Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie vaak dat AP te laat reageert op voetgangers, tegenliggers. De reactie is tot nu toe gelukkig wel altijd onnodig geweest. Het gaat om een voetganger aan de kant van de weg, een tegenligger die over de lijn komt, maar niet ver genoeg om gevaarlijk te zijn. AP reageert dan veel te laat met een kort remstootje als ik al voorbij het gevaar ben.
Wat moeten we daarvan denken? Ziet hij dit te laat of reageert hij te laat. Wat als er echt een voetganger zou oversteken of een wagen op mijn rijstrook zou komen? Zou hij dan ook te laat reageren?
Ik had de eerste wagen in België met een Ryzen processor. Is die ook nog te traag?
Wat is de immact hiervan op FSD? Is dit een showstopper?
 
Wat als er echt een voetganger zou oversteken of een wagen op mijn rijstrook zou komen? Zou hij dan ook te laat reageren?
Je zit niet op Beta dus valt er eigenlijk weinig op te zeggen. Momenteel gaat het veel mis dus daarom dat je steeds moet kunnen ingrijpen. Ik zou het in ieder geval niet proberen 😅

Ik dacht trouwens ook dat je enkel op de autostrade op AP/FSD mocht rijden?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat was tot 6 jaar geleden, met AP1.
Uit de manual van 2024:

Warning
Autosteer is intended for use on controlled-access highways with a fully attentive driver. Do not use Autosteer in construction zones, or in areas where bicyclists or pedestrians may be present.


Geen idee, de reden dat ik het dacht was het feit dat er bij FSD altijd stond: city driving coming soon
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Uit de manual van 2024:

Warning
Autosteer is intended for use on controlled-access highways with a fully attentive driver. Do not use Autosteer in construction zones, or in areas where bicyclists or pedestrians may be present.


Geen idee, de reden dat ik het dacht was het feit dat er bij FSD altijd stond: city driving coming soon
Ssst, dat is om zand in de ogen te strooien van de Europese regelgever.
Die mag niet weten dat je het buiten de autoweg ook kan op zetten.
Neen serieus nu. Ik heb in de online gebruiksaanwijzing van mijn wagen gezocht op ‘highway’ en niets gevonden.
 

Eerst public release van v12. Hier een video van Whole Mars Catalog:
Wel hoopvol om te zien dat dit werkt op HW3. Dat geeft nog hoop dat mijn 2019 Model 3 en 2020 Model X met beide FSD dit ook technisch zouden moeten kunnen.

We wachten rustig af tot ik waarde krijg van mijn 2 x 6400 euro uitgave.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
1706015416406.jpeg
 

Eerst public release van v12. Hier een video van Whole Mars Catalog:
Die versnelde filmpjes zijn enorm misleidend. Je moet eens het filmpje bekijken terwijl je op de snelheidsmeter let.
Hij blijft meestal onder de 20 mijl (32km/u). Je ziet ook dat, waar het mogelijk is, het andere verkeer inhaalt. Dat geduld zullen we niet hebben.
Eenmaal dat het toegelaten is om ondertussen een boek te lezen, wordt het wellichtveen ander verhaal natuurlijk. Dan rijden we altijd met een chauffeur. Maar daar zijn we nog niet.
 




First walk you must, then run you can
Natuurlijk, maar ik blijf de FSD optie voor de huidige generatie wagens nutteloos vinden.
Na 7,5 jaar AP rijden vind ik de progressiecurve te vlak en erger nog, de curve wordt vlakker en vlakker (wat trouwens mijn verwachting was).
Alle hoop op AI dan maar zeker. Afwachten of die voor een knik in de curve zal zorgen.
 
Er is weer een mogelijkheid om FSD mee te nemen naar een nieuwe auto (in de US).

Electrek talked to two Tesla stores who confirmed that current Tesla owners with the FSD package and/or Free Supercharging assigned to their vehicles can either trade-in their vehicles for a new one and transfer the features or sign agreements to give up those features on their existing vehicles to apply them on a new order.
 
Er is weer een mogelijkheid om FSD mee te nemen naar een nieuwe auto (in de US).

Electrek talked to two Tesla stores who confirmed that current Tesla owners with the FSD package and/or Free Supercharging assigned to their vehicles can either trade-in their vehicles for a new one and transfer the features or sign agreements to give up those features on their existing vehicles to apply them on a new order.
Niet meer dan logisch dat dit kan zolang FSD nog geen echte meerwaarde biedt. Ik heb nu twee auto’s waarbij ik bij beide 6400 euro heb betaald en nog geen werkende features heb gekregen. Beetje gek om dan bij een nieuwe auto dit WEER te betalen.

Ja ik weet het…. Juridisch zal het wel kloppen maar het zou minstens netjes zijn als je FSD kan meenemen zolang het nog niet werkbaar is.

EDIT: Dit is overigens ook dé reden dat ik nog wacht met het aanschaffen van een nieuwe Tesla. Ik ga niet nu een nieuwe auto kopen en dan geen FSD nemen en dat dan ineens alle features beschikbaar komen…. Wil geen boot missen haha