AP als lane assist + adaptive cruise control werkt super goed. Probleem is dat valt niet onder FSD.
Lane change assist werkt zeer vaak niet. Tenzij je in een gehucht woont of midden in de nacht rijdt. Maar hier op de ring van Rotterdam kan ik echt niet een rondje rijden zonder dat ik diverse malen bij AP moet ingrijpen. Verder natuurlijk drama met verkeersborden en matrixborden, spitsstroken, vrachtwagens
Dus ja, dan heb je voor FSD betaald maar juist de features waar jevoor hebt betaald laten sterk te wensen over.
AP op N wegen is ook gewoon een redelijk drama door het niet herkennen van verkeersborden en het niet kunnen gebruiken van de lane change assist.
Ik rij praktisch altijd met AP als ik alleen in de auto zit. Met personen doe ik het niet meer want het is gewoon wachten op een vreemde actie van AP. Enkel op de snelweg tussen knooppunten in wil ik met passagiers AP wel eens inschakelen.
Ik rij dat stuk dagelijks en er zijn stukken waar je knipperlicht flipperkast krijgt. Andere stukken gaat goed.
Sommige stukken werken beter op EPA en de andere op NoA.
Het zou niet nodig moeten zijn dat je moet switchen maar elke update zie je een stukje verbetering ontstaan.
Als je weet dat hij niet kijkt naar matrix borden en dat je dan zelf baan of snelheid moet aanpassen wat is daar een drama aan.
Het is pas een drama als je niet zoals bij niveau 2 hoort zelf ook actief bezig bent.
Zelfs (semi) file rijden en dan auto lane change gaat eigenlijk verbazingwekkend goed.
Ja als er soms een idioot tussen zit speelt de auto geen chicken zoals je wellicht zelf wel zou doen.
Behalve zoals aangeven dat de snelheden niet altijd kloppen vind ik N wegen juist heel goed gaan.
Eerlijk dat een drama noemen maakt je wel een drama queen.
Ook met passagiers rij ik 95% op AP de 5% zijn de plekken waar je weet dat hij de fout in zal gaan.
Na 80.000km weet je wel waar hij de fout in zal gaan ook al ben je er zelf nooit geweest. Met een passagier probeer ik het dan niet en alleen kom je tot de conclusie dat da je het in 99 van 100 gevallen goed voorspeld had.
Ja ik vind het jammer dat het niet meer is dan die 95% maar het is wel inherent aan de capaciteiten van EAP en NoA.
FSD is gewoon niet beschikbaar dus kan iemand janken dat het niet beschikbaar is maar niet dat EAP geen FSD is.
Zelf de nu uitgebrachte FSD wordt in de VS nog steeds gebracht als een level 2.
Persoonlijk denk ik ook dat ieder level tussen 2 en 5 valse verwachtingen bij de berijder zal gaan geven.