Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ja... eerlijk gezegd heb ik er helemaal niets mee...en doe ik er ook niets mee.. Het ontgaat mij nog steeds wat al die gebruikers er in zien -;)

Ach, dan heb je ons nog. Komen we wat tegen op Facebook dat interessant is, meestal < 1% dan linken we het wel door :)

- - - Updated - - -

Daar komt het aan (het lijkt wel Sinterklaas die een dag te laat komt!)\



Elon Musk on Twitter:

Mooi, dan krijg ik hem misschien als we straks in Hongarije zijn. Hoewel het voor mij als Classic niet zoveel zal brengen als bij de "rest" :)
 
eb75e76cb8e0aa2dc4c84b06ec111515.jpg


Zit aan de wijn in Hongarije, uurtje geleden aangekomen. Met 29 rest op stopcontact aangesloten, inmiddels 39 geworden en hier is hij dan (neem ik aan). Nog maar even naar buiten dus [emoji1]
 
Pffff... niet echt dat, die V7. De UI is op sommige punten niet doordacht of consequent. Soms wel gradings, soms geen gradings; soms wel shade rendering, soms niet; Sommige text geen omlijning, sommige text wel omlijning. UI van het instrumenten panel niet gelijk aan die van het 17" scherm. Wat een mikmak.

Tire pressure readings werken bij niet ,maar misschien moet er eerst met de wagen gereden worden.
 
Pffff... niet echt dat, die V7. De UI is op sommige punten niet doordacht of consequent. Soms wel gradings, soms geen gradings; soms wel shade rendering, soms niet; Sommige text geen omlijning, sommige text wel omlijning. UI van het instrumenten panel niet gelijk aan die van het 17" scherm. Wat een mikmak.

Tire pressure readings werken bij niet ,maar misschien moet er eerst met de wagen gereden worden.

Ik heb liever nu de upgrade en stapsgewijs verbeteringen maar ben het eens dat de UI zeker nog niet helemaal goed zit. De bandingspanning werkt idd enkel tijdens het rijden. Ik vermoed dat de sensoren in slaapstand gaan als de wielen niet draaien om hun batterij te sparen.
 
Ik heb er nog niet mee gereden, wel vannacht geïnstalleerd en UI bekeken. Kan de poort niet uit eant staat auto achter en bovendien hongaarse culinaire gastvrijheid met bijpassende versnaperingen maken rijden met de MS nu niet zo verstandig [emoji485]Maar een update als deze brengt ook veel onderhuidse finetuning met zich die de releasenotes niet halen. Morgen dan maar. Sinds aankomst met 29 km rest inmiddels op 201 km gekomen, met 220 volt UMC.
 
Ik vond de UI ook niet zo geweldig, tot ik de oude UI weer zag op een filmpje dat ik had gemaakt. De oude UI voelt toch dan toch wel een beetje bejaard aan. Ik vind alle informatie ook wel duidelijk weergegeven in v7. In eerste instantie vond ik het wel wat jammer dat de energy meter niet meer centraal zit, maar ergens is het wel fijn dat ik er nu iets minder op gewezen hoe (on)zuinig ik rijd. En voor de langere trips vind ik vooral het gemiddelde belangrijk en is de trip energy prediction ook wel redelijk accuraat.

Wat ik vooral knap vind is dat ze de grote hoeveelheid informatie van de sensoren en auto pilot eigenlijk in zo'n klein centraal stukje op het dashboard hebben weten te verwerken, maar dat het toch allemaal duidelijk is.