De TACC stel je in in seconden, tussen 1 en 7. Stand 7 die jpet gebruikt is dus de maximum stand. Ik gebruik zelf 3 tot 4 en dat werkt prima naar mijn idee. Bij lage snelheden is er niet overdreven veel ruimte, maar bij hogere snelheden dus wat meer afstand. Precies zoals het zou moeten naar mijn idee - er zouden een stuk minder kop-staart botsingen plaatsvinden als meer mensen wat afstand zouden houden in druk verkeer. In fileverkeer, als de auto's tot stilstand komen, sluit de Tesla netjes aan op de voorganger.
Overigens is de TACC niet alleen op de snelweg, maar juist ook op 2 baans provinciale wegen ideaal, met stoplichten. Je hebt dan niet het probleem van het inhalen - anderen zijn dan wel gedwongen om achter je te blijven, dus geen probleem als je wat meer afstand houdt dan degene achter jou wenselijk vindt. En omdat je zelf ook niet kunt inhalen en dus gedwongen bent om anderen te volgen, kun je de TACC gebruiken om moeiteloos met het verkeer mee te rijden. Bijvoorbeeld de provinciale weg vanaf de A7 naar Enkhuizen, met diverse stoplichten, heb ik zo al vaak gereden zonder één keer het gas of de rem te gebruiken. En ook heb ik een keer ruim een uur door Zwitserland gereden (nog in mijn vorige auto) zonder de pedalen aan te raken. Veilig en comfortabel!