daar iets wat nog niet 100% is.
Er zal 99% van de keren voor optie 1 gekozen worden.
 
Goede middag,

Ik ben Rick, sinds mijn afstuderen al ondernemer en sinds mijn kindertijd autoliefhebber. Ik heb al van alles gereden. Nu ik er over nadenk heb ik er altijd naar gestreefd om een zeer leuke auto te kunnen rijden tegen beheersbare kosten. E.e.a. afhankelijk van privé situatie, zakelijke situatie en eventuele fiscale redenen.
Ik heb al vanalles gehad, van een PHEV, 6 cilinder bi turbo diesel tot een 8 cilinder bi turbo benzine. Momenteel rijd ik een BMW SUVje 6 cilinder youngtimer en dat bevalt niet slecht met gezin en 2 kinderen, maar spannend is het ook niet.

Ik heb weleens in een Model S gereden en onlangs proefritje in de Model 3. Sindsdien in de race voor een Model 3. Ik wil dat binnen nu en 3 weken beslissen. De auto heeft me wel overtuigd, ik heb alleen nog behoorlijke moeite met de matige service beoordeling van Tesla. Zo stuurde ik een mail met een vraag over een voorraadauto (performance model met trekhaak zonder uiterlijke kenmerken van de performance??) waar je niet eens antwoord op krijgt.... oja en ik mailde omdat de telefoon in Eindhoven niet opgenomen wordt....

Leuk hier dat hier online veel activiteit is, heb me al aardig kunnen inlezen!
 
Slecht georganiseerd naar de normen van het vorige decennium (of eeuw zelfs)."
Nee hoor, naar de normen van een grote klantgroep die serieus genomen wil worden en een nette behandeling verwacht. Het product schijnt een hoop goed te maken, maar als ik hier lees dat mensen (gekscherend) suggereren om een jurist mee te nemen naar de aflevering doe je toch echt een hoop fout. En die rampzalige interne desorganisatie in backoffice en productie kost uiteindelijk ook een hoop geld die beter besteed had kunnen worden.
 
  • Like
Reactions: SMU
Nee hoor, naar de normen van een grote klantgroep die serieus genomen wil worden en een nette behandeling verwacht. Het product schijnt een hoop goed te maken, maar als ik hier lees dat mensen (gekscherend) suggereren om een jurist mee te nemen naar de aflevering doe je toch echt een hoop fout. En die rampzalige interne desorganisatie in backoffice en productie kost uiteindelijk ook een hoop geld die beter besteed had kunnen worden.

Denk dat het aantal mensen dat juridische stappen neemt niet hoger ligt dan bij andere merken.
Dit is een forum. Daar zijn de klagers altijd sterk vertegenwoordigd. Denk dat ze hier allemaal zijn. De tevreden mensen zijn hier ofwel niet of volgen zwijgend.
 
Goedenavond!

Mijn naam is Roderick. Vorige week heb ik mijn bestelling van e-Niro geswitcht naar M3 LR AWD white pearl, zwart interieur, 18” aero’s, trekhaak. Destijds stond de M3 nog niet op de bestelportal, nu switchte ik wegens de bijtelling volgend jaar. Ik moet zeggen: waar een proefzit in de e-Niro me nog nul emotie gaf (ik vond het “een verstandige keuze”) nu al helemaal over the moon van mijn Tesla-to-be!

Van het bestel- en leveringsproces ga ik jullie up-to-date houden in de daarvoor bestemde thread.