Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Idd, classic heeft een rechthoekige weergave, en die voegt niet zo veel toe omdat je natuurlijk je actuele verbruik nog in het midden hebt.
Wel leuk natuurlijk om de trend in de gaten te houden.
Ik hoop overigens echt dat de actuele weergave bij AP toch iets gebruiksvriendelijker wordt...
 
Vanochtend na het achteruit rijden vanaf mijn afrit bleef de achteruit rij camera aan staan met de rijrichtings strepen in beeld.
De camera handmatig uitschakelen ging niet maar een reset wel.
Iemand anders dit ook al eens gehad?
 
Pas nog gebruikt om dat ik geen file-traffic informatie op het scherm kreeg. De beschikbare capaciteit is maar net voldoende om alle noodzakelijke processing en IO aan te kunnen.
Het is overigens wel beter geworden - in het begin wilde het grote scherm nogal eens "bevriezen", met name als je veel spintjes/remmen had gedaan. Systeem kon dat niet bijhouden -had een raar effect: op het scherm reed ik 160, terwijl ik stilstond voor een garagedeur.
Klinkt bijna als de meest gebruikte oplossing van een IT helpdesk : "un petit rebootski s'il vous plaît monsieur ?" ;-)
 
Vanochtend na het achteruit rijden vanaf mijn afrit bleef de achteruit rij camera aan staan met de rijrichtings strepen in beeld.
De camera handmatig uitschakelen ging niet maar een reset wel.
Iemand anders dit ook al eens gehad?

Ook toen je al harder reed? Tegenwoordig blijft deze nog even ingeschakeld, ook als je weer vooruit rijdt. Totdat je boven een bepaalde snelheid komt, dan verdwijnt hij weer.
 
Zo is het bij mij ook Maurice, na het vooruitrijden gaat de camera vanzelf uit.

En bij de AP modellen gaan de remlichten wel aan boven de 136 km/u dus ik vermoed dat het een bug is.

Nog even over de "136km/u - remlichten bug". Ik begreep dat er een veronderstelling was dat er verschil was ontdekt tussen de classic en 4wd uitvoering? Gisteren (lees: vanmorgen vroeg/midden in de nacht) even uitvoerig kunnen testen; op de 85D werkt alles perfect qua remlichten bij alle snelheden. Wel is inderdaad de vertraging (met loslaten watt pedaal) bij hogere snelheden minder echter lichten de remlichten (op zowel deskboard als achter/buiten) wel degelijk op.
 
Ook toen je al harder reed? Tegenwoordig blijft deze nog even ingeschakeld, ook als je weer vooruit rijdt. Totdat je boven een bepaalde snelheid komt, dan verdwijnt hij weer.

Bleef aan.
Zag het pas na een km dat én de gebogen rijlijnen nog op het scherm stonden en de camera niet was uitgeschakeld.
Een reset hielp, vraag me trouwens af of aan de kant stoppen en een keer in reverse zetten dit ook zou oplossen.
 
Vanaf enig moment heb ik last gekregen van "doorspelende muziek" wat in ieder geval bij usb zo was.
Iets beter uitgelegd: ik heb de muziek vanaf USB op "mute" gezet, rij al dan niet nog een stukje en parkeer de auto.
De volgende dag staat bij instappen van de auto de muziek aan op een compleet ander nummer...
Ergens is voorbijgekomen dat dat een temporary bug zou zijn, maar ik heb m gehad tot aan de verkoop...
Ik hoop dat de volgende m niet heeft, want elke keer de USB er uit te trekken om dit te voorkomen is ook zoiets.
 
Vanaf enig moment heb ik last gekregen van "doorspelende muziek" wat in ieder geval bij usb zo was.
Iets beter uitgelegd: ik heb de muziek vanaf USB op "mute" gezet, rij al dan niet nog een stukje en parkeer de auto.
De volgende dag staat bij instappen van de auto de muziek aan op een compleet ander nummer...
Heb ik ook. Maar al een hele tijd, zeker van vóór firmware v7. Als ik thuis kom en ik ben halverwege een album op mijn USB stick, dan begint de muziek de volgende ochtend als ik instap altijd aan het begin van het laatste nummer van dat album. Tegelijkertijd heb ik een periode een vreemd hoge vampire drain gehad en ik heb die twee verschijnselen in mijn verbeelding wel eens aan elkaar gekoppeld. Alsof de auto 's nachts nog een feestje bouwt. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het doorspelen van de muziek me 15km range kost. Hoe dan ook, bij mij is dit probleem nog niet opgelost, en ik wil mijn USB stick er niet uithalen omdat hij dan elke keer de zaak weer gaat indexeren als ik hem er weer in steek. Al met al irritant.
 
Airco ervaringen na 7.0 update

Sinds 7.0 werkt mijn airo verre van optimaal. Verwarming moet soms op 24 om gevoelswaarde 21 graden te hebben en flinke flux in koude en dan weer warme lucht. Ook passagiers (ook al zijn het Tesla fans) op achterbank klagen daarover. Voorheen was regeling beter. Wat wel verbeterd is is de opwarming van de auto voor vertrek, dat gaat veel sneller dan voorheen. Wie heeft deze ervaring ook en wie heeft tips om airo systeem optimaler te laten werken of is het simpelweg wachten op een nieuwe software update?
 
Vandaag 102.38.13 update gekregen. Geen release notes. Nog niet gereden. Hoop dat ik niet meer elke dag hoef te resetten om m'n iPhone te koppelen :wink:

Ik zie het, die is blijkbaar vandaag gereleased. Eigenaardig versienummer...

- - - Updated - - -

Sinds 7.0 werkt mijn airo verre van optimaal. Verwarming moet soms op 24 om gevoelswaarde 21 graden te hebben en flinke flux in koude en dan weer warme lucht. Ook passagiers (ook al zijn het Tesla fans) op achterbank klagen daarover. Voorheen was regeling beter. Wat wel verbeterd is is de opwarming van de auto voor vertrek, dat gaat veel sneller dan voorheen. Wie heeft deze ervaring ook en wie heeft tips om airo systeem optimaler te laten werken of is het simpelweg wachten op een nieuwe software update?

Met de release van V7 is er blijkbaar een techniek geïmplementeerd die de kachel "beter" zou moeten laten werken, i.e. met minder energieverbruik. En zoals je hebt vastgesteld gaat dat ook samen met een koele airflow en een afwijking van de gevoelstemperatuur tov vroeger. Je geraakt er na een paar weken wel beter aan gewend maar bij mij staat de temperatuur nu op 21,5° ipv op 20° voordien. En eigenlijk zou ik er 22° van moeten maken.
 
Met de release van V7 is er blijkbaar een techniek geïmplementeerd die de kachel "beter" zou moeten laten werken, i.e. met minder energieverbruik. En zoals je hebt vastgesteld gaat dat ook samen met een koele airflow en een afwijking van de gevoelstemperatuur tov vroeger. Je geraakt er na een paar weken wel beter aan gewend maar bij mij staat de temperatuur nu op 21,5° ipv op 20° voordien. En eigenlijk zou ik er 22° van moeten maken.

Hier staat ie sinds 7.0 ook hoger. Wat me vooral opvalt is dat de ventilator vaak op standje 2 staat. Als je die handmatig iets hoger zet is het probleem vaak opgelost.