Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
In het verleden had je vaak "solden" bij Tesla, genre AP een maand gratis proberen en aan 50% kunnen kopen, of nog FSD voor 30% van de prijs (bij die laatste keer, maart 2019, heb ik toegehapt op FSD). Als Tesla dit morgen opnieuw doet is het een slecht teken (namelijk: FSD echt nog niet voor overmorgen maar we hebben vandaag wat geld nodig) maar dat zie ik niet meer gebeuren. Van zodra FSD écht beter is dan EAP zie ik wel zo'n "50%-korting-campagne" opnieuw een paar weken per jaar gebeuren op wagens die sowieso al HW3 hebben maar nog geen FSD. Maar ik denk dan ook wel dat FSD-prijs bij iedere verbetering ietsjes zal stijgen.
 
In het verleden had je vaak "solden" bij Tesla, genre AP een maand gratis proberen en aan 50% kunnen kopen, of nog FSD voor 30% van de prijs (bij die laatste keer, maart 2019, heb ik toegehapt op FSD). Als Tesla dit morgen opnieuw doet is het een slecht teken (namelijk: FSD echt nog niet voor overmorgen maar we hebben vandaag wat geld nodig) maar dat zie ik niet meer gebeuren. Van zodra FSD écht beter is dan EAP zie ik wel zo'n "50%-korting-campagne" opnieuw een paar weken per jaar gebeuren op wagens die sowieso al HW3 hebben maar nog geen FSD. Maar ik denk dan ook wel dat FSD-prijs bij iedere verbetering ietsjes zal stijgen.
Bij de eerste de beste 50% actie hap ik toe :cool:
 
Ik heb geen “bewijs”, maar wel mijn ervaringen met de “FSD” die absoluut niet te vergelijken is met wat je in de VS krijgt.

De wetgeving in Europa is blijkbaar dusdanig, dat er niet veel functionaliteit over blijft. De EU computer is behoorlijk afgeknepen.

Ik kan met mijn M3P met FSD het volgende:

a. Auto steer - de auto volgt de curves van de weg. De hoek om kan je vergeten, alsmede fatsoenlijk afslagen nemen. De auto remt dusdanig af, dat je een gevaar voor de achterliggers bent.
b. Adaptive Cruise Control - werkt uitstekend. Versnellen en afremmen, afhankelijk van je voorligger. Heeft een gevaarlijk euvel: ghost braking en versnelling (google it).
c. Automatisch parkeren - werkt soms wel, soms niet. 50:50
d. Summon - werkt niet op de openbare weg. Alleen handig als je een smallle carport of een garage hebt op je eigen terrein.
e. Lane change - wekt niet automatisch. Je dient je richting aanwijzer handmatig aan te zetten en je moet het stuur vast houden. Zit een gevaar in: de actie moet binnen een gegeven aantal seconden uitgevoerd worden, anders gaat de auto met een ruk terug naar de oorspronkelijke weghelft. Levens gevaarlijk, want dat verwacht de bestuurder op die weghelft niet.
f. Herkent stoplichten niet, of je nu HW2.5 of 3 hebt. In de VS wel. Je gaat dus dwars door rood, als je die autopilot aan hebt staan.

Aan jou of je die ruim 6k er voor over hebt.

Ik heb het als totaalpakket bij de aanschaf van mijn Tesla genomen en zie het als een bijdrage aan de ontwikkelkosten.

Het is anders eigenlijk veel te duur voor wat je ervoor krijgt.

bovenstaande dus niets beter dan autopilot met hardware 1 in mijn 85d. Dat is wel triest na 5 jaar ontwikkeling
 
Ik lees in dit draadje Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!
dat forumleden nu de eerste updates/retrofits van 2.5 naar 3.0 (gaan) krijgen. Dat geeft toch een andere dimensie aan een FSD koop... De Model 3 pas van de zomer aan de beurt. Geeft nog bedenktijd voor al dan niet aanschaffen FSD...

Het werd ook eens tijd met HW3 rf in Europa.

Aanbieding zie ik niet meer gebeuren. Die waren destijds om geld op te halen, wat eind vorig jaar is gedaan met acceleration boost en verder gewoon niet echt meer nodig lijkt. Het zal eerder weer duurder worden.

Van wat ik begrijp gaat de software volledig op zijn kop halverwege dit jaar, waarmee fsd weer een klap beter moet zijn. Dus ik verwacht tweede helft dit jaar een prijsstijging. Die in Europa met de huidige wisselkoers wel eens groter kan zijn dan de vorige keer.
 
In het Tesla account onder upgrade FSD is het kopje 'later dit jaar' veranderd in 'binnenkort beschikbaar'.
Hoe kunnen we dit interpreteren...o_O
binnenkort beschikbaar.gif
 
Krijg je een foutmelding? zo ja, welke?
Nee, staat gewoon niet meer tussen de mogelijke upgrades. Ik zie wel mijn aankoop van de acceleration boost (amp mode) maar voor de rest niets meer. Ook op de site geen upgrades niet meer.

Een week geleden stond hij er nog tussen.

ik zit op 12.5 en heb de laatste versie van de app, ook heb ik HW3.

zou het kunnen dat de leasing hiervoor iets tussen zit?
 
Op twitter een bericht van Tesla hacker Green Login on Twitter levert onderstaand 'artikel' op over pay-as-you-go FSD subscription plan in source code:

Tesla has hidden pay-as-you-go FSD subscription plan in source code
Tesla has hidden pay-as-you-go FSD subscription plan in source code - Drive Tesla Canada

( tussen haakjes: Ook deze tweet van hem over de FSD prijs vindt ik opvallend en kan ik mij niet voorstellen: "I think the price has a lot higher chance to go down before heading up. Hey, it even happened in the past when Tesla needed money." green on Twitter )
 
Op twitter een bericht van Tesla hacker Green Login on Twitter levert onderstaand 'artikel' op over pay-as-you-go FSD subscription plan in source code
Zal misschien pas geintroduceerd worden als alle auto's voorzien zijn van HW3. Nu de HW3 upgrade bechikbaar is zijn er vast nog eigenaren die nu nog de volle mep voor FSD willen betalen. Als de omzet van deze groep binnen is dan zou de abonnements versie de volgende fase kunnen zijn en dan alleen voor auto's met HW3 waarbij je mogelijk kan betalen voor je HW2.x ombouw naar HW3.
 
  • Informative
Reactions: JanG007