Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hi iedereen!
Vincent hier, in april 33j en IT manager in Antwerpen. Ik heb net mijn eigen vennootschap opgericht en dan heb ik ervoor gekozen om mijn huidige BMW X3 30e (PHEV) niet over te nemen maar meteen mijn grote wens achterna te gaan en voor een Tesla te kiezen ;)

Toen de MY werd aangekondigd, vond ik dit meteen de droom: toen ik een dikke 2j geleden aan het kijken was voor mijn nieuwe lease-wagen via mijn werk, had ik schrik dat een M3 te klein ging zijn met mijn kleine kindjes (toen 0 en 2). Dus met de MY, die meer ruimte biedt en geen $$$ verreist tegenover MS of MX, wist ik dat ik die als volgende moest hebben..

En zo geschiedde! Paar dagen terug de MY LR besteld, zwart/zwart met gemini-velgen. Bereik is voor mij echt het belangrijkste, en dat is de combo die het meeste geeft...

Vind het interessant om ook dan bezig te zijn naar de ideale laad-oplossing thuis: welke laadpaal, hoe onze zonnepanelen efficient inzetten etc... In BE heb je hier nu LifePowr (flexIO) die je installatie aanstuurt en ook bijv. je thuisbatterij kan volladen wanneer de energieprijzen (per kwartier) het meest gunstige zijn, en eventueel daarna terug injecteert voor winst. Die combo lijkt me heel interessant om zo efficient mogelijk te gebruiken bij het laden van mijn MY binnenkort..

En nu is het wachten op het leverings-smsje! Ik hoop wel van harte dat Musk een dezer radar terug aankondigt, en dat de mijne radar zal hebben tegen vision-only. Hoop doet leven....
 
Hoi, ik ben Maurice ik kom uit de omgeving van Utrecht en ben 45 jaar.
Ik hardloop en ga graag mountainbiken op de Utrechtse heuvelrug.
Ik kijk al langer rond op dit forum en vind het heel fijn dat er zoveel informatie gedeeld wordt. Ik heb ondertussen een 2 tal proefritjes gemaakt in een Model Y, die extra ruimte vind ik gewoon heel handig plus dat je wat hoger zit wat iets meer uitzicht geeft.

Na heel veel wikken en wegen is nu uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor een MY RWD Midnight Silver Metallic met gemini wielen en de zwart wit interieur plus trekhaak gegaan.
Verwachte levering staat op "nog niet bekend" maar kan nu natuurlijk niet meer wachten.
 
Hi iedereen!
Ik ben Giovanni, 29 jaar en woon in België.
Auto liefhebber en een zwak voor de Britse merken, vorige auto was een F-Type in British Racing Green.
Nu trotse eigenaar van een witte Tesla Model Y RWD. Compleet verschillende auto's met elk hun eigen sterke en zwakke punten. ;-)
Door wat ervaring met een Jaguar I-Pace helemaal verkocht aan het elektrisch rijden.
Fan van alles wat met technologie te maken heeft en dat is wat bij Tesla centraal staat.
De Model Y is praktisch, zuinig en vooral de software is iets waar veel andere merken van kunnen leren.

De Model Y heb ik half December aangeschaft en eind 2022 kunnen ophalen.
Mijn eerste kilometers bevallen in ieder geval goed, op naar meer! :cool:
 
55 jaar hier uit Vlaams-Brabant
In maart 22 mocht ik een vervanger voor mijn Volvo V90 D4 uitzoeken, en natuurlijk wou ik ineens full electric gaan. Na een testrit met de Polestar, XC40 EV en de Model Y was het ineens helemaal duidelijk.

Dus toen al een Model Y LR besteld in het blauw / wit met trekhaak via Arval.
Vermits de leasing van de Volvo pas afloopt op 13/1 staat mijn Tesla order nog op "block". Ik hoop dat die snel kan geleverd worden.

Nog iemand die via Arval een bestelling heeft lopen?
 
Goeiemiddag allen!

