Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Even voorstellen" is de laatste tijd "even mijn tesla voorstellen" geworden. ;)
Er is hier zeer weinig te lezen over de mens in de tesla.

Hier een tip:
Hoe begin je? Begin met je naam, leeftijd en geef een paar karaktereigenschappen. Vertel in een paar zinnen wat jou bezighoudt en vooral waar je passie ligt.
precies! en wat voor tessie je hebt kun je dan in je signatuur zetten :)
 
Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Ik ben Bas, sinds een aantal maanden in het bezit van een M3P '19.
Zeer tevreden mee, en ook al wat aanpassingen uitgevoerd zoals het wrappen van het dashboard en een draaibaar scherm.
Dit maakt het wat saaie minimalistische interieur toch iets leuker naar mijn idee.
Mijn auto was bij aankoop door de vorige eigenaar al goed aangepakt met wat carbon-delen en verlagingsveren.

Van dit forum heb ik al wat handige info afgehaald, echter ben nu toch op zoek naar een antwoord op een vraag...
Het valt mij regelmatig op dat wanneer ik de auto aan de paal oplaad tot bv 60%, dat dit percentage wanneer ik er enkele uren later instap met bv 3% omlaag is gegaan, terwijl ik er niets mee gedaan heb.

Ik vroeg mij af of meer mensen dit opvalt?

Alvast bedankt voor de info.

Bas
 
Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Ik ben Bas, sinds een aantal maanden in het bezit van een M3P '19.
Zeer tevreden mee, en ook al wat aanpassingen uitgevoerd zoals het wrappen van het dashboard en een draaibaar scherm.
Dit maakt het wat saaie minimalistische interieur toch iets leuker naar mijn idee.
Mijn auto was bij aankoop door de vorige eigenaar al goed aangepakt met wat carbon-delen en verlagingsveren.

Van dit forum heb ik al wat handige info afgehaald, echter ben nu toch op zoek naar een antwoord op een vraag...
Het valt mij regelmatig op dat wanneer ik de auto aan de paal oplaad tot bv 60%, dat dit percentage wanneer ik er enkele uren later instap met bv 3% omlaag is gegaan, terwijl ik er niets mee gedaan heb.

Ik vroeg mij af of meer mensen dit opvalt?

Alvast bedankt voor de info.

Hierbij een foto voor het beeld:
 

Attachments

  • 4C2DC607-0D2A-4F15-A02D-55238C0AC5EE.jpeg
    4C2DC607-0D2A-4F15-A02D-55238C0AC5EE.jpeg
    568.4 KB · Views: 142
Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Ik ben Bas, sinds een aantal maanden in het bezit van een M3P '19.
Zeer tevreden mee, en ook al wat aanpassingen uitgevoerd zoals het wrappen van het dashboard en een draaibaar scherm.
Dit maakt het wat saaie minimalistische interieur toch iets leuker naar mijn idee.
Mijn auto was bij aankoop door de vorige eigenaar al goed aangepakt met wat carbon-delen en verlagingsveren.

Van dit forum heb ik al wat handige info afgehaald, echter ben nu toch op zoek naar een antwoord op een vraag...
Het valt mij regelmatig op dat wanneer ik de auto aan de paal oplaad tot bv 60%, dat dit percentage wanneer ik er enkele uren later instap met bv 3% omlaag is gegaan, terwijl ik er niets mee gedaan heb.

Ik vroeg mij af of meer mensen dit opvalt?

Alvast bedankt voor de info.

Bas
Hoi Bas, gefeliciteerd met de aankoop en welkom op het forum!
Sluipverbruik: bekende verbruikers zijn Sentry Mode: als er veel activiteit om je auto heen is nemen de camera's veel beelden op, dit kan flink wat bereik schelen. En wellicht heb jij (of de vorige eigenaar) een log programma meelopen (Teslafi etc) die de auto niet goed in slaap laat komen ?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoi Bas, gefeliciteerd met de aankoop en welkom op het forum!
Sluipverbruik: bekende verbruikers zijn Sentry Mode: als er veel activiteit om je auto heen is nemen de camera's veel beelden op, dit kan flink wat bereik schelen. En wellicht heb jij (of de vorige eigenaar) een log programma meelopen (Teslafi etc) die de auto niet goed in slaap laat komen ?
Hi Robert,

Dank je!

Dit probleem heeft niet met sluipverbruik te maken, maar eerder met de computer, die denkt 60% erin te hebben, echter na een berekening bv 58% weergeeft.

Als voorbeeld: gisteravond opgeladen tot 60%, te zien in de app. 2 uurtjes later haal ik de auto van de paal en geeft het scherm 58% aan en voor de deur op de parkeerplaats gezet met 58%. Vanmorgen vertrokken richting werk met 58%.

