Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.

De data van de camera's is 100x nauwkeuriger dan de data van de radar.
Zoals eerder aangegeven komt dat hierdoor:
 
In het amerikaanse deel van dit forum zijn de eerste praktijkervaringen gepost met Tesla Vision zonder radar. De fanboy filmpjes hierboven papegaaien de mooie Tesla mijnheer dat Tesla Vision zonder radar de oplossing is voor phantom brakes. 😂😆🤣

Post in thread 'Master Thread: New Tesla Vision system for Model 3/Y'
Master Thread: New Tesla Vision system for Model 3/Y


CC024842-FE8E-440E-9348-35C9191070C2.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: OttoR
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-opkomst-van-night-vision-in-autos/ Leuk artikel over nachtzicht cameras. De betere nachtzicht cameras kunnen over honderden meters nog objecten onderscheiden. Wellicht iets voor Tesla om in volledig duister over grote afstand toch goed beeld te hebben. Als je dit combineert met beelden van een “gewone” camera heb je een mooie combi.

Misschien moet je eens de test filmpjes van AI Driver op YouTube kijken. Daar rijdt hij op zeer donkere wegen en ziet op een hele grote afstand gewoon een voetganger die de bestuurde (en kijker) nog lang niet ziet.

Die nightvision cameras zijn natuurlijk wel nuttig maar de huidige cameras werken voor AP in het donker al aardig.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Misschien moet je eens de test filmpjes van AI Driver op YouTube kijken. Daar rijdt hij op zeer donkere wegen en ziet op een hele grote afstand gewoon een voetganger die de bestuurde (en kijker) nog lang niet ziet.

Die nightvision cameras zijn natuurlijk wel nuttig maar de huidige cameras werken voor AP in het donker al aardig.
Nightvision zal altijd meer zien dan gewone cameras en gewone cameras worden steeds beter. De vraag is natuurlijk of je voldoende hebt aan aan een gewone camera als de snelheid wat hoger is want hoe hoger de snelheid hoe verder je wilt kijken.
 
Nightvision zal altijd meer zien dan gewone cameras en gewone cameras worden steeds beter. De vraag is natuurlijk of je voldoende hebt aan aan een gewone camera als de snelheid wat hoger is want hoe hoger de snelheid hoe verder je wilt kijken.

Het is simpel, als de camera's op snelheid in de halfschaduw bij dimlicht meer zien dan de mens omdat onze ogen worden verblind bij de maximale AP snelheid dan is dan afdoende (beter dan de mens). Dat nightvision het nog beter kan is mooi meegenomen om de veiligheid nog verder te vergroten maar geen noodzaak.

Neemt niet weg dan vision only het goed doet bij 150km/u (limiet met radar) gezien het feit dat vision only momenteel ik dacht een cap had op 60m/h?

De vraag is enkel komt dat door de sensitiviteit van de cameras en of de AP computer? Ik vermoed de laatste.
 
  • Like
Reactions: job-lek
gezien het feit dat vision only momenteel ik dacht een cap had op 60m/h?
Tesla Vision beperkingen zijn recent verhoogd en gaan tot 80mph (=128 km/u). De cap tevoren was 75mph (=120 km/u)


 
De redenatie dat ons wegennet voor mensenogen gemaakt is en dat dus vision genoeg moeten zijn is onzin helaas. Die 2 mensenogen zitten vast aan een menselijk verstand met 18+ jaar levenservaring. De Tesla Vision zit aan een dom brute force neuraal netwerk vast. Echt geen vergelijk. Hoe leuk het ook al werkt in US, met deze uitgangspunten van Tesla gaat de bestuurdersstoel nooit leeg worden.
Maar Tesla is pragmatisch en zal straks gerust de radar terugbrengen, HD kaarten toevoegen, HW 5 introduceren, full remote control toevoegen voor een assistance abonnement, en wie weet zelfs lidar.
 
Die 2 mensenogen zitten vast aan een menselijk verstand met 18+ jaar levenservaring.
En het resultaat kan je elke dag in de krant lezen, met een best-of elk weekend.

Maar Tesla is pragmatisch en zal straks gerust de radar terugbrengen, HD kaarten toevoegen, HW 5 introduceren, full remote control toevoegen voor een assistance abonnement, en wie weet zelfs lidar.
iu
 
  • Funny
Reactions: RobsEV and job-lek
En het resultaat kan je elke dag in de krant lezen, met een best-of elk weekend.


iu
Je bedoelt dat FSD verkeersdoden gaat besparen. Dat ben ik eens. Ik zeg alleen dat FSD (vision only) er niet gaat komen. Tesla zal uiteindelijk haar aanpak moeten wijzigen om FSD mogelijk te maken en geaccepteerd te krijgen. Als iedereen thuis zou blijven heb je ook geen verkeersdoden.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik zeg alleen dat FSD (vision only) er niet gaat komen. Tesla zal uiteindelijk haar aanpak moeten wijzigen om FSD mogelijk te maken en geaccepteerd te krijgen.
Dat zeg je terwijl er in de VS Model 3's en Model Y's worden uitgeleverd zonder radar, en uit de FSD Beta video's duidelijk blijkt dat men geen HD maps gebruikt (hoogstens de bestaande navigatiekaart) en radar helemaal niet meespeelt in het herkennen van objecten en beslissen van een rijpad.

Hoe zeker ben je dat na jaren problemen met sensor fusion, Tesla hun kar zou keren en niet alleen radar maar ook lidar als sensoren zou gaan gebruiken, en sensor fusion van die 3 dingen onder de knie krijgt?

Zelfs de MobilEye FSD suite is camera only, en men verkoopt het alsof men later wel de sensor fusion gaat doen...


 
Ben blij dat Tesla het aangedurfd heeft de doodlopende weg van FSD op basis van radar en lidar vaarwel te zeggen, ze zijn handig voor simpele situaties, maar voor complexe zaken als FSD natuurlijk compleet ongeschikt.
 
De redenatie dat ons wegennet voor mensenogen gemaakt is en dat dus vision genoeg moeten zijn is onzin helaas. Die 2 mensenogen zitten vast aan een menselijk verstand met 18+ jaar levenservaring. De Tesla Vision zit aan een dom brute force neuraal netwerk vast. Echt geen vergelijk. Hoe leuk het ook al werkt in US, met deze uitgangspunten van Tesla gaat de bestuurdersstoel nooit leeg worden.
Maar Tesla is pragmatisch en zal straks gerust de radar terugbrengen, HD kaarten toevoegen, HW 5 introduceren, full remote control toevoegen voor een assistance abonnement, en wie weet zelfs lidar.

Ik ben wat optimistischer: alleen al het feit dat er acht camera's tegelijk rondom kijken, is iets wat geen mens kan.

Ook zie ik software sommige dingen beter doen, dan mensen. Er zijn al aardig wat voorbeelden in bijv de medische diagnostiek.

Tesla is inderdaad pragmatisch, dus ik sluit inderdaad niets uit. Kan ook zijn dat ze wellicht niet echt overtuigd zijn, maar dat zaken via wetgeving verplicht worden.
 
Je bedoelt dat FSD verkeersdoden gaat besparen. Dat ben ik eens. Ik zeg alleen dat FSD (vision only) er niet gaat komen. Tesla zal uiteindelijk haar aanpak moeten wijzigen om FSD mogelijk te maken en geaccepteerd te krijgen. Als iedereen thuis zou blijven heb je ook geen verkeersdoden.
Je gebruikt religieuze argumenten en dat is en blijft een overtuiging zonder bewijs.
Er is tot in detail uitgelegd waarom je met alleen camera's hetzelfde kunt als met radar en meer.