Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

Precies wat ik maanden geleden al zei.... de non-USS variant zal grote buffers aanhouden om de onnauwkeurigheid te compenseren. Je hebt dus NOG grotere parkeerplekken nodig want de stop chime die zegt dat er geen ruimte meer is komt eerder.

Ik heb helaas nog geen autopark filmpjes gezien met de non-USS variant.

Edit: Ok, blijkt dat Autopark en Summon nog steeds niet beschikbaar zijn......
 
Precies wat ik maanden geleden al zei.... de non-USS variant zal grote buffers aanhouden om de onnauwkeurigheid te compenseren. Je hebt dus NOG grotere parkeerplekken nodig want de stop chime die zegt dat er geen ruimte meer is komt eerder.

Ik heb helaas nog geen autopark filmpjes gezien met de non-USS variant.

Edit: Ok, blijkt dat Autopark en Summon nog steeds niet beschikbaar zijn......

Lijkt gewoon erg accuraat te zijn.. in de meeste gevallen dan
 
Valt me tegen voor een hacker, want:
- Auto (software) weet afstand tussen camera en voorkant neus.
- Auto rijdt naar het object en kan zeer nauwkeurig de afstand bepalen en zodra deze uit het zicht van de voor-camera is, kan de software aan de hand van de snelheid van de auto redelijk nauwkeurig bepalen hoe ver hij nog kan rijden.

'Issue' is natuurlijk wanneer er een object vlak voor de auto wordt geplaatst nadat je de auto hebt verlaten, maar dat moet dan uit het zicht van de camera zijn (laag object) en dus bewust door iemand neergelegd worden. En je zult ook zien dat er een object ineens voor je auto ligt/staat. Dus lijkt mij een edge-case. Bovendien hoe vaak rijdt je naar voren als je vooruit ingeparkeerd bent? Je zal vrijwel altijd achteruit wegrijden.
 

Lijkt gewoon erg accuraat te zijn.. in de meeste gevallen dan

Feit dat het accuraat is wil niet zeggen dat er niet een giga buffer is. Dat is wat ik aanhaalde... die buffer is gewoon bizar groot omdat er simpelweg veel dode hoeken zijn maar ook gewoon marge die non-USS niet kan geven.

Ik denk ook niet dat dit zal verbeteren want rijschade neemt giga toe als je de marge negeert. Ze dekken zich nu al mega in met de beschrijving van park assist non-USS.
 
Feit dat het accuraat is wil niet zeggen dat er niet een giga buffer is. Dat is wat ik aanhaalde... die buffer is gewoon bizar groot omdat er simpelweg veel dode hoeken zijn maar ook gewoon marge die non-USS niet kan geven.

Ik denk ook niet dat dit zal verbeteren want rijschade neemt giga toe als je de marge negeert. Ze dekken zich nu al mega in met de beschrijving van park assist non-USS.
Ik zie in de video's 30cm tot 50cm buffer dat is niet heel anders dan wat mijn vorige auto deed en waar ik dan ook precies wist hoever ik nog door kon rollen. Uiteindelijk zie ik de USS na paar maanden nu als 'leuke extra' en niet meer echt als een onmisbare feature. Net als vroeger toen het er nog niet standaard op zat gaat parkeren eigenlijk prima zonder. Het is vooral die ene keer dat je een paaltje oid over het hoofd ziet, maar dan is de marge en de 360 graden dekking toch gewoon prima?

Maar goed we gaan het beleven als de update binnen is, het trage laden lijkt me voor nu eerder irritant dan de marges.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Precies dit! En voor de prijsdalingen voor de 3/Y hebben wij gedupeerden helaas niets gekregen.
Dat ging dan ook niet om dezelfde orde van grootte of ben je toen ook in één dag 20k (of nog meer voor MX bezitters) lichter geworden?

Anyway ik was blij met de actie en heb toen de upgrade van EAP naar FSD voor €2.100 aangeschaft.

Achteraf gezien tóch niet zo slim want ik vrees dat ik het verschil tussen EAP en FSD met m’n huidige MS 2018 niet mee ga maken.
 
Dat ging dan ook niet om dezelfde orde van grootte of ben je toen ook in één dag 20k (of nog meer voor MX bezitters) lichter geworden?

Anyway ik was blij met de actie en heb toen de upgrade van EAP naar FSD voor €2.100 aangeschaft.

Achteraf gezien tóch niet zo slim want ik vrees dat ik het verschil tussen EAP en FSD met m’n huidige MS 2018 niet mee ga maken.
Mijn Y P kost op dit moment in de aanbieding rond de 61k. Dat is 10k minder dan in september. Een onwijs groot bedrag, voor mij in ieder geval..
 
Wat bedoel je met buffer? 17 inch geeft de camera aan. 17 inch heeft hij ook gemeten. Ik zie daar geen buffer in.

Wacht maar als Autopark wordt uitgerold. Met buffer bedoel ik de minimale grote van het vak dat vereist is voor Autopark om in te kunnen parkeren. Hoeveel buffer is er voor + achter nodig.

Dat is bij Tesla sowieso al aan de ruime kant maar gezien de grote blinde hoek bij de voorbumper vermoed ik dat deze ruimte voor Autopark 100% vision nog groter is. Nog een grotere buffer om te kunnen parkeren en dus nog minder vakken waar de feature überhaupt werkt.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Wat een nauwkeurigheid!

Roept al stop als je een halve meter op de hoek zit




Vooral dus een issue bij de voorbumper omdat daar de camera geen zicht heeft maar dus ook achter bij de hoeken nutteloos juist daar waar je ultrasonic sensors nodig hebt bij het fileparkeren.
 
Vooral dus een issue bij de voorbumper omdat daar de camera geen zicht heeft maar dus ook achter bij de hoeken nutteloos juist daar waar je ultrasonic sensors nodig hebt bij het fileparkeren.
Ik heb uit nieuwsgierigheid vandaag een proefrit gereden in een BMW i7. gewoon om de high end concurrentie eens te voelen. Zij hebben toch wel erg goede parkeerhard- en software: zodra je bijna tegen de muur staat draait de camera in de neus naar beneden en filmt dus recht omlaag. Tot de millimeter nauwkeurig krijg je inzicht in wat er voor je gebeurt. En dat alles fraai weergegeven in een 360 bird's eye view. Erg netjes hoor, jammer dat Tesla van parkeersensoren zo'n ingewikkeld ding maakt als met de ruitenwissers.