Het komt bv ook weleens voor dat ik in de app aangeef tot 90% laden. Nadat de laadsessie voltooid is zie ik in de app (en op het scherm) dat de accu 93% vol is.

Hierdoor ook mijn vermoeden dat het aan de accu-computer ligt die constant aan het berekenen is hoeveel lading er nu eigenlijk in de accu zit.

Het komt ook regelmatig voor dat alles gewoon klopt en hetzelfde % weergeeft in bovenstaande situaties...

Best vreemd toch?
 
"Even voorstellen" is de laatste tijd "even mijn tesla voorstellen" geworden. ;)
Er is hier zeer weinig te lezen over de mens in de tesla.

Hier een tip:
Hoe begin je? Begin met je naam, leeftijd en geef een paar karaktereigenschappen. Vertel in een paar zinnen wat jou bezighoudt en vooral waar je passie ligt.
De tip komt niet aan geloof ik 😅
Misschien twee draadjes
1 even voorstellen van je Tesla
2 even voorstellen wie je bent
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Om dan maar het “goede” voorbeeld te geven ;-).
Hoi, al even actief hier maar niet netjes mezelf geïntroduceerd.
N. Mondria 34 jr - Kampen OV - ondernemend, impulsief, tesla “fan” - beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan en dan de dingen de je niet hebt gedaan.

Een passie voor het ondernemen van Custom RVS. Waarvan Elon Musk echt een inspiratie is. Het verbeteren van huidige producten en het versimpelen van de processen is heerlijk. Vooral de toekomst visie is prachtig. Stilstaan is achteruitgaan.

Vooral hier voor algemene informatie en om mede Tesla liefhebbers te vinden. Ook discusies over de aandelen markt van Tesla is zeer interessant en leerzaam.
Nog geen eigenaar van 🚙 maar daar komt snel verandering in. Wie weet zie ik dan nog enkele forum leden ook nog eens in het echt.
 
Beste leden, graag stel ik mij ook even voor als toekomstig Tesla eigenaar.
Mijn naam is Thibaut, 36 jaar en woonachtig in Sint-Truiden, Limburg, België.
Na 2jaar gereden te hebben in een Mini Countryman SE Hybride, was ik wat uitgekeken op het model en de prestaties. Ook de geringe elektrische actieradius was een storende factor. Ik werk thuis en kan dus de wagen opladen wanneer de condities optimaal zijn. Een grote batterij zorgt dus dat ik nog meer eigen zonnestroom kan opslaan in de wagen.
Zoals reeds gezegd, na 2 jaar de wagen ,met ondertussen 45d km verkocht, (aan een prijs die hoger lag dan mijn aankoop in 2020) en een bestelling geplaats voor een Model Y Performance.

Op 22/10 om 09.00u had ik een geplande testrit in het Tesla center Hasselt. Na een klein uurtje de wagen terug gebracht en direct een bestelbon laten opmaken.

In eerste instantie ging ik voor een zwart/zwart uitvoering omdat de overige kleuren mij niet echt kunnen overtuigen. Tot ik te horen kreeg dat er sinds de dag voordien ,de twee welgekende, nieuwe kleuren beschikbaar waren.

Niet getwijfeld en dan maar gekozen voor het Quicksilver , zonder enige referentie.

Op dit moment zijn er de eerste beelden opgedoken van de kleur en ben ik behoorlijk blij met mijn keuze.

Mijn levertijd is wel nog niet bekend, maar ik hoop dat ,nu de eerste Quicksilver wagens op de parking staan van Giga Berlijn, in snel een update ga ontvangen.

Groetjes
 
Beste leden, graag stel ik mij ook even voor als toekomstig Tesla eigenaar.
Mijn naam is Thibaut, 36 jaar en woonachtig in Sint-Truiden, Limburg, België.
Na 2jaar gereden te hebben in een Mini Countryman SE Hybride, was ik wat uitgekeken op het model en de prestaties. Ook de geringe elektrische actieradius was een storende factor. Ik werk thuis en kan dus de wagen opladen wanneer de condities optimaal zijn. Een grote batterij zorgt dus dat ik nog meer eigen zonnestroom kan opslaan in de wagen.
Zoals reeds gezegd, na 2 jaar de wagen ,met ondertussen 45d km verkocht, (aan een prijs die hoger lag dan mijn aankoop in 2020) en een bestelling geplaats voor een Model Y Performance.

Op 22/10 om 09.00u had ik een geplande testrit in het Tesla center Hasselt. Na een klein uurtje de wagen terug gebracht en direct een bestelbon laten opmaken.

In eerste instantie ging ik voor een zwart/zwart uitvoering omdat de overige kleuren mij niet echt kunnen overtuigen. Tot ik te horen kreeg dat er sinds de dag voordien ,de twee welgekende, nieuwe kleuren beschikbaar waren.

Niet getwijfeld en dan maar gekozen voor het Quicksilver , zonder enige referentie.

