Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Donderdag:smile:.

Top 17" screen.
image.jpeg


Bottom
image.jpeg
 
Ik heb mezelf voorgenomen om er niet zo hard naar uit te kijken als vorige keer.
Nieuwe kaarten zou mij al veel vooruit helpen.

Helaas geen nieuwe kaarten :redface:

Hoop ook dat de navigatie een flinke update krijg gisteren weer een mooie route gezien op mijn scherm die 3x zo lang was.

Jammer, ook niet :crying:

Afgezien van het feit dat het zelf parkeren en roepen van de auto niet in versie 7 zit,

Zit er dus wel in :biggrin:

Is heerlijk rijden met TACC aan idd, ben er in korte tijd grote fan van geworden.

Tegelijkertijd in bepaalde situaties (aanrijden naar een (bijna) stilstaande auto of afrit die naar beneden afloopt) heeft die van mij t nog moeilijk. Veel te laat en abrupt remmen. Heeft nog geen mogelijkheid om snelheidsverschil tussen zichzelf en voorganger te meten denk ik. En door die aflopende afrit lijkt ie over de voorganger heen te kijken en ziet ie m daardoor vrij laat.

Is verbeterd en gaat vloeiender. :cool:

Die ervaring heb ik nu al. Als ik in redelijk druk verkeer op de TACC rij, is de afstand tussen mij en de voorganger voor velen veel te groot (ook op stand 1...). En dus schieten ze ineens naar rechts, halen me rechts in en zetten hun auto tussen mijn voorganger en mij in, druk gebarend naar me.

Realiseer je dat als 10 auto's dit doen in een (nagenoeg stil staande/langzaam rijdende) file dat deze file wel 1km langer kan zijn. Wat betekend dat achterop komend verkeer een 1 km eerder stil staat...
Netjes aansluiten op een veilige manier is voor iedereen het beste met zo min mogelijk (abrupt) remmen

Overigens is de TACC niet alleen op de snelweg, maar juist ook op 2 baans provinciale wegen ideaal, met stoplichten. Je hebt dan niet het probleem van het inhalen - anderen zijn dan wel gedwongen om achter je te blijven, dus geen probleem als je wat meer afstand houdt dan degene achter jou wenselijk vindt. En omdat je zelf ook niet kunt inhalen en dus gedwongen bent om anderen te volgen, kun je de TACC gebruiken om moeiteloos met het verkeer mee te rijden. Bijvoorbeeld de provinciale weg vanaf de A7 naar Enkhuizen, met diverse stoplichten, heb ik zo al vaak gereden zonder één keer het gas of de rem te gebruiken. En ook heb ik een keer ruim een uur door Zwitserland gereden (nog in mijn vorige auto) zonder de pedalen aan te raken. Veilig en comfortabel!

Uw naam is Remi (lees: alleen op de wereld?) :mad:

iedereen met de beta in België/Nederland heeft dus met een illegaal voertuig gereden :scared:

En dat met veel plezier.:tongue:
 
Denk dat alle parkeersensoren en de radar voor en wat er achter zit weet ik niet toch te ingrijpend zijn om te vervangen.

Inderdaad, er moet ook een andere voorruit in, een andere headliner, een nieuw kabelharnas, een bijkomende verwerkingseenheid, nieuwe voor- en achterbumper, andere grille waar de radar sensor in zit. Eigenlijk moet de wagen in die mate uit mekaar gehaald worden dat de kostprijs niet redelijk is om het haalbaar te maken.
 
Wacht nog een beetje tot er een met de nieuwe generatie sensoren en MobilEye uit komt. Dan zal er tenminste ook een batterij zijn die vol vermogen kan geven aan een PD op elke snelheid. :wink:
Ah, dan wacht ik nog ff. Heb al wel hier ergens wat over dat vermogen gelezen...

- - - Updated - - -

In v7.0 zou toch ook torque sleep zitten voor de achterwiel aangedreven tesla's?
Ben benieuwd wat dit scheelt in het bereik. Bovendien zou ook de performance beter zijn?
Moet ik nog ervaren.
 
als de auto stilstaat wordt de stroom van de motor gehaald, deze gaat er direct weer op wanneer je op het gaspedaal drukt. Voor de dual drive motoren is dit er al maar met 7.0 zou dit ook voor de achterwiel aangedreven varianten beschikbaar komen. Scheelt 10% in range. 7.0 zou ook een efficientere climat control hebben
 
Tesla Motors, Inc. (TSLA ) is planning a software update for its dual motor Model S vehicles that will enable torque sleep in the cars. This means that torque sleep will be enabled in one of the drive units when torque is not required. Thereafter, the unit will become active as soon as the accelerator is pressed.
According to Tesla, the change will be so smooth that the driver will not be able to feel it. However, this small change will increase the range of the dual motor Model S vehicles by around 10%.

