You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb mezelf voorgenomen om er niet zo hard naar uit te kijken als vorige keer.
Nieuwe kaarten zou mij al veel vooruit helpen.
Hoop ook dat de navigatie een flinke update krijg gisteren weer een mooie route gezien op mijn scherm die 3x zo lang was.
Afgezien van het feit dat het zelf parkeren en roepen van de auto niet in versie 7 zit,
Is heerlijk rijden met TACC aan idd, ben er in korte tijd grote fan van geworden.
Tegelijkertijd in bepaalde situaties (aanrijden naar een (bijna) stilstaande auto of afrit die naar beneden afloopt) heeft die van mij t nog moeilijk. Veel te laat en abrupt remmen. Heeft nog geen mogelijkheid om snelheidsverschil tussen zichzelf en voorganger te meten denk ik. En door die aflopende afrit lijkt ie over de voorganger heen te kijken en ziet ie m daardoor vrij laat.
Die ervaring heb ik nu al. Als ik in redelijk druk verkeer op de TACC rij, is de afstand tussen mij en de voorganger voor velen veel te groot (ook op stand 1...). En dus schieten ze ineens naar rechts, halen me rechts in en zetten hun auto tussen mijn voorganger en mij in, druk gebarend naar me.
Overigens is de TACC niet alleen op de snelweg, maar juist ook op 2 baans provinciale wegen ideaal, met stoplichten. Je hebt dan niet het probleem van het inhalen - anderen zijn dan wel gedwongen om achter je te blijven, dus geen probleem als je wat meer afstand houdt dan degene achter jou wenselijk vindt. En omdat je zelf ook niet kunt inhalen en dus gedwongen bent om anderen te volgen, kun je de TACC gebruiken om moeiteloos met het verkeer mee te rijden. Bijvoorbeeld de provinciale weg vanaf de A7 naar Enkhuizen, met diverse stoplichten, heb ik zo al vaak gereden zonder één keer het gas of de rem te gebruiken. En ook heb ik een keer ruim een uur door Zwitserland gereden (nog in mijn vorige auto) zonder de pedalen aan te raken. Veilig en comfortabel!
iedereen met de beta in België/Nederland heeft dus met een illegaal voertuig gereden :scared:
Denk dat alle parkeersensoren en de radar voor en wat er achter zit weet ik niet toch te ingrijpend zijn om te vervangen.
Maw beter meteen een nieuwe bestellen..... Inclusief betere stoelen, groter accupack 4wd, etc. Of toch een X? Ik twijfel al wel:biggrin:
Ah, dan wacht ik nog ff. Heb al wel hier ergens wat over dat vermogen gelezen...Wacht nog een beetje tot er een met de nieuwe generatie sensoren en MobilEye uit komt. Dan zal er tenminste ook een batterij zijn die vol vermogen kan geven aan een PD op elke snelheid. :wink:
Moet ik nog ervaren.In v7.0 zou toch ook torque sleep zitten voor de achterwiel aangedreven tesla's?
Ben benieuwd wat dit scheelt in het bereik. Bovendien zou ook de performance beter zijn?
als de auto stilstaat wordt de stroom van de motor gehaald, deze gaat er direct weer op wanneer je op het gaspedaal drukt. Scheelt 10% in range.
Ja! Alleen de voorwielen worden dan aangedreven. :wink:
Ik las m in de context van torque sleep tijdens het rijden... vandaar ook de knipoog...
Ik zie dat jij vooral geïnteresseerd bent in de besparing tijdens het stilstaan.
Heb nog een paar uurtjes werk voor de boeg, dus even iets meliger dan normaal.....
Moet ik natuurlijk niet doen bij n nieuw forumlid.....
Welkom trouwens!
Ik hoop je binnenkort bij een road-trip, bij een SuC of uiterlijk bij de E-Rally te ontmoeten!
Als je stilstaat heb je geen aandrijving nodig
Dat lijkt mij sterk, maar ik laat mij graag verrassen!
Ik las ergens dat die torque sleep bij RWD inhield dat de motor compleet spanningsloos gemaakt wordt als je stil staat.Torque sleep in de D komt in actie wanneer je erg weinig vermogen vraagt (cruisen aan constante snelheid) en 1 motor voldoende is om de wagen in beweging te houden.
Bij de P85D wordt de meest inefficiënte motor in slaapstand gezet (dat is de achterste). Bij de 85D kan men in theorie kiezen welke motor men in slaapstand zet (beide zijn gelijk).
Hoe ze dit kunnen implementeren in RWD wagens weet ik niet maar ik zie niet meteen hoe het dezelfde besparing zou kunnen opleveren.
Er zijn wel mensen die hun Model S op bepaalde momenten in neutraal zetten om minder te verbuiken. Ik vermoed dat het zoiets zou kunnen zijn. Dus de motor gaat uit als je dicht in de buurt van de 0 kW komt (geen acceleratie en geen regen).
Inderdaad, er moet ook een andere voorruit in, een andere headliner, een nieuw kabelharnas, een bijkomende verwerkingseenheid, nieuwe voor- en achterbumper, andere grille waar de radar sensor in zit. Eigenlijk moet de wagen in die mate uit mekaar gehaald worden dat de kostprijs niet redelijk is om het haalbaar te maken.