Op dit moment zijn er de eerste beelden opgedoken van de kleur en ben ik behoorlijk blij met mijn keuze.

Mijn levertijd is wel nog niet bekend, maar ik hoop dat ,nu de eerste Quicksilver wagens op de parking staan van Giga Berlijn, in snel een update ga ontvangen.

Groetjes
Welkom en gefeliciteerd TK !
 
Beste leden, graag stel ik mij ook even voor als toekomstig Tesla eigenaar.
Mijn naam is Thibaut, 36 jaar en woonachtig in Sint-Truiden, Limburg, België.
Na 2jaar gereden te hebben in een Mini Countryman SE Hybride, was ik wat uitgekeken op het model en de prestaties. Ook de geringe elektrische actieradius was een storende factor. Ik werk thuis en kan dus de wagen opladen wanneer de condities optimaal zijn. Een grote batterij zorgt dus dat ik nog meer eigen zonnestroom kan opslaan in de wagen.
Zoals reeds gezegd, na 2 jaar de wagen ,met ondertussen 45d km verkocht, (aan een prijs die hoger lag dan mijn aankoop in 2020) en een bestelling geplaats voor een Model Y Performance.

Op 22/10 om 09.00u had ik een geplande testrit in het Tesla center Hasselt. Na een klein uurtje de wagen terug gebracht en direct een bestelbon laten opmaken.

In eerste instantie ging ik voor een zwart/zwart uitvoering omdat de overige kleuren mij niet echt kunnen overtuigen. Tot ik te horen kreeg dat er sinds de dag voordien ,de twee welgekende, nieuwe kleuren beschikbaar waren.

Niet getwijfeld en dan maar gekozen voor het Quicksilver , zonder enige referentie.

Op dit moment zijn er de eerste beelden opgedoken van de kleur en ben ik behoorlijk blij met mijn keuze.

Mijn levertijd is wel nog niet bekend, maar ik hoop dat ,nu de eerste Quicksilver wagens op de parking staan van Giga Berlijn, in snel een update ga ontvangen.

Groetjes
Welkom Thibaut.
Uw eerste post is een voorbeeld voor vele anderen!
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Hoi iedereen, even voorstellen, ik ben Ger woonachtig in regio 010.
Sinds begin dit jaar trotse "bestuurder" van M3P '21. Ik heb dus nog net de bijtelling voordeel kunnen genieten.
Ik was een echte petrolhead.. Tegenwoordig mag ik dat niet meer noemen volgens velen.
Maar ik ben vooral auto liefhebber, met Italiaans en Japans verleden. Hiervoor dus de Alfa Romeo cult en daarvoor de Honda scene.
Ik ben vooral niet van een "standard" auto, zowel vermogen en/of uiterlijk (met mate)

Komende van een Alfa Giulia (stage 1) met zijn geweldige rijeigenschappen was ik in het begin skeptisch.
De vervanging moet in ieder geval sportief zijn. De zoektocht was vorig jaar begonnen. Meerdere proefritten (in totaal 16 auto's!) van alles van EV, ICE, en PHEV, was de keuze gevallen op de M3P. Ik vind het een lelijk auto (tov de Giulia is alles lelijk denk ik) maar de performance is fenomenaal. Bochtenwerk is ook heerlijk, het is wellicht niet zo dynamisch als de Alfa, maar de uit-acceleratie is fantastisch.

Heel lang ook 0.0 problemen gehad (bijna 1 jaar, 30dkm) maar afgelopen week gelijk 2 te pakken: cruise control (en AP) die weigert te werken de hele dag (weer hersteld na een nachtje slapen met sentry uit), en sindskort ook TPMS faulty sensor probleem (moet nog langs SeC om het te vervangen).
Nog steeds geen mega issue maar het was iets onder mijn verwachting.

Hier een aantal foto's. Meer foto's vind je op https://www.instagram.com/modellotreperformante/
En nee ik ben geen content creator oid, maar vind het leuk om een pagina te hebben voor de auto :D

m3p.png

IMG_2855.JPEG

IMG_3629.JPEG
 
Hoi allemaal,

Ook even voorstellen. Ik ben Robert, 36, woon in Friesland en ben sinds gisteren de trotse eigenaar naar een S85 in Deep Blue Metallic (mijn favoriete kleur).

Ik was al een tijdje op zoek naar een MS ter vervanging van mijn ICE en liep tegen deze aan, met een toch wat uniekere kleur. Toen ik hem éénmaal in het echt zag was ik gelijk verkocht. Het volledige zwarte interieur van de PUP maakt het af.

Als kers op de taart kwam zowel de verkoper als ik er bij de proefrit pas achter dat de MCU2 upgrade al gedaan was, dus dat was ook wel fijn.