Dit was ten tijde van de introductie voor de D varianten. Nu zou dit ook beschikbaar komen voor rear wheel




 
Ik las m in de context van torque sleep tijdens het rijden... vandaar ook de knipoog...
Ik zie dat jij vooral geïnteresseerd bent in de besparing tijdens het stilstaan.
Heb nog een paar uurtjes werk voor de boeg, dus even iets meliger dan normaal.....
Moet ik natuurlijk niet doen bij n nieuw forumlid.....

Welkom trouwens!

Ik hoop je binnenkort bij een road-trip, bij een SuC of uiterlijk bij de E-Rally te ontmoeten!
 
Ik las m in de context van torque sleep tijdens het rijden... vandaar ook de knipoog...
Ik zie dat jij vooral geïnteresseerd bent in de besparing tijdens het stilstaan.
Heb nog een paar uurtjes werk voor de boeg, dus even iets meliger dan normaal.....
Moet ik natuurlijk niet doen bij n nieuw forumlid.....

Welkom trouwens!

Ik hoop je binnenkort bij een road-trip, bij een SuC of uiterlijk bij de E-Rally te ontmoeten!

Thanks! Ga deze maand mijn eerste tesla uitkiezen. Van diesel naar elektrisch. Spannend.
 
Als je stilstaat heb je geen aandrijving nodig :confused:

Torque sleep in de D komt in actie wanneer je erg weinig vermogen vraagt (cruisen aan constante snelheid) en 1 motor voldoende is om de wagen in beweging te houden.
Bij de P85D wordt de meest inefficiënte motor in slaapstand gezet (dat is de achterste). Bij de 85D kan men in theorie kiezen welke motor men in slaapstand zet (beide zijn gelijk).
Hoe ze dit kunnen implementeren in RWD wagens weet ik niet maar ik zie niet meteen hoe het dezelfde besparing zou kunnen opleveren.
Er zijn wel mensen die hun Model S op bepaalde momenten in neutraal zetten om minder te verbuiken. Ik vermoed dat het zoiets zou kunnen zijn. Dus de motor gaat uit als je dicht in de buurt van de 0 kW komt (geen acceleratie en geen regen).
 
Torque sleep in de D komt in actie wanneer je erg weinig vermogen vraagt (cruisen aan constante snelheid) en 1 motor voldoende is om de wagen in beweging te houden.
Bij de P85D wordt de meest inefficiënte motor in slaapstand gezet (dat is de achterste). Bij de 85D kan men in theorie kiezen welke motor men in slaapstand zet (beide zijn gelijk).
Hoe ze dit kunnen implementeren in RWD wagens weet ik niet maar ik zie niet meteen hoe het dezelfde besparing zou kunnen opleveren.
Er zijn wel mensen die hun Model S op bepaalde momenten in neutraal zetten om minder te verbuiken. Ik vermoed dat het zoiets zou kunnen zijn. Dus de motor gaat uit als je dicht in de buurt van de 0 kW komt (geen acceleratie en geen regen).
Ik las ergens dat die torque sleep bij RWD inhield dat de motor compleet spanningsloos gemaakt wordt als je stil staat.
Zal dus niet veel besparing opleveren en schijnt het niet in de finale versie van 7.0 gehaald te hebben.
 
Inderdaad, er moet ook een andere voorruit in, een andere headliner, een nieuw kabelharnas, een bijkomende verwerkingseenheid, nieuwe voor- en achterbumper, andere grille waar de radar sensor in zit. Eigenlijk moet de wagen in die mate uit mekaar gehaald worden dat de kostprijs niet redelijk is om het haalbaar te maken.

En een compleet ander remsysteem en stuurbekrachtiging. Kan dus echt niet.

De Beta testers beginnen zich te melden op het forum, lijkt er op dat ze de definitieve versie hebben ;-)