Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Als dat al niet lukt zijn Robotaxis echt nog heel ver weg

Een Robotaxi-netwerk zal eerst in steden worden uitgerold, en ze kunnen dan als ze leeg raken zelf naar een speciale supercharger-locatie rijden waar een medewerker alle taxi's aankoppelt en loskoppelt. Op termijn kan dat laden worden geautomatiseerd. Robotaxi's zullen niet meteen worden ingezet voor extreem lange ritten.
 
Robotaxi's zullen eerst met een whitelist van straten gaan werken en bepaalde plekken vermijden door in de navigatie daar een beperkende rekenfactor voor op te nemen

Reed afgelopen weekend over een dijkweg. Dat gaat FSD gewoon echt niet kunnen afhandelen. Paaltjes, fieters, voetgangers, tegenliggers, uitritten wat een bizarre complexiteit. Daarna komen de hollandse woonwijk straten met dezelfde complexiteit. Situaties waar je soms achteruit moet rijden of als je klem zit even de stoep op moet.

Nee, die robotaxis zie ik nog lang niet komen maar FSD met nagging vanaf de eerste de beste doorgaande weg tot aan de doorgaande weg bij je bestemming zou op basis van de huidige FSD betas ook gewoon hier kunnen.,

Dirty Tesla houdt nu bij hoeveel interventions hij per rit doet om een gemiddelde per mijl/kilometer bij te houden.
 
Nog even mijn twijfels over FSD / Upgrade;
Ik heb een offerte van Tesla gehad voor een HW3 en MCU 2 upgrade voor €2590,-.
In mijn Service App kost een upgrade naar FSD €3800,-.
In dit forum heb ik begrepen dat de HW3 en MCU2 upgrade onderdeel is van de FSD upgrade.
Mijn vraag; als ik nu eerst de HW3 en MCU2 upgrade laat doen, wat zal dan later de upgrade naar FSD gaan kosten? Blijft dat dan €3800,-?
(Betreft een MS van maart 2017)
 
Nog even mijn twijfels over FSD / Upgrade;
Ik heb een offerte van Tesla gehad voor een HW3 en MCU 2 upgrade voor €2590,-.
In mijn Service App kost een upgrade naar FSD €3800,-.
In dit forum heb ik begrepen dat de HW3 en MCU2 upgrade onderdeel is van de FSD upgrade.
Mijn vraag; als ik nu eerst de HW3 en MCU2 upgrade laat doen, wat zal dan later de upgrade naar FSD gaan kosten? Blijft dat dan €3800,-?
(Betreft een MS van maart 2017)

Het antwoord zal zijn: ja.

Voor 1.300 euro extra vind ik fsd ook een no brainer.
 
Benieuwd wat Tesla gaat vragen voor monthly FSD subscription. Nio hanteert 105 dollar als richtprijs. Een bedrag waarop ik mezelf wel zie intekenen moest Tesla dit min of meer overnemen. Level 4 autonomy wordt geclaimd door Nio, al zal de uitrol daarvan nog wel wat op zich laten wachten en moeten ze het nog wel gaan bewijzen. Dan prijs je jezelf uit de markt als je meteen het dubbele rekent wat hier wordt geopperd. Mss heeft Nio ons wel een grote dienst bewezen :). Ik zie Nio overigens op dit moment als enige valabele uitdager voor Tesla op vlak van FSD.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Nog even mijn twijfels over FSD / Upgrade;
Ik heb een offerte van Tesla gehad voor een HW3 en MCU 2 upgrade voor €2590,-.
In mijn Service App kost een upgrade naar FSD €3800,-.
In dit forum heb ik begrepen dat de HW3 en MCU2 upgrade onderdeel is van de FSD upgrade.
Mijn vraag; als ik nu eerst de HW3 en MCU2 upgrade laat doen, wat zal dan later de upgrade naar FSD gaan kosten? Blijft dat dan €3800,-?
(Betreft een MS van maart 2017)

Inderdaad wat @wooter zegt, het is niet zoals je schetst.
- HW3.0 is onderdeel van FSD, maar ook onderdeel van een MCU2 upgrade. Als je de MCU2 upgrade laat doen wilt dat dus niet zeggen dat je automatisch FSD krijgt, met uitzondering van de hardware die je er dan wel bij krijgt (HW3.0).
- MCU2 upgrade kost 2.590 EUR.
- FSD kost voor jou 3.800 EUR (waarschijnlijk heb je al EAP, dit is namelijk een gereduceerde prijs)

Een combinatiepakketkorting bestaat niet. Als je zowel MCU2 als FSD wilt, dan betaal je dus 6.390 EUR.
 
  • Helpful
Reactions: BMW740iL
Toch nieuwsgierig hoe deze FSD review voor jullie van invloed is op de keuze wel/niet FSD aan te schaffen?
De openingspost van dit draadje gaat volgens mij niet zo zeer over wel / niet aanschaffen FSD maar (ook) over de toekomstontwikkelingen van FSD.:)
Wellicht was de naam “FSD aangeschaft” voor dit draadje duidelijker geweest voor iedereen die niet van plan is FSD te kopen. :D ;)
Ik rij in een december 2017 S 100D. Ik heb toen wel EAP aangeschaft, maar niet FSD. Reden: het voegde niets toe :) en een lagere prijs is altijd welkom...

Maar gisteren toch de FSD aangeschaft met als reden: in Q2 / Q3 gaat de coast-to-coast ride plaatsvinden. Die is gebaseerd op FSD. Als dat goed gaat komen er dus ook langzamerhand features vrij. Nu zou het zo maar kunnen dat (a) de prijs dan omhoog gaat en/of (b) de voorwaarden worden aangepast. Nu is gesteld dat alle AP 2.0 geschikt zijn voor FSD en dat indien nodig de hardware gratis wordt aangepast. Als we kijken naar het supercharger beleid is het niet onwaarschijnlijk dat dit beleid wordt aangepast.

En als extra benefit steun ik Tesla weer een beetje extra met deze 'gratis lening' :)
 
Last edited:
Elon twittert over het inruilen van FSD voor een nieuwe auto met FSD.
Wie weet schuift het nog eens naar het Chinese aanbod van 50% korting bij inruil #807
Elon Musk FSD.png
 
Elon twittert over het inruilen van FSD voor een nieuwe auto met FSD.
Wie weet schuift het nog eens naar het Chinese aanbod van 50% korting bij inruil #807
View attachment 628555
FSD gelinkt aan gebruiker ipv auto zou het beste zijn, maar 50% discount op inruil zou ook al een redelijke tegemoetkoming zijn. Ik weet zeker dat er best wat mensen hun auto zullen upgraden als dit mogelijk wordt.
 
Zolang FSD nog niet gereed is (en dus in beta stadium blijft), zal er nog geen aandacht aan abonnementen gegeven worden. Eerst een bruikbaar eindproduct, daarna zijn spin-offs als pay per use, abonnement etc een volgende fase. Denk ik. Tot die tijd: only Elon knows...