Kris is de naam, en woon te Wetteren (België).
Reeds een goeie 4 jaar ervaring met elektrisch rijden (met een Renault Zoë ZE50) en geen haar op mijn hoofd die denkt om terug te gaan naar een ICE. In de zomer van 2022 heb ik mijn vennootschap gestart waarbij ik tijdens de week bezig ben met IT gerelateerde zaken en de geneugten te verkondigen van het elektrisch rijden. In het weekend kan je mij (meestal 's nachts) vinden als ambulancier op de 112.
Ik zat reeds lang te denken om de Zoë te vervangen door een nieuwe EV. Tesla stond op het lijstje, maar eveneens de Renault Megane-E, de Kia EV6, Hyundai Ioniq5 en nog wat anderen.
En gezien de gigantische prijsdaling op 14 januari : nog nooit zo rap op een bestellink geklikt : dezelfde Tesla voor 57k ipv 70k!
De keuze is gevallen op een Model Y, blauw, zwart interieur, standaard 19 inch velgen en een trekhaak. Nu maar hopen dat die er snel zal zijn :)
 
Goeiemiddag allen!

Kris is de naam, en woon te Wetteren (België).
Reeds een goeie 4 jaar ervaring met elektrisch rijden (met een Renault Zoë ZE50) en geen haar op mijn hoofd die denkt om terug te gaan naar een ICE. In de zomer van 2022 heb ik mijn vennootschap gestart waarbij ik tijdens de week bezig ben met IT gerelateerde zaken en de geneugten te verkondigen van het elektrisch rijden. In het weekend kan je mij (meestal 's nachts) vinden als ambulancier op de 112.
Ik zat reeds lang te denken om de Zoë te vervangen door een nieuwe EV. Tesla stond op het lijstje, maar eveneens de Renault Megane-E, de Kia EV6, Hyundai Ioniq5 en nog wat anderen.
En gezien de gigantische prijsdaling op 14 januari : nog nooit zo rap op een bestellink geklikt : dezelfde Tesla voor 57k ipv 70k!
De keuze is gevallen op een Model Y, blauw, zwart interieur, standaard 19 inch velgen en een trekhaak. Nu maar hopen dat die er snel zal zijn :)
Welcome. Profiel komt mij bekend voor.
Enne uiteindelijk toch de goeie keuze gemaakt.
 
Goeiemiddag allen!

Kris is de naam, en woon te Wetteren (België).
Reeds een goeie 4 jaar ervaring met elektrisch rijden (met een Renault Zoë ZE50) en geen haar op mijn hoofd die denkt om terug te gaan naar een ICE. In de zomer van 2022 heb ik mijn vennootschap gestart waarbij ik tijdens de week bezig ben met IT gerelateerde zaken en de geneugten te verkondigen van het elektrisch rijden. In het weekend kan je mij (meestal 's nachts) vinden als ambulancier op de 112.
Ik zat reeds lang te denken om de Zoë te vervangen door een nieuwe EV. Tesla stond op het lijstje, maar eveneens de Renault Megane-E, de Kia EV6, Hyundai Ioniq5 en nog wat anderen.
En gezien de gigantische prijsdaling op 14 januari : nog nooit zo rap op een bestellink geklikt : dezelfde Tesla voor 57k ipv 70k!
De keuze is gevallen op een Model Y, blauw, zwart interieur, standaard 19 inch velgen en een trekhaak. Nu maar hopen dat die er snel zal zijn :)
Welcome. Kris is goed gekend op userbase voor het promoten van EV 😉
 
  • Like
Reactions: VincentVerbist
Dag allemaal,

Ik woon in België en rij al 4 jaar met een elektrische leasewagen, namelijk de Hyundai Ioniq. Ik was bij mij op het bedrijf een voorvechter van elektrisch rijden. Ik heb een "uitzondering" gekregen op de regel dat leasewagens verplicht diesels moesten zijn.
Uiteindelijk is men ingehaald door de wetgeving, en is nu bij ons in de praktijk enkel elektrische leasewagens toegestaan.