Ik ben nog allerlei dingen aan het uitzoeken (o.a. waarom mijn universele connector (gen2) weigert te werken en 3x rood blinkt), dus ik zie jullie vast wel in de diverse topics. :)
 
Hoi allemaal,

Ook even voorstellen. Ik ben Robert, 36, woon in Friesland en ben sinds gisteren de trotse eigenaar naar een S85 in Deep Blue Metallic (mijn favoriete kleur).

Ik was al een tijdje op zoek naar een MS ter vervanging van mijn ICE en liep tegen deze aan, met een toch wat uniekere kleur. Toen ik hem éénmaal in het echt zag was ik gelijk verkocht. Het volledige zwarte interieur van de PUP maakt het af.

Als kers op de taart kwam zowel de verkoper als ik er bij de proefrit pas achter dat de MCU2 upgrade al gedaan was, dus dat was ook wel fijn.

Ik ben nog allerlei dingen aan het uitzoeken (o.a. waarom mijn universele connector (gen2) weigert te werken en 3x rood blinkt), dus ik zie jullie vast wel in de diverse topics. :)
Ah, ik kan geen berichten editen zie ik. Dan maar zo; even een foto'tje erbij. :)
 

Attachments

  • IMG_20221126_190026.jpg
    IMG_20221126_190026.jpg
    450.8 KB · Views: 83
Hallo
ik zal me ook even voorstellen: Ben, 40 jaar, Vlaams-Brabant, België. Na maanden twijfelen tussen verschillende modellen (EV6, Ioniq5,...) eindelijk de knoop doorgehakt en een Model Y (RWD, wit) besteld. Normaal levering eind van de maand. 🤩😎

Heb ondertussen ook al een Wall Connector, maar nu is de vraag alleen nog: Waar hangen we die? In de garage? Buiten tegen de muur op oprit? We komen er maar niet uit. 's Nachts staat huidige wagen altijd binnen, overdag buiten. Zal zo ook met de Model Y zijn. Ikzelf zou hem gewoon binnen hangen en elke avond opladen, maar mijn vrouw is eerder bezorgd over de veiligheid daarvan. 🤔
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Hallo
ik zal me ook even voorstellen: Ben, 40 jaar, Vlaams-Brabant, België. Na maanden twijfelen tussen verschillende modellen (EV6, Ioniq5,...) eindelijk de knoop doorgehakt en een Model Y (RWD, wit) besteld. Normaal levering eind van de maand. 🤩😎

Heb ondertussen ook al een Wall Connector, maar nu is de vraag alleen nog: Waar hangen we die? In de garage? Buiten tegen de muur op oprit? We komen er maar niet uit. 's Nachts staat huidige wagen altijd binnen, overdag buiten. Zal zo ook met de Model Y zijn. Ikzelf zou hem gewoon binnen hangen en elke avond opladen, maar mijn vrouw is eerder bezorgd over de veiligheid daarvan. 🤔
Je vrouw heeft griezelige info uit de "pers"? Opladen binnen in de garage is veilig en veel praktischer. In nogal wat nieuwsberichten wordt veel FUD verspreid over veiligheid bij EV's en wat erbij hoort. Laat de lader wel plaatsen door een erkende elektricien, maar maak je vooral niet teveel zorgen. Een krultang is gevaarlijker.;)
 
Je vrouw heeft griezelige info uit de "pers"? Opladen binnen in de garage is veilig en veel praktischer. In nogal wat nieuwsberichten wordt veel FUD verspreid over veiligheid bij EV's en wat erbij hoort. Laat de lader wel plaatsen door een erkende elektricien, maar maak je vooral niet teveel zorgen. Een krultang is gevaarlijker.;)
😅
ja, pers en dergelijke natuurlijk.
 
Hallo
ik zal me ook even voorstellen: Ben, 40 jaar, Vlaams-Brabant, België. Na maanden twijfelen tussen verschillende modellen (EV6, Ioniq5,...) eindelijk de knoop doorgehakt en een Model Y (RWD, wit) besteld. Normaal levering eind van de maand. 🤩😎

Heb ondertussen ook al een Wall Connector, maar nu is de vraag alleen nog: Waar hangen we die? In de garage? Buiten tegen de muur op oprit? We komen er maar niet uit. 's Nachts staat huidige wagen altijd binnen, overdag buiten. Zal zo ook met de Model Y zijn. Ikzelf zou hem gewoon binnen hangen en elke avond opladen, maar mijn vrouw is eerder bezorgd over de veiligheid daarvan. 🤔
Hij kan gewoon buiten staan als je je daar beter bij voelt. Ik heb geen garage of oprit. Het nadeel is dat je een hoger verbruik zal hebben. Ik heb ' s nachts wel al eens een percentje verloren en ik laat hem voorverwarmen. Dat wil ook wel eens wat herrie maken. Voor het verbruik is binnen dus beter.