Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
erg blij dat de update gisteren is doorgekomen;. maar autopilot werkt niet (de cruisecontrol ook niet :( ) heb reeds een soft reset & een power down .. maar niks lijkt het probleem op te lossen, iemand enig idee? Helpdesk weet het ook niet zo direkt
:confused:

Ik reageer toch even want ik weet niet of je serieus bent, denk dat je MS van voor Okt 2014 is!
Je cruisecontrol moet gewoon werken.
 
Ik heb inmiddels ook v7 geïnstalleerd. Ben erg enthousiast, maar.... waar is de kilometerteller gebleven? Vroeger stond die linksonder in beeld, nu staat daar alleen nog de range. Er zijn natuurlijk nog de twee losse tellers A en B, maar is er nog een manier om de totale km stand te zien?
 
Staat bij mij gewoon onder kWh meter/snelheidsmeter.
Ik weet niet precies welke je bedoelt, maar heb inmiddels wel de kilometerteller teruggevonden. Staat onder de reeks getallen van de nieuwe trip informatie. Kan me niet herinneren dat dit er eerder vandaag ook stond, maar misschien heb ik er overheen gekeken - de aandacht ging vooral uit naar de blauwe lijntjes...
 
het lijkt mij ook dat de wagen minder verbruikt.

Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Morgen en dinsdag kleine ritjes van in totaal hooguit 20 km (en omdat hij buiten staat waarschijnlijk veel energie naar opwarmen batterij) dus dat zal geen goed beeld geven.

Maar dan woensdag met bijna 1.500 km. Eerste stuk rustig en binnendoor (ook om de 330 km zonder problemen te halen tot Wenen) en via zeven SuC's naar huis. (Wenen - St. Valentin - Regensburg - Geiselwind - Wiesbaden - Mogendorf - Moers). Kan ook met minder maar leuke is nu dat kort laden voldoende is. Ik zie wel hoe het loopt.
Ik zal ook log bijhouden zodat ik kan melden wat mijn ervaringen zijn.

Hoe leuk het hier ook is, ergens heb ik er alweer zin in op weg te gaan (maar niet hardop zeggen:)

Overigens, sinds 29 maart 2014, toen wij de MS kregen, is dit al de zesde keer dat hij ons hierheen heeft gebracht. Nog zonder ook maar één probleem (gebruikelijke issues hebben geen betrekking op de reizen) en tegen €.0,00 brandstofkosten, hoewel, eerste keer een tientje voor Smatric in Oostenrijk, toen de laatste SuC nog ruim vóór München was (Jettingen) en wij 22 Kw laders moesten gebruiken. Overigens voor de kinderen nog steeds één van de leukste ervaringen, duur Sheraton Hotel bij Salzburg voordat Richard van Kaiserhof er was (of althans bij mij bekend) met binnenzwembad en allerlei leuke dingen als Sissy lokatie in de buurt. En dan nu... Maar ze vinden het nog steeds erg leuk en lopen zelf al bij de SuC's naar een andere MS, als die er is en brabbelen "lustig" mee :0
 
Last edited:
grmbll...
12179641_10205457225494731_920514672_n.jpg

ben ik nu echt de enige die dit probleem heeft :(
 
Even 5 minuten "uit zetten" (uit de auto, op slot etc.) en dan weer instappen, is het er dan nog?

Ik heb tot nu toe een aantal keer zo'n soort melding gehad, maar dat loste zichzelf op....

Alle sensoren schoon / werkend overigens?

je gaat het niet geloven, maar heb vandaag zelfs de auto volledig gewassen; de sensoren zelfs een extra beurt gegeven :( ik heb gisteren 1H30 zitten rondtoeren om 23h30 :p vandaag voor & na de wasbeurt poging ondernomen, maar niets helpt. Zodra ik in cruise will gaan geeft gij "cruisecontrol is disabled". De helpdesk heeft een ticket aangemaakt voor de engineers, maar blijkbaar werken die niet op zaterdag/zondag. Maar toch bedankt voor de info ;)

- - - Updated - - -

Heb je beide schermen al eens gereset? (Ik doe dat altijd onmiddellijk na een update)

meerdere malen, zelfs powerdown gedaan, helpt allemaal niets :(
 
En de hardware kan het eigenlijk niet zijn, want die werkte waarschijnlijk prima voor de update...

Dit moet vreselijk vervelend zijn voor je en ik hoop dat de Tesla engineers er morgen snel werk van kunnen maken.

Lol .. beetje frustrerend .. je wilt natuurlijk dat je direkt alles kan testen ;) Ik las net bij tesladiscussions volgende

"5) Finally changed the Camera, re-calibrated it and everything is working and I have my car back with AP working."

Ik hoop echt niet dat ik bij het SeC moet zijn, kan beter een beurtenkaart gaan vragen daar :(
 
Mijn bevindingen met de classic, als je CC af zet gaat hij veel geleidelijker in de regen, hoe je dus niet meer zo snel op te vangen.
Daarnaast doet de basisfunctionaliteit van nav het weer, ik kreeg geen blauwe lijn meer of eentje die heel ergens anders stond dan waar ik reed. Maar dat had ik waarschijnlijk ook met een reset kunnen bereiken.
Tot slot is de temp in de app nu tot 1/10 graad af te lezen
93d1e48d2fbc5df3cc25f4ad51835ce6.jpg