De vervanging van mijn Ioniq komt eraan, en al sinds de aankondiging van de MY hoopte ik dat deze in ons leasebudget zou passen.

Dat is gelukt, want ik heb nu een rode MY RWD staan met FSD in bestelling. Deze wordt hopelijk midden maart geleverd!

Ik ben een beetje benieuwd of FSD de moeite gaat zijn, maar ik kon het toch niet laten.
 
Dag allemaal,

Ik woon in België en rij al 4 jaar met een elektrische leasewagen, namelijk de Hyundai Ioniq. Ik was bij mij op het bedrijf een voorvechter van elektrisch rijden. Ik heb een "uitzondering" gekregen op de regel dat leasewagens verplicht diesels moesten zijn.
Uiteindelijk is men ingehaald door de wetgeving, en is nu bij ons in de praktijk enkel elektrische leasewagens toegestaan.

De vervanging van mijn Ioniq komt eraan, en al sinds de aankondiging van de MY hoopte ik dat deze in ons leasebudget zou passen.

Dat is gelukt, want ik heb nu een rode MY RWD staan met FSD in bestelling. Deze wordt hopelijk midden maart geleverd!

Ik ben een beetje benieuwd of FSD de moeite gaat zijn, maar ik kon het toch niet laten.
Welkom Ben,
Persoonlijk was ik dan voor de LR zonder FSD gegaan ipv RWD met FSD. (het is dan 500€ minder)
Niettegenstaande ik op beide tesla's ook FSD heb genomen, (M3 LR en model S LR) heb je er hier momenteel weinig of niets aan. Het is een beetje sponsoring voor de goede zaak en hopen dat je er iets aan hebt voordat je hem terug van de hand doet.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Welkom Ben,
Persoonlijk was ik dan voor de LR zonder FSD gegaan ipv RWD met FSD. (het is dan 500€ minder)
Niettegenstaande ik op beide tesla's ook FSD heb genomen, (M3 LR en model S LR) heb je er hier momenteel weinig of niets aan. Het is een beetje sponsoring voor de goede zaak en hopen dat je er iets aan hebt voordat je hem terug van de hand doet.
Dat snap ik als je er nu naar kijkt met de huidige prijzen.

Maar ik heb mijn bestelling gedaan toen de RWD net beschikbaar was in België, en toen was de RWD 15k goedkoper dan de LR.
Moest ik nu opnieuw beslissen, zou ik waarschijnlijk ook voor de LR met enhanced AP gaan.

Maar goed, in de Tesla wereld gaat het snel, dat is het risico dat je neemt met maanden op voorhand te bestellen :)

Ik hoop dat ik er binnen 4j iets aan hebt, en anders is't pech en kan ik volgende keer een beter geīnformeerde keuze maken.
 
Hallo allemaal,

ik ben een abraham uit Zwolle. Een redelijk nieuwe ev rijder, (nog) niet in bezit van een Tesla Y SR RWD, maar dat zal 1 deze dagen wel gebeuren( bestellen )
Er is vast veel meer dat ik zou moeten vertellen, maar dat komt vast want ik ben normaliter een actief forum gebruiker.:p

Ondertussen al flink aan het lezen en zoeken naar rubber matten, mooie zwarte wieldoppen en de bakken in het interieur ;)
 
kan iemand me ook tippen hoe dit forum te volgen op de telefoon? kan ik dit ook lezen met een forum app zoals tapatalk? en zo ja, hoe heet de groep dan

Het is prima te volgen met een webbrowser op je telefoon.
Soms wel handig om even kort je telefoon naar 'landscape' te kantelen, dan zie je extra info over een post die je in 'portrait' niet ziet.
 
bakken in het interieur
Ik heb de middenconsolebakken en de bakken voor de zijruimtes in de koffer op de Tesla site besteld. Voordeel van de bakken in de koffer is dat ze een deksel hebben dat dan 1 vlakke ruimte vormt met de rest van de koffer.
Ik zou wel niet te vroeg bestellen. Uitvoeringen kunnen met de tijd wel eens veranderen (zowel van de wagen als van de accessoires).