Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

extra reclame op TuneIn?

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Ik had sinds enkele dagen het idee dat Bol.com erg veel reclame uitzond, en dat ik blijkbaar telkens die reclame te horen kreeg als ik naar een zender schakelde. Maar vandaag viel me op dat het wel extreem vaak gebeurde: bij een groot deel van de commerciële zenders (sky, 100%nl, qmusic en 538 volgens mij) krijg ik eerst de reclame van bol.com te horen en daarna begint de normale uitzending (je valt dan soms midden in een nummer). Dit gebeurt telkens als je overschakelt naar zo'n zender.
Is dat een wijziging in TuneIn? Ik ben er als 'radio-zapper' niet blij mee: TuneIn wordt zo onbruikbaar.
Hebben jullie hier ook last van, of is het een glitch in mijn systeem?
 
Het is mij nog niet opgevallen, luister alleen maar via tunein.
Ik zal er vandaag eens extra op letten.
Ik heb geen account ingesteld btw.
Of heb je de laatste tijd nix meer besteld bol.com :) dat ze naar je op zoek zijn.
 
Heb je al een reset gedaan van het hoofdscherm.
Ik heb een aantel keer getest, maar krijg geen reclame voorgeschoteld.
Heb wel het probleem dat ik geen spotify meer kan gebruiken.
Het tesla account werkt niet meer. Meer mensen hier last van?
 
Waar was bekend geworden dat in de recentste release de Linux kernel update zit? Ik dacht eigenlijk dat die nog niet uit was namelijk en kan het ook nergens echt letterlijk vinden. Overigens betwijfel ik of de performance ineens zoveel beter wordt met een nieuwe kernel, want meestal geeft het maar een minimaal verschil en soms wordt het zelfs iets minder goed. De meeste wijzigingen in kernel versies zijn vooral nieuwere modules en features.

Op Phoronix staan wel wat benchmarks op een x86 systeem, wat op zich niet echt is te vergelijken met ARM, maar het geeft wel een beetje aan dat de snelheid vaak redelijk gelijk blijft. Sommige specifieke workloads hebben wel wat fluctuatie en een heel enkele keer is er inderdaad wat verbetering: Linux 3.5 Through Linux 4.4 Kernel Benchmarks: A 19-Way Kernel Showdown Shows Some Regressions - Phoronix (dit is pag 4, op pag 5/6 staan ook nog wat benchmarks).

Versie 4.4 is dacht ik de versie waar Tesla naar toe wil, als ik mij dat goed herinner van de tweets van Elon.

De browser zelf lijkt me alleen echt sneller te krijgen door die te optimaliseren. Dat moet volgens mij ook best kunnen, Android tablets met een Tegra 3 processor bieden ook een acceptabele snelheid qua webbrowser (alhoewel het niet te vergelijken is met moderne processoren). Dus een Tesla met Tegra 3 moet dat ook kunnen. Alhoewel het wel een probleem schijnt te zijn dat de Tesla heel veel logging doet, dus daar raak je ook wat resources aan kwijt.
 
Ik had sinds enkele dagen het idee dat Bol.com erg veel reclame uitzond, en dat ik blijkbaar telkens die reclame te horen kreeg als ik naar een zender schakelde. Maar vandaag viel me op dat het wel extreem vaak gebeurde: bij een groot deel van de commerciële zenders (sky, 100%nl, qmusic en 538 volgens mij) krijg ik eerst de reclame van bol.com te horen en daarna begint de normale uitzending (je valt dan soms midden in een nummer). Dit gebeurt telkens als je overschakelt naar zo'n zender.
Is dat een wijziging in TuneIn? Ik ben er als 'radio-zapper' niet blij mee: TuneIn wordt zo onbruikbaar.
Hebben jullie hier ook last van, of is het een glitch in mijn systeem?

dat heb ik al van bij de levering, bij bepaalde zenders.
eerst spaans ! wegens een sim kaart van Telefonica.

na de ombouw naar LTE en een Belgische sim ; is het nu alvast Vlaamse reclame.
 
Ik had het zelfde Maurice, toen ik mijn auto aan het wassen was en telkens een deur open deed om de deurstijl schoon te maken kreeg ik een reklame van sneakerstore te horen. Deur dicht en volgende deur open en weer die zelfde reklame en dat bleef maar zo doorgaan.
 
Ik had sinds enkele dagen het idee dat Bol.com erg veel reclame uitzond, en dat ik blijkbaar telkens die reclame te horen kreeg als ik naar een zender schakelde. Maar vandaag viel me op dat het wel extreem vaak gebeurde: bij een groot deel van de commerciële zenders (sky, 100%nl, qmusic en 538 volgens mij) krijg ik eerst de reclame van bol.com te horen en daarna begint de normale uitzending (je valt dan soms midden in een nummer). Dit gebeurt telkens als je overschakelt naar zo'n zender.
Is dat een wijziging in TuneIn? Ik ben er als 'radio-zapper' niet blij mee: TuneIn wordt zo onbruikbaar.
Hebben jullie hier ook last van, of is het een glitch in mijn systeem?

Het is het ontbreken van een glitch in je portemonnee: De oplossing is natuurlijk iets te kopen op bol.com, dan houdt de reclame vast vanzelf op. ;)
 
Via TuneIn luister ik veel naar iemand die filmmuziek uitzendt vanuit een trailer ergens in Montana USA.
Op een gegeven moment zijn er onder druk van de grote zenders eisen gesteld aan het betalen van royalties (lees: hoe druk ik de kleintjes uit de markt), waardoor hij gedwongen was om reclame te gaan uitzenden en inkomsten te genereren.
Maar buiten de USA krijg je nu in plaats van de reclame even het ruisen van golven op een strand te horen.
Dus om de x minuten even het vakantiegevoel uit de speakers, daar kan ik beter mee leven dan met die irritante reclame op de Nederlandse readiozenders